"השינויים בסביבת העבודה קרו לפני הקורונה – והועצמו בעקבותיה"

"הנגיף גרם לעולם העבודה לבצע חשיבה מחודשת, ולשינוי בכל סביבת העבודה וקבלת ההחלטות בארגונים", אמר אורן שטרן, סגן נשיא לבריתות ושותפים במאנדיי

אורן שטרן, סגן נשיא לבריתות ושותפים במאנדיי. צילום: יח"צ

טענה רווחת במשק בכלל ובענף ההיי-טק בפרט היא שהקורונה הביאה לשינויים בעולם העבודה. אלא שטענה רווחת אחרת היא שהשינויים האלה קרו לפני הקורונה, והמגפה והמשבר שבא בעקבותיה העצימו אותם. אחד מהאוחזים בדעה זו הוא אורן שטרן, סגן נשיא לבריתות ושותפים במאנדיי – אחת החברות הישראליות היחידות שהן חד קרן (חברה בעלת שווי של יותר ממיליארד דולר – או של יותר משלושה מיליארד, במקרה של מאנדיי).

"כבר לפני משבר נגיף הקורונה חלו שינויים בסביבת העבודה, באופן שבו אנשים מתקשרים ביניהם, משתפים מידע ומקבלים החלטות. מה שהקורונה עשתה הוא האצה של השינויים הללו", אמר שטרן. הוא דיבר בכנס Innov8work. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ד') באופן וירטואלי ופתח אותו בן פלד, מנכ"ל הכנס וסמנכ"ל פיתוח עסקי באנשים ומחשבים.

לדברי שטרן, "הנגיף גרם לעולם העבודה לבצע חשיבה מחודשת: איך מנהלים צוותים ופרויקטים? כיצד מגייסים ומשמרים אנשים? ההגדרה של 'עבודה' היא מורכבת ובסופו של דבר, מדובר על סדרת פעולות שמקדמות את הארגון בהשגת יעדיו. הכול השתנה, הסביבה השתנתה. הקורונה הביאה למצב של ביזור של תהליכי קבלת ההחלטות. בעתיד, יהיו לנו דרכים שונות לתקשורת בין העובדים, ואף נידרש לכישורי עובדים שונים ממה שיש כיום. גם הגדרות התפקידים ישתנו".

"תקופה מרגשת של שינויים"

"אנחנו חווים תקופה מרגשת של שינויים", אמר שטרן. "זה בא לידי ביטוי בסביבת העבודה החדשה, שאחד ההיבטים שלה הוא איך החלטות מתקבלות בארגונים. עד לא מכבר, התהליך היה מלמעלה למטה ואילו כיום, על מנת שהארגון ינוע מהר, קבלת ההחלטות נעשית באופן עצמאי, למטה, בקצה – ועל ארגונים לשקול בחיוב לאמץ את השינוי הזה. אלמנטים נוספים הם איך לנהל שינויים ובניית אמון, שהיא דבר קשה אבל חיוני. אמון ותקשורת בין העובדים שלובים זה בזה. נדרשת שיתופיות בין אנשים והארגון כדי שלמרות היותו מבוזר – הוא יגיב מהר".

הוא ציין כי "פיתחנו פלטפורמה שמסייעת לעובדים לעבוד מרחוק. כך אנחנו עונים לאתגרי סביבת העבודה החדשה. בין השאר, הפלטפורמה עונה על הצורך של העובדים בתחושת שייכות. היא מסייעת לנהל מרחוק ולתאם בין עובדים ותהליכים בארגון. ממד חשוב הוא הצורך של ארגונים בשקיפות מרבית, כדי לראות את התמונה הגדולה. הרעיון הוא פתיחות, כדי שכל אחד בחברה יידע מה קורה. יש לנו לוחות מחוונים שעונים לאתגר זה".

"אנחנו מסייעים לארגונים לנצל את ההון האנושי שקיים אצלם כדי שהליכי קבלת ההחלטות יבואו לא מלמעלה", הוסיף שטרן. "אנחנו עוזרים לארגון להניע את הרעיונות ולבצע את השינויים. בנוסף, מאנדיי תומכת בצורך של ארגונים לשפר את פרקטיקות העבודה שלהם בלי לעשות שינויים. כך אנחנו עוזרים לארגונים לפתור אתגרים, להיות יעילים, אג'יליים, שקופים, פתוחים ומנוהלים טוב יותר".

יונתן סרוסי, מנהל הנדסה בדרופובקס ישראל. צילום: יח"צ

יונתן סרוסי, מנהל הנדסה בדרופובקס ישראל. צילום: יח"צ

יונתן סרוסי, מנהל הנדסה בדרופובקס ישראל, דיבר על תהליכים אחרים שהחלו, לשיטתו, לפני הקורונה והואצו בעקבות המשבר – אלה הקשורים לטרנספורמציה הדיגיטלית. "מחקרים מצביעים שרבים מעובדי הארגונים רוצים להמשיך לעבוד מהבית. אנחנו יכולים לסייע לארגונים לעשות את השינוי באופן העבודה", אמר.

סרוסי ציטט מחקר שלפיו רוב הארגונים הסתגלו לעבודה מהבית ואף ימשיכו אתה: "88% מהארגונים בעולם מעודדים את העובדים לעבוד מהבית, או באופן מרוחק, ועד 2028, כ-73% יעבדו באופן זה. העבודה המבוזרת כאן כדי להישאר. המטרה היא להעניק לעובדים ולארגון גמישות, עם אותה תפוקתיות או אף יותר. ארגונים יהיו יותר אג'יליים".

"הענן", ציין, "הוא רכיב מפתח בצורת העבודה החדשה. כעת, יותר מבעבר, הענן מאפשר לעבוד באופן מבוזר. בכל ארגון וארגון יש הררי מידע, כאשר הנתונים לא נמצאים במקום מרוכז אחד. הענן מאפשר להנגיש את המידע ולשנע אותו בקלות. העברת נתונים לקלאוד יכולה לחסוך במשאבים ולהביא לשיתופיות שלהם באופן מאובטח". הוא דיבר על כלי השיתופיות להעברת, ניהול שיתוף וטיפול בתוכן, שבין הארגונים שמשתמשים בו נמצא לונלי פלאנט.

סרוסי סיכם באומרו כי "500 אלף צוותי עבודה בארגונים ברחבי העולם נעזרים בנו ליצירת סביבת עבודה שיתופית ומאובטחת. כולם אומרים שהפרדיגמה החדשה תימשך גם בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים