אילו כלי פיתוח וניהול פרויקטים הם המועדפים בעולם ההיי-טק?

סביבות האג'ייל הולכות ומחליפות את סביבות הפיתוח המסורתיות, כאשר מתודולוגיית Scrum וכלי JIRA Add on הולכים וצוברים פופולריות – כך עולה מסקר שערכה מטריקס ● ומה עם הפתרון הוותיק MS Project?

מה שבטוח - פיתוח. מקור: BigStock

מנהלי פיתוח וחברות סטארט-אפ מעדיפים להשתמש בכלי פיתוח וניהול פרויקטים העובדים בסביבות אג'ייל, ופחות בכלים מסורתיים. הכלי הוותיק MS Project, שהיה "מלך" שוק ניהול הפרויקטים, הוא כבר לא הברירה היחידה ויש לו מתחרים, שתופסים נתחים משמעותיים של השוק – כך עולה מסקר שערכה לא מכבר מטריקס בקרב 400 עובדים ומנהלים בארגונים שהם לקוחות שלה.

 

מקור: מטריקס

מקור: מטריקס

יותר ממחצית מהנשאלים בסקר השיבו כי הם עובדים במתודולוגיית Scrum – מתודולוגיה זריזה ואג'ילית לניהול פרויקטים ולפיתוח תוכנה, שמתמקדת בשיפור יכולתו של הצוות לספק תוצרים במהירות ולהגיב לדרישות תוך כדי התהליך. המעבר למתודולוגיה אג'ילית ניכר גם בתחום כלי הבדיקות: כמעט 40% מהנשאלים ענו שהם משתמשים בכלי JIRA Add on. כ-30% מהנשאלים שעובדים עם JIRA השיבו שהם עובדים בסביבת ענן, ונתון זה צומח במהרה. עם זאת, עבודה בסביבת שרתים מקומיים עדיין מובילה, עם 56.6%. כשנשאלו המשיבים איך מנהלים בחברה שלהם את הפרויקט והפרוגרמה, התשובות לא היו חד משמעיות. ארבעת הכלים הבולטים על פי תוצאות הסקר הם MS Project מבית מיקרוסופט, עם 24%, לאחר מכן Portfolio for JIRA עם 21% ועוד 30% עובדים עם Add ons מאטלסיאן מרקטפלייס, כמו Big Picture ו-Structure.

מקור: מטריקס

מקור: מטריקס

"בתחום ניהול הפרויקטים, אין מנצח ברור בשוק"

לדברי אורן קרוג, מנהל פעילות DevOps במטריקס, "אנחנו עדים לתופעה שלפיה בתחום ניהול הפרויקטים אין מנצח ברור בשוק, אין כלי דומיננטי. מדובר בשוק חם עם כמה כלים טובים, אבל אין כרגע חברה שמצליחה להשיג יתרון בולט ולהשתלט על השוק. במשך שנים הייתה הגמוניה של כלים רובסטיים ,אך בשנתיים-שלוש האחרונות רואים יותר ויותר אימוץ מהיר של כלים אג'יליים. כך, הפתרון של מיקרוסופט, MS Project, הוא הפתרון המסורתי והמוכר, אך קמו לו מתחרים רציניים בשוק בתחום האג'ייל, ויש סיכוי טוב שבשנה הבאה נראה עלייה משמעותית באימוץ פתרונות מהסוג הזה. זה יכול לשנות לגמרי את חוקי המשחק".

אורן קרוג, מנהל פעילות DevOps במטריקס. צילום: ניב קנטור

אורן קרוג, מנהל פעילות DevOps במטריקס. צילום: ניב קנטור

קרוג הסביר כי "בעבר, חברות ישראליות היססו לעבוד עם כלים חדשניים של חברות קטנות, והעדיפו להסתמך על פתרונות מסורתיים ומוכרים של תאגידי ענק. אלא שבאחרונה, השוק הישראלי למד לקחת יותר סיכונים, שמשתלמים גם מבחינת חדשנות וזירוז תהליכים וגם מבחינה כספית, שהרי הכלים האג'יליים זולים משמעותית ונוחים יותר לעבודה מאחיהם ה-'גדולים'".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Dror

    הבעיה בג'ירה והכלים המשלימים שלו שהתכנון הוא לטווח קצר (שבוע עד חודשיים במקרה הטוב) ואי אפשר לקיים תכנון פרויקט שזמן ביצוע שלו הוא חצי שנה ומעלה. ממליץ על כלי חדש של סטארטאפ ישראלי בשם Proggio.com היודע גםלהתחבר לג'ירה ולשאוב מידע ממנו וגם לבצע תכנון לטווח רחוק המזין בחזרה אוביקטים בג'ירה

  2. מיקו

    כולם עושים SCRUM, אף אחד לא יודע מה זה DAILY! לא עושים retrospectives והתכולות משתנות תוך כדי ריצה... בחלק מהמקרים אפילו הדרישות.

אירועים קרובים