"בגיל מאד צעיר התמודדתי עם תכנים ברמה גבוהה בכל מיני שדות"

כך אמר דן בראל, בוגר התוכנית למנהיגות טכנולוגית של נס, בכנס שערכה החברה לציון סיום מחזור י''א של התוכנית

דן בראל, בוגר מחזור ג' של התוכנית של נס, וכיום סטודנט לראיית חשבון ולמדע הנתונים. צילום: נטע קונס

"התכנית למנהיגות טכנולוגית של נס, שאני בוגר שלה, הביאה לכך שאני, ושאר משתתפי התכנית, התמודדנו בגיל מאד צעיר עם תכנים ברמה גבוהה, בכל מיני שדות. דבר חשוב שתלמידי התכנית קיבלו הוא תחושת המסוגלות", כך אמר דן בראל, בוגר מחזור ג' של התוכנית, וכיום סטודנט לראיית חשבון ולמדע הנתונים.

בראל דיבר בפאנל שנערך בכנס נס למנהיגות טכנולוגית. הכנס נערך אמש (ג') באולם סמולארש באוניברסיטת תל אביב, לציון סיום מחזור י"א של התכנית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית של החברה. את הכנס והפאנל הנחתה ד"ר ליעד מודריק. עיתונאית ובעלת דוקטורט כפול במדעי המוח ובפילוסופיה.

ד''ר ליעד מודריק. עיתונאית ובעלת דוקטורט כפול במדעי המוח ובפילוסופיה. צילום: נטע קונס

ד"ר ליעד מודריק. עיתונאית ובעלת דוקטורט כפול במדעי המוח ובפילוסופיה. צילום: נטע קונס

בראל מנהל את שיתופי הפעולה עם BOOST ובעל תפקיד ניהולי במטה התכנית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית. לדבריו, "תחושת המסוגלות באה לידי ביטוי בכל מהלך שעשיתי לאחר התוכנית, בצבא ולאחר מכן. היא לידי ביטוי בכל תחום. כאשר אני רוצה משהו חדש, השאלה 'האם אני יכול' מתחלפת בקביעה 'אני מסוגל – מתי עושים זאת'". בראל סיים באומרו כי "מידת ההשקעה שלי בתכנית לאורך השנים היה רבה, לעומת ההשקעה בלימודים בבית הספר. הפער הזה גרם למורים ולחברים להבין את מידת החשיבות של התכנית".

שחר אפעל, מנכ''ל נס. צילום: נטע קונס

שחר אפעל, מנכ"ל נס. צילום: נטע קונס

שחר אפעל, מנכ"ל נס, אמר כי "על מנת שתוכנית כזו תקרום עור וגידים ולא תהיה מהלך חולף, אלא קבוע ומתמשך, נדרשים שני דברים: משוגע לדבר בצד החיובי, ובמקרה שלנו, זו טובה צירלין, מנהלת תחום חינוך טכנולוגי בחברה. היא הצליחה לשכנע חברה כמו נס להיכנס לזה כפרויקט, שיהיה עקבי ובר קיימא, שיידע לקיים עצמו וכל הזמן להתקדם עם צרכים בעולם משתנה".

הדבר השני, ציין אפעל, "הוא צריך נכונות לצאת מאזורים מסויימים של הנוחות. במקרה זה, הזרז ליציאה מהנוחות הוא מעורבות בקהילה. לא חשבנו שהתכנית תגיע לכזה גודל. השילוב בין רגליים על הקרקע וחזון עתידי הוא שבנה את התכנית הייחודית הזו, שעם הזמן התאהבנו בה". לדבריו, "מגיע לנערים והנערות הללו חיזוק חיובי, כי בגילאים האלה לצאת מאזור הנוחות למשך תקופה ארוכה, ולהיכנס למחוייבות – זה לא דבר טריביאלי". אפעל סיים בציינו כי בשנים האחרונות גדל משמעותית מספר המשתתפות בתוכנית, וכי כיום יש שיוויון במספר הנערים והנערות המשתתפים בתוכנית.

גיל ויורנו, מייסד ושותף ב-BOOST. צילום: נטע קונס

גיל ויורנו, מייסד ושותף ב-BOOST. צילום: נטע קונס

גיל ויורנו, מייסד ושותף ב-BOOST, מרכז יזמות לנוער וצעירים, ציין כי "החיבור שלנו לתוכנית מהווה מסלול המשך טבעי לאותם רעיונות פורצי דרך, שאותם ראינו ועוד נראה הערב".

לדבריו, "פגשתי חלק מהמשתתפים בתוכנית לפחות פעמיים. התחלנו את פעילות BOOST לפני ארבע שנים, אחרי שחברי ואני שימשנו כמנטורים אצל מאיצים וסטארט-אפים. גילינו שיש קשר מרכזי בין מקצועות הליבה ובין מתודולוגויות עסקיות. הבנו שבמקום ללמד את בני ובנות הנוער לאחר הצבא – אפשר לעשות זאת לפני כן. מתקיים פה החיבור המושלם עם התוכנית למנהיגות טכנולוגית של נס". לדבריו, "הדגש שלנו הוא לקחת רעיון, להוביל אותו ולהופכו למיזם מצליח. עומק התכנית, הזמן שלה, חלקיה – הפדגוגי וטכנולוגי, ההעמקה כה ניכרת – עד שהם מגיעים אלינו 'מבושלים'. העבודות שהם מגישים הן ברמת תואר ראשון לפחות וחלקן ברמת תואר שני. אנו מאתרים את אלה שאנו רואים היתכנות מיידית לרעיונות שלהם, או יחסית מיידית, ואת יכולות היזמים להוביל יחד איתנו – ומביאים אותם לכדי סטארט-אפ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים