"הקורונה נתנה שיעור כיצד יש להיערך לדיגיטל"

יהודה נעים, מנהל אגף הדיגיטל באלעד מערכות, מספר על השיעור שהחברה עצמה למדה במהלך התקופה, ובעקבותיה הלקוחות שלה, ונותן דוגמאות

יהודה נעים, מנהל אגף הדיגיטל באלעד מערכות. צילום פרטי

"מזה כשנה כולנו חיים במציאות הזויה. הקורונה נתנה לנו שיעור שלימד אותנו שיש לשים את הדיגיטל במרכז ולהיערך אליו", כך אמר יהודה נעים, מנהל אגף הדיגיטל באלעד מערכות.

נעים דיבר בכנס Retail הדור הבא, שנערך לפני ימים אחדים, בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף קבוצת סינרג'י. את הכנס פתחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, והנחה אותו אלי מרון, מנכ"ל משותף של סינרג'י.

בדבריו ציין נעים את השינוי הדיגיטלי שעבר על אלעד מערכות בתקופת הקורונה ואמר כי "שמנו את הנושא במרכז, כי זיהינו לאן השוק הולך. רכשנו חברות ולצד יכולות קיימות הקמנו לפני יותר משנה את אגף הדיגיטל בחברה. היינו ערוכים לעידן החדש, אבל אז באה מגפת הקורונה והראתה עד כמה זה לא היה כך. מעכשיו לעכשיו מצאנו את עצמנו מסייעים לארגונים רבים, שהיו מרובי סניפים ונותרו עם חנות אחת פתוחה. עבדנו, הכשרנו, גייסנו ולאט לאט דברים החלו להסתדר בחזרה. זו הייתה, ועדיין, התמודדות לא פשוטה, אבל שינסנו מותניים ומצאנו פתרונות לביקושים האדירים של לקוחות לפתרונות בתחום".

הוא אמר שאגף הדיגיטל שבראשותו כולל טיפול בכמה נושאים: אזורים אישיים, מערכות ליבה, סביבת עבודה מודרנית, אתרי אי-קומרס, עיצוב, חוויית משתמש, אתרים שיווקיים ופורטלים פנים ארגוניים. לדבריו, "במסע לעולם הדיגיטל יש מושג חשוב – CRO, יחס המרה. הכוונה היא למצב שבו גולשים באתר אי-קומרס, בוחרים מה לרכוש ורוצים לבצע הזמנה – אבל, פתאום, קורה משהו: הבוס שולח מייל, הילדה מהחדר הסמוך קוראת, בן.ת הזוג מצלצל.ת ועוד. כך, 'הולכת' ההזמנה. כל הסטה שמאריכה את התהליך בשנייה אחת בלבד היא סיכון. אבל כאשר האתר מתוכנן נכון ואין כל הפרעות – הכול מוכוון להזמנה יעילה".

סיפורי לקוחות והטירוף בחגי הקניות של נובמבר

נעים דיבר על חגי סוף השנה האזרחית וימי הקניות בחודש נובמבר, ובמיוחד הבלאק פריידיי – ה-תקופה ה-חמה של אתרי האי-קומרס. "הקניות המקוונות בימים הללו מנפצות שיאים מדי שנה", אמר נעים. "כך, השנה, ישראלים ערכו בתקופה הזאת קניות אונליין בסך של 190 מיליון שקלים בתוך יומיים (!), כאשר קניות בסך של 46 מיליון שקלים בוצעו בתוך שש שעות בלבד (!)".

הוא נתן כדוגמאות כמה סיפורי לקוחות של אלעד. כך, אמר, "רשת חנויות א.ל.מ. רצתה להגיע מוכנה לתקופה הזאת ונערכה לכך מראש. ערכנו עבורה מיפוי של המצב הקיים לצד שיפור חוויית המשתמש, וכל זאת במטרה לשפר את יחס ההמרה. התוצאה התגלתה כמעולה עבורם, ואנשי הדיגיטל שלנו ושלהם ממשיכים בשיפור התהליכים".

דוגמה נוספת היא של נעלי אלדו. "המנכ"ל נערך קדימה", ציין נעים. " הוא הפך את האתר הישראלי של החברה הגלובלית למצליח בעולם והפך אותו לחנות הבולטת ביותר מחוץ לגבולות ארצות הברית וקנדה".

עוד לקוח שעליו דיבר נעים הוא ארקיע. "היא הביטה קדימה ורצתה לתת מענה לכלל לקוחותיה, אולם מרבית עובדיה היו בחל"ת, בגלל הקורונה, ולא היה מי שייענה לפניות. לא היה מי שישלים את פיתוח האתר החדש והאזור האישי. נכנסנו לפרויקט הפיתוח באמצע, נכנסנו לפתח קוד שמישהו אחר החל. העלינו את האתר בזמן שיא והוספנו לו אזור אישי. זה הצריך עבודה קשה – אולם המהלך הצליח", אמר.

"וואלה שופס", הוסיף, "הוא אתר מהאתרים המורכבים בארץ. הקמנו אותו על גבי פלטפורמה של סיילספורס. היו הרבה שיבושים בדרך – ולבסוף צלחנו את כל המהמורות. כבר כיום, חלק מלקוחות האתר חווים חוויית רכישה חדשנית באופן מלא – לאחר שהעמדנו לו גרסה ראשונית".

נעים ציין שני לקוחות נוספים: "נטלנו חלק במהלך לשיפור הרכישות ביוניליוור, שהביא להזמנות בזמן אמת בנקודת המכירה, והקמנו את האתר הישראלי של ואנס".

לסיכום הוא אמר כי "גם חברה מנוסה נדרשת לשותף אמיתי שהיא תוכל לסמוך עליו. כולם צריכים אתר אי-קומרס מהיר – וממיר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים