נשים ומחשבים: אקה בראונשטיין, רובין

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: אקה בראונשטיין, ראשת צוות UX/UI ברובין

אקה בראונשטיין, ראשת צוות UX/UI ברובין. צילום: רוני כהן

שם ותפקיד: "אקה בראונשטיין, ראשת צוות UX/UI (עיצוב ותכנון מדיה) ברובין".

תפקידים קודמים: "אדמיניסטרציה, מכירות וגרפיקה".

השכלה: "תואר ראשון בכלכלה ותואר הנדסאים לעיצוב מדיה".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? "זה היה מקרי לחלוטין. תחום העיצוב משך אותי מלכתחילה, ובאופן טבעי, עם פריצת הטכנולוגיה לעולם, עיצוב וטכנולוגיה הפכו להיות בלתי נפרדים זה מזו. בהתחלה לא היה לי קל להיכנס לתחום הזה, אבל לא ויתרתי לעצמי וקיבלתי את כל הקשיים, התמודדתי איתם וצלחתי אותם בגבורה. הכל נעשה ממקום טוב וחיובי. כיום אני מבינה שנולדתי לזה, זה ב-DNA שלי".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? "אין ספק שהמצב כיום בתעשייה טוב מבעבר, אבל זה לא מספיק. אנחנו רק בתחילת הדרך ויש בידינו את האחריות להמשיך ולהפיץ את המודעות למצב, ולהוביל לשינוי מהותי יותר. יש להביא לשינוי בתפיסה ולשאוף לתרבות אחרת של שיקוף הגיוון באוכלוסייה בכל התחומים, לא רק בשוק העבודה".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? "עד עכשיו לא נתקלתי במצב כזה, אבל אני תוהה האם הסיכויים שלי להיתקל במצב כזה היו יכולים להיות גבוהים יותר אם הייתי נכנסת למעגל ההורות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אביטל ינובסקי

    נהדר לקרא עוד ועוד דוגמאות של נשים שמצליחות בתעשייה. לא הכרתי את המדור - תודה. חבל שלא הרחיבה על הקשיים שהתמודדה איתם בתחילת הדרך כדי לתת יותר מידע לאחרות שמתמודדות. מה עושה רובין? מה גודל החברה?

אירועים קרובים