"שילוב נשים חרדיות בתעשיית ההיי-טק – יעד אסטרטגי לאומי"

כך אמר פרופ' יוג'ין קנדל, מנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל, שהוסיף כי "התרומה הכלכלית של הבוגרות למשק היא עצומה" ● 81 נשים חרדיות סיימו בהצלחה את תכנית אדווה - המכשירה אותן לתפקידי ליבה בתעשיית ההיי-טק - וישתלבו בקרוב בחברות מובילות

פרופ' יוג'ין קנדל, מנכ"ל SNC, באירוע הסיום של תכנית אדווה. צילום: יח"צ

בכירים מההיי-טק הישראלי השתתפו השבוע באירוע הסיום הווירטואלי של תכנית 'אדווה', המכשירה נשים חרדיות לתפקידי פיתוח בתעשייה. 81 הנשים סיימו את מחזור ההכשרה הראשון שנמשך כשנתיים, כאשר עוד טרם סיומה הרשמי של התכנית, 13 נשים (כ-16% מסך הבוגרות), כבר השתלבו בתפקידי ליבה בחברות מובילות כמו אפל, פייסבוק, צ'ק פוינט ו-XM Cyber.

את התכנית מפעילה סקייל – אפ ולוסיטי (Scale – Up Velocity), חברה לתועלת הציבור מבית סטארט-אפ ניישן סנטרל (Start-Up Nation Central), העוסקת בקידום ענף ההיי-טק הישראלי באמצעות פיתוח תכניות להעשרת ההון האנושי.

סטודנטיות תכנית אדווה בכיתת הבוטקמפ במשרדי אלווישן בתל אביב. צילום: באדיבות סקייל - אפ ולוסיטי

סטודנטיות תכנית אדווה בכיתת הבוטקמפ במשרדי אלווישן בתל אביב. צילום: באדיבות סקייל – אפ ולוסיטי

תכנית אדווה היא תכנית פורצת דרך להכשרת תלמידות סמינרים מצטיינות במסלול הנדסאי תוכנה. התכנית אורכת כשנתיים ומשלבת לימודי מתמטיקה ומדעי המחשב ברמה אקדמית, ובהנחיית סגל אקדמי בכיר מהאוניברסיטאות המובילות, תוך התנסות מעשית בפרויקטים בשיתוף, יבמ, מובילאיי, גוגל, וגורמים ממשרד הביטחון. התכנית זוכה לתמיכה מלאה של ראשי הקהילה החרדית, בכירי תעשיית ההיי-טק הישראלית, גורמים מובילים באקדמיה, וגורמי ממשל. ייחודה של התכנית הוא בחיבור בין מגזרים אלה, המייצר חלון הזדמנויות ראשון מסוגו לשילובן של טאלנטיות חרדיות בתפקידי ליבה. המחזור השני של התכנית צפוי להסתיים במהלך חודש ספטמבר 2021.

בין המשתתפים באירוע הסיום: פרופ' יוג'ין קנדל, מנכ"ל SNC; מתי צויג, מנכ"לית סקייל – אפ ולוסיטי; ענת גרימלנד, סמנכ"לית אסטרטגיה ב-סקייל – אפ ולוסיטי; רוני פרידמן, מנכ"ל אפל ישראל; משה שיינפלד, ראש צוות אלגוריתמים במובילאיי; מור שלזינגר, מנהלת פיתוח בגוגל בישראל; ד"ר אמיר רובינשטיין מבית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב; וישראל תיק, חבר במל"ג, עמית במכון החרדי למחקרי מדיניות, וסמנכ"ל סמינר בית יעקב.

"זיהינו את הפוטנציאל העצום של הנשים החרדיות"

"השקענו בתכנית סכום לא מבוטל של 10 מיליון שקלים, כ-125 אלף שקלים עבור כל סטודנטית", סיפר במהלך האירוע פרופ' קנדל, מנכ"ל SNC. "אך אם מחשבים את משכורתן רק של 16% מהבוגרות שכבר השתלבו בתעשיית ההיי-טק ב-30 השנים הקרובות, אנחנו מגיעים לסכום של מעל 25 מיליון שקלים, ש-40% ממנו צפוי לחזור לקופת המדינה ממסים. אנחנו זיהינו את הפוטנציאל העצום של הנשים החרדיות והבנו שניתן להגיע אל אותן טאלנטיות ולהכשירן. התרומה הכלכלית שלהן למשק היא אדירה".

ענת גרימלנד, סמנכ"לית אסטרטגיה ב-סקייל - אפ ולוסיטי. צילום: יח"צ

ענת גרימלנד, סמנכ"לית אסטרטגיה ב-סקייל – אפ ולוסיטי. צילום: יח"צ

"סיומו של המחזור הראשון של תכנית 'אדווה' ושילובן של הבוגרות בחברות היי-טק מובילות הופכים את החזון שלנו למציאות", אמרה גרימלנד, סמנכ"לית אסטרטגיה ב-סקייל – אפ ולוסיטי. "לאחר הוכחת ההיתכנות והערך שהיא מייצרת למשק ולבוגרות, המטרה שלנו היא שגופי ממשל, רשויות ומוסדות אקדמיים נוספים יאמצו את המודלים שפתחנו בתכניות השונות שאנו מובילים, וינהלו אותן באופן עצמאי ורחב. אנחנו כבר יכולים לספר בהתרגשות שבימים אלו מחזור נוסף של התכנית נפתח, בהובלת המכון החרדי למחקרי מדיניות והמרכז האקדמי לב".

"הערך המוסף של התכנית לתעשייה הוא עצום", אמרה שלזינגר, מנהלת פיתוח בגוגל בישראל וחברת וועדת ההיגוי של התכנית. "היא פותחת דלת לכניסה של קבוצות ייחודיות כמו נשים וערבים לתחום, ומאפשרת להבין את הצרכים הייחודיים ואת הפערים שאנחנו, בחברות ההיי-טק, צריכים להיות מודעים אליהם. גוגל, בדומה לחברות אחרות, מחפשת חשיבה מחוץ לקופסה ויכולת התמודדות עם אתגרים, התרשמתי לראות את כל זאת ועוד מצד המשתתפות בתוכנית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים