תוכן פרסומי
ראשי » בראש הכותרות » רשת עמל החלה בלימוד מרחוק של שיעורי בינה מלאכותית
ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"לית פדגוגיה ברשת עמל. צילום: ניב קנטור

רשת עמל החלה בלימוד מרחוק של שיעורי בינה מלאכותית

הרשת מציעה את תוכנית הלמידה מרחוק המובנית הראשונה של נושא זה, והיא מותאמת לרמות שונות ומבוססת על כלי Azure

מאת 30 במרץ 2020, 12:29 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

רשת עמל החלה בימים אלה בתוכנית לימוד מרחוק של נושא הבינה המלאכותית. זוהי התוכנית המובנית הראשונה בארץ לתלמידים בנושא זה. היא מותאמת לרמות שונות – הן לכלל התלמידים והן למתמחים, ובלבד שיש להם רקע בשפת התכנות פייתון, ותעסוק בבינה מלאכותית על רבדיה השונים.

ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"לית לפדגוגיה ברשת עמל, ציינה כי "השבוע החל הקורס המתקדם לתלמידי מדעי המחשב והנדסת תוכנה שלנו, והם יוכלו לפתח על בסיס הנלמד בה". היא אמרה ש-"מטרת התוכנית היא לחשוף את התלמידים לנושא ולחבר אותם לעולם זה. התוכנית מתחברת לאג'נדה של הרשת, של מתן כלים לעולם העתידי, למקצועות שטרם הוגדרו – אבל ברור לכל שיהיה בהם שימוש בבינה מלאכותית".

היא הסבירה כי "על בסיס כלי Azure – הענן של מיקרוסופט, תלמידים יוכלו להיחשף לתחום ולמלא משימות שונות, כגון ניתוחים של תמונה, פנים או טקסט. הם יוכלו לבצע דברים מעשיים, מבוססי אלגוריתמים. זו תהיה עבורם הזדמנות ללמוד ולהכיר את התחום, ובמיוחד, לאחר מכן, לפתח דברים על בסיס הבינה המלאכותית".

לדברי ד"ר אשכנזי, "הקורס בנוי כך שהוא מעניק מרחב יצירה גדול לתלמידים. בעזרת הענן, הם יכולים לשלב לימוד וירטואלי מהבית, עם תמיכה וקבלת עוצמות מחשוב רבות, שאין להם בבית. את הקורס המתקדם לתחום פיתח המורה מהרשת אסף עמיר, כשהכל נעשה על גבי פלטפורמת Azure ובשיתוף צוות החינוך של מיקרוסופט ישראל. אני מאמינה שהפיתוחים מבוססי הבינה המלאכותית יהיו פיתוחים מרשימים, כאשר חלק מהם יוקדשו לטובת תוכנות לאנשים עם צרכים מיוחדים. אנחנו שמים דגש על פיתוחים בעלי ערך חברתי, עם תמיכה בקהילה לצד הטכנולוגיה".

"משבר הקורונה תפס אותנו מוכנים"

"משבר הקורונה", אמרה ד"ר אשכנזי, "תפס אותנו מוכנים. זאת, כי כבר בתחילת השנה הטמענו את Teams – פלטפורמת השיתופיות של מיקרוסופט. בין השאר, היא מאפשרת יכולת חשיבתית של מורים ותלמידים בעבודה בטכנולוגיות מגוונות. היא מספקת שלל יכולות: שילוב למידה א-סינכרונית וסינכרונית, הטלת משימות על התלמידים, יכולת למורים לבדוק את חומרי התלמידים, הקלטת שיעורים, דיאלוגים ועבודה משותפת – ושהכל יהיה בענן".

לדבריה, "יש חשיבות גדולה לעבודה בענן, כי בתקופה זו, פערים דיגיטליים מתחזקים וחשוב שהחלשים לא יישארו מאחור, וגם מי שיש לו מחשב ישן יוכל לעבוד בסביבה הזו".

ערן גופר, מנהל מגזר החינוך במיקרוסופט ישראל, ציין כי "רשת עמל היא הראשונה במערכת החינוך להרים את הכפפה ולקדם שילוב בינה מלאכוחתית בקורסים מעשיים לתלמידי הרשת. העיתוי הנוכחי, בו למידה מרחוק נהייתה הכרח, מבליט את יתרונות הלמידה והתרגול במעבדות בסביבת ענן מאובטחת מכל מקום, בכל זמן ובלא תלות במשאבי מחשוב מקומיים". לדבריו, "מיקרוסופט מאפשרת את גרסת Teams for Education בלא עלות לבתי ספר בעולם וגם בישראל. המערכת כבר פרוסה בישראל ב-35 רשויות מקומיות וב-1,050 בתי ספר".

ד"ר אשכנזי אמרה כי "עמל היא רשת מתוקשבת. היא הייתה הראשונה להכניס אייפדים לבתי הספר, ומשתמשת בכלים פתוחים ובטכנולוגיות מתקדמות. אנחנו כל הזמן עוסקים בחיפוש כלים שיתנו את המענה המיטבי לפדגוגיה. אם לא נהיה מעניינים ואטרקטיביים – לא נצליח לקנות את לב התלמידים".

לסיכום היא ציינה ש-"חשוב לנו שהילדים ובני הנוער ילמדו בעולם המתקדם ביותר שיש: לא שמערכת החינוך תפגר אחרי העולם – אלא שתוביל אותו. לכן, נמשיך לנצל כל טכנולוגיה חדשנית לטובת הפדגוגיה".

רשת עמל החלה בלימוד מרחוק של שיעורי בינה מלאכותית Reviewed by on . רשת עמל החלה בימים אלה בתוכנית לימוד מרחוק של נושא הבינה המלאכותית. זוהי התוכנית המובנית הראשונה בארץ לתלמידים בנושא זה. היא מותאמת לרמות שונות - הן לכלל התלמיד רשת עמל החלה בימים אלה בתוכנית לימוד מרחוק של נושא הבינה המלאכותית. זוהי התוכנית המובנית הראשונה בארץ לתלמידים בנושא זה. היא מותאמת לרמות שונות - הן לכלל התלמיד Rating: 0

הגיבו