המשטרה חוקרת את המתקפה על שירביט

יחידת להב 433 חוקרת את הפרשה בעקבות תלונה ששירביט הגישה ● היום (ב') המשיכה קבוצת BlackShadow לפרסם מסמכים של מבוטחים של החברה, בהם ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), לשעבר ראש השב"כ

מטה להב 433.

יחידת להב 433 של המשטרה פתחה היום (ב') בחקירה של המתקפה על שירביט, שבמסגרתה דלף מידע רב של לקוחות ועובדי החברה. החקירה החלה בעקבות תלונה שהגישה שירביט.

הפריצה בוצעה על ידי קבוצת ההאקרים BlackShadow, שאיימה ביום ה' האחרון שאם שירביט לא תשלם לה דמי כופר – היא תפרסם עוד ועוד מסמכים, ובסופו של דבר תמכור אותו לצדדים שלישיים. הקבוצה איימה וקיימה – חלקית, עד כה: היא פרסמה מסמכים הנוגעים ללקוחות החברה, בהם, כך פורסם היום, ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), לשעבר ראש השב"כ. כמו כן, היא פרסמה בטלגרם התכתבויות משא ומתן בינה לבין חברת הביטוח.

לטענת חברי הקבוצה, גורמים שונים מעוניינים לרכוש את המידע שגנבה, בהם גורמים איראניים. לא ברור אם היא מכרה אותו או חלק ממנו. כך או כך, הקבוצה ממשיכה לדרוש משירביט את תשלום דמי הכופר, שעומד על מטבעות ביטקוין בסכום השווה לארבעה מיליון דולר – סכום שהחברה מסרבת נכון לעכשיו לשלם אותו.

מוקדם יותר היום דנה ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בנושאי הפרטיות ואבטחת המידע, על רקע המתקפה על שירביט. ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) תקפה את הפעילות של המדינה בנושא ואמרה כי "מערך הסייבר, שנמצא במשרד ראש הממשלה, הוא מעצמה תוך מדינתית. למה הוא לא יכול להשתלט על האירוע? מדובר בנושא שקשור גם לביטחון הלאומי, ולא יכול להיות שהוא לא מטופל מספיק טוב". מרבית הדיון עסק בנושא באופן כללי ויו"רית הוועדה, ח"כ עינב קאבלה (כחול לבן), אמרה בו כי "הגנת הפרטיות לא נמצאת במקום גבוה בסדר העדיפויות של הממשלה". עמית גל, נציג רשות ההון, הביטוח והחיסכון, ציין שאין מדיניות ממשלתית שמורה לארגונים כיצד להגיב למתקפות כופר, כמו זו שממנה סובלת שירביט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים