יוזמה טכנולוגית שעתידה לסייע בהפרחת הנגב

שיחה עם ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון, על הקמת חממה חדשה במועצה המקומית בני שמעון שבצפון הנגב ● "המטרה בחממה הטכנולוגית שלנו היא ללוות סטארט-אפים שיצמיחו את השורשים שלהם כאן, בצפון הנגב"

לפני כמה שבועות דיווח משרד הכלכלה על הקמת שלוש חממות חדשות באזורים פריפריים – בירוחם בדרום, בבני שמעון בצפון הנגב ובכרמיאל בצפון. החממות יקדמו סטארט-אפים בתחומים שונים, והם צפויים לעודד את הקמתם של 130 מיזמים, בתקציב של עד מיליון שקלים למיזם.

"המועצה האזורית בני שמעון, באמצעות החברה הכלכלית בני שמעון ייזום ופיתוח, היא מי שעומדת מאחורי אחת היוזמות הגדולות ביותר שעתידות לקרום עור וגידים בקרוב בנגב", מספר לאנשים ומחשבים ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון.

"במשך חודשים ארוכים ניהלנו מגעים עם החברות והגופים הגדולים ביותר בנגב על מנת להתאחד ולהקים חברה משותפת, שתקים חממת היי-טק, אשר תלווה בתחילה שישה סטארט-אפים מתחילים ותסייע להם לצמוח ולגדול. בעתיד, החממה צפויה לסייע לעשרות סטארט-אפים, שיצמיחו את שורשיהם בנגב. הפרויקט הענק הזה הוא חלק מתוכנית ארצית של הרשות לחדשנות במשרד הכלכלה, שיצאה בקול קורא השנה להקמת חממות טכנולוגיות ברחבי הארץ.

"מה שמייחד את החממה בצפון הנגב הוא השותפות של חברות ענק, כל אחת מובילה בעולם בתחומה. החברה שהקמנו יחד עם כל השותפים נקראת אין-נגב (InNegev) והיא מהווה שילוב כוחות ושותפות בין המועצה האזורית בני שמעון, סודהסטרים, נטפים וקיבוץ חצרים, מפעלי ראבאל ודולב, אשכול נגב מערבי, מכללת סמי שמעון, אוניברסיטת בן גוריון וקרן ההשקעות אלפא קפיטל.

"למועצת בני שמעון אין אחוזים או בעלות בחברה בהתאם להנחיות של משרד הפנים בעניין, אך היא היוזמת והעומדת מאחורי הפרויקט כולו ותלווה אותו לאורך כל הדרך. החממה עצמה תוקם באזור תעשייה ששייך למועצה בשותפות עם להבים ורהט. יו"ר החממה הוא אלי בן סימון מקרן SIBF של קיבוץ חצרים".

האם כבר החלטתם במה היא תתמחה?

"חממת אין-נגב, שתוקם באזור התעשייה עידן הנגב שבבני שמעון, תתמקד בתחומי התעשייה המסורתית, האגרוטק והקלינטק, בדגש על פיתוח מוצרים, חומרים ותהליכים. החממה תלווה את היזמים ותסייע בכל שלבי פיתוח המוצר. אינטראקציה, שיתופי פעולה והפריה הדדית בין חברות החממה לתעשייה ולמוסדות האקדמיה, תוך קידום יוזמות בתחום החינוך, הקהילה ובשוק התעסוקה, יאפשרו יצירת אקו-סיסטם של חדשנות ומרכז ידע לתעשייה באזור".

מה היה הסיבה שהניעה אתכם להיכנס להשקעות בהיי-טק?

"אני מאמין שהנגב יכול להיות אזור ההיי-טק והטכנולוגיה של מדינת ישראל ולמשוך אליו את כל החברות הטכנולוגיות המשמעותיות. אין שום סיבה שחברות ימשיכו להחזיק משרדים ומעבדות פיתוח בגוש דן, בערים הצפופות והיקרות, כשיש להן כאן אזור נגיש, נוח בעל גישה מהירה וקצרה לערים המרכזיות. יש לכולנו בשותפות הזאת מטרה להצמיח את צפון הנגב ולהפוך אותו לאזור שמכיל תעשייה רבה – גם תעשייה מסורתית, אבל גם תעשיית היי-טק וטכנולוגיה.

"כחלק מהחזון שלי כראש מועצה, אני משקיע מאמץ וזמן רב בנושא מקורות ההכנסה של המועצה, חיזוק והעצמה של העסקים של המועצה ואזורי התעשייה שלנו. יש לנו מועצה חזקה, אבל ניתן להמשיך ולצמוח, וזה בדיוק מה שאנחנו מתכוונים לעשות – לזהות הזדמנויות כלכליות ועסקיות שיכולות להניב רווחים ולפעול להגדלת המשאבים. אני שמח שיש לי באזור כאן שותפים מדהימים בעלי אינטרס זהה – טובת האזור, שיודעים לשלב כוחות ולייצר פרויקטים נפלאים שכאלה. באמצעות החברה הכלכלית שלנו אנחנו יוזמים ומקיימים שיתופי פעולה עם הגופים והרשויות במרחב שלנו, באזור הנגב והדרום. אנחנו פועלים על מנת לייצר שיתופי פעולה ופרויקטים משמעותיים בסקטורים ותחומים שונים, כמו תיירות, תעשייה, חקלאות, יזמות, עסקים קטנים, אקדמיה, טכנולוגיה והיי-טק. המטרה פה היא לא להגביל את עצמך לפעולה רק במרחב שלך – אלא לשתף פעולה וליצור עם ארגונים וגופים שיכולים להועיל לך בכל נושא שהוא".

האם היה שיקול של הטבה כספית למועצה?

"המטרה העליונה שלנו בפרויקט הזה ובכלל בעבודה השוטפת היא לפתח את האזור, להעצים את התעשייה בו ולקדם אותו מכל הבחינות. המשוואה כאן היא פשוטה – כשאנחנו עושים דברים מדהימים בצפון הנגב, אנחנו כולנו נהנים מהם, גם התושבים שלנו, גם החברות והתעשייה באזור, גם השכנים שלנו. כולם מרוויחים. ברגע שאתה מבין את התפיסה האזורית, שהיא בעיניי התפיסה המנצחת, אתה מבין שזה תורם לך ומצמיח אותך ואת הרשות שבראשה אתה עומד. בני שמעון מחפשת כל הזמן פרויקטים ויוזמות חדשות, שיכולות לחזק את הכלכלה שלה ואת החיים של תושביה. אני מאמין שהפרויקט הזה יעשה דברים מדהימים באזור, וכולנו נרגיש את זה.

"המטרה בחממה הטכנולוגית שלנו היא ללוות סטארט-אפים שיצמיחו את השורשים שלהם כאן, בצפון הנגב. ברגע שהם יתפתחו ויגדלו – זה בהכרח יצמיח מקומות תעסוקה נוספים רבים בתחומי ההיי-טק השונים, והתושבים באזור ייהנו מאפשרויות תעסוקה מובחרות רבות קרוב לבית. מעבר לכך, הפרויקט הזה והסטארט-אפים שהחממה תלווה ימשכו אוכלוסיות איכותיות לעבור לגור בנגב. בכך, אנחנו גם ממשיכים להעצים את ההתיישבות באזור".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רענן

    יוזמה נהדרת וחשובה לאזור כולו! שאפו לראש המועצה ולמובילים בגופים השותפים!!! בזכותכם הנגב פורח

אירועים קרובים