לקראת עונת החגים: כיצד נתונים מדויקים יכולים לסייע למקסום המכירות?

מגיפת הקורונה העולמית האיצה משמעותית את הגידול בתחום האי-קומרס ● כדי למקסם מגמה זו, על עסקים למנף אמצעים דיגיטליים חכמים על מנת להגביר את המכירות ● אחד הכלים הטכנולוגיים היעילים הוא מודיעין IP, שמאפשר להעלות את הרלוונטיות של הקמפיינים באמצעות פרסונליזציה של מסרים

26/08/2020 13:51
אילן סגלמן, מנהל הפיתוח העסקי, דיגיטל אלמנט ישראל. צילום: יח"צ

מגיפת הקורונה העולמית האיצה משמעותית את הגידול בתחום האי-קומרס. על פי מחקר שפורסם בשבועות האחרונים על ידי אדובי (Adobe), ההוצאות בתחום הגיעו במאי ל-82.5 מיליארד דולר, עלייה של 77% (!) לעומת השנה שעברה. עלייה זו, על פי החברה, הייתה אמורה להתרחש רק בעוד 4-6 שנים. שינויים חדים מעין אלה נצפים לרוב רק בתקופות החגים – לשם השוואה, בשנה שעברה רק בין ה-1 בנובמבר ל-31 לדצמבר המכירות הגיעו ל-142.5 מיליארד דולר.

הנתונים הללו מעידים כי בתקופת החגים השנה, בצל הקורונה, אנו צפויים לראות שינויים בהרגלי הצריכה, הן בישראל והן בחו"ל. המגמה של רכישות אונליין, שהתבססו בתקופת המגיפה, תאומץ גם בתקופות של שקט יחסי. יותר צרכנים כיום מבינים את היתרונות הבולטים של רכישות אונליין, את נוחות המשלוח, את יכולת הבחירה והמגוון, את רמת המוצרים ואת האחריות של הספקים. ככל שצרכנים רכשו יותר בתקופת הסגר, גם אם בלית ברירה, כך הם התרגלו לממשקי המשתמש והסירו מחסומים וחששות. ההרגל ללא ספק הוטמע בקרב צרכנים רבים.

עסקים שמעוניינים למקסם את תקופת החגים במלואה אינם יכולים להתעלם משינוי מגמה זה ולהמשיך כרגיל באופן קידום המכירות שאליו היו מורגלים לפני המגיפה. עליהם למנף אמצעים דיגיטליים חכמים על מנת להגביר את המכירות.

מקסום המכירות עם נתונים מדויקים

בתקופה זו, שבה תנועת הקונים מצומצמת, עסקים נאבקים על קיומם הפיזי. עליהם להילחם על כל לקוח בזירה הדיגיטלית ולהגביר נראות ורלוונטיות באמצעים פרסומיים. עסקים בעלי פריסה רחבה ובינלאומית חייבים להבטיח שהם מעבירים את המסר המדויק ביותר לקהל היעד שלהם בכל מקום שבו קיימת פעילות ולהפעיל טכנולוגיות וטקטיקות טרגוט מתאימות.

אחד הכלים הטכנולוגיים שעומדים לרשותם הוא מודיעין IP Geolocation) IP), הכולל מידע על מיקומו של לקוח פוטנציאלי. הוספת המיקום לשכבות מידע נוספות, דוגמת דמוגרפיה ותחומי עניין, מאפשרת להעלות את הרלוונטיות של הקמפיינים באמצעות פרסונליזציה של מסרים.

לדוגמה, חברת אופנה שיש לה פריסה בינלאומית, או אתר מכירות של ביגוד אונליין, יכולים להפנות מודעות המתאימות לטעמו של קהל הקונים במקומות שונים בעולם, ואפילו לקדם מודעות המותאמות למזג האוויר או לאירועים מקומיים. רשת מסעדות יכולה להתאים את המודעות שלה לשינויים הרגולטוריים הקיימים בכל מדינה בתקופת הקורונה – במדינות שבהן מסעדות פתוחות היא תוכל לפרסם מודעות המזמינות סועדים למסעדות, ובמקומות שבהם ישיבה במסעדות עדיין אסורה היא תוכל לדחוף מכירות אונליין ומשלוחים הביתה. לצד זאת, סוכנויות נסיעות יכולות לנתח דפוסי רכישה על פי מיקום, וכך להתאים פרסומות לפי אזורים המותרים לתיירות בתקופה זאת.

כאשר ידוע מהו מיקומו של הלקוח, עד לרמה של שכונה בתוך עיר, ניתן להציג לפניו את המסרים הרלוונטיים לו ביותר מבלי לפגוע בפרטיות. מודיעין IP עומד ברגולציות של שמירה על פרטיות, דוגמת GDPR, מאחר שאין כל איסוף או שמירה של מידע אישי או מידע שמאפשר זיהוי המשתמש.

מדידת אפקטיביות הקמפיינים הפרסומיים

כלי ניתוח הם קריטיים למדידת הצלחה של קמפיין אונליין, של יכולת הטרגוט ושל התאמת המסרים. מודיעין IP גם מספק תובנות על מיקום המשתמש וסוג החיבור, המסייעות לכלי אנליזה למדוד את אפקטיביות הקמפיינים, בהינתן שהנתונים מדויקים ביותר.

עסקים יכולים לסקור את הצלחת הקמפיינים שלהם הן ברמה של כניסה פיזית ורכישה בחנות עצמה והן ברמה של כניסת משתמשים לאתר האינטרנט. כך הם יכולים לזהות במהירות את האזור שבו מסרים מסוימים או טקטיקה מסוימת הם בעלי השפעה גדולה יותר, והיכן יש לנסות גישה אלטרנטיבית ולבצע שינויים לפי הנדרש כדי למקסם את התוצאות ולנצל בצורה מיטבית את תקציב הפרסום.

לסיכום, שינוי המגמה לרכישות אונליין הוא הזדמנות מצוינת לעסקים לחדד את הטרגוט שלהם בתקופת החגים, להגיע לקהלי יעד נוספים ולקיים איתם דיאלוג רלוונטי. מינוף מודיעין IP מדויק, מעודכן ובעל פריסה גלובלית במאמצי הפרסום מייצר נוכחות משמעותית ויתרון לעומת מתחרים בזירה הפיזית והדיגיטלית כאחד.

 

אילן סגלמן, מנהל הפיתוח העסקי למדינת ישראל בדיגיטל אלמנט (Digital Element)

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים