"לעשות הכל כדי שתל אביב תהיה מרכז פיננסי בינלאומי"

כך אמר שמוליק בן טובים, נשיא CityTLV, בפתח כנס FinTech Junction 2019, בהפקת אנשים ומחשבים שנערך ביום ד' האחרון ● עוד נערך באירוע פאנל לסיכום 2018 ולקראת 2019 בהשתתפות כמה וכמה מומחים

"יש לקדם את הרעיון שתל אביב-יפו תהפוך למרכז פיננסי בינלאומי, ונדרש להפוך את החזון הזה למציאות", אמר שמוליק בן טובים, נשיא CityTLV.

בן טובים דיבר בפתח FinTech Junction 2019. המפגש, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים ביום ד' האחרון בברקליס רייז תל אביב, בהשתתפות עשרות חברי קהילת הפינטק המקומית.

צילום ועריכת ווידאו: ליטל רובינשטיין

בן טובים, לשעבר ציר כלכלי בשגרירות ישראל בלונדון וראש מועצת כפר שמריהו, עומד בראש העמותה זה ארבע שנים. "הרעיון", אמר, "אינו חדש, ועבר כמה גלגולים, ולבסוף הוחלט שהדרך הנכונה לקדם אותו היא לא דרך ממשלה ועירייה – אלא על ידי החברה האזרחית. בשנים הראשונות היה הרבה סקפטיזם, אולם בשנתיים האחרונות חישבנו מסלול מחדש והתמקדנו בכמה תחומים, בהם פינטק, בלוקצ'יין וסייבר, תוך מתן חשיבות למיצוב הבינלאומי של תל אביב".

לדבריו, "מצאנו כי העיר לא נמצאת בדירוג 80 הערים המשמשות כמרכזים פיננסים בינלאומיים. הבנו שיש בעיה והתחלנו בפעילות לקדם אותה, עד שהיא השתחלה לדירוג. העיר עלתה למקום 25, לצד פריז, מונטריאול, ז'נבה, סיאול, דוחא, דבלין וקייפטאון. אנו במיקום לא רע".

"ישראל", סיכם בן טובים, "טובה בפינטק, בגיוס ומימון כספים, ובקרנות הון פרטיות. הם הכוח והפוטנציאל לקרב אותה לצרכים בינלאומיים. מטרתנו לבנות רשת תמיכה בינלאומית לתעשייה, לפתוח דלתות לשיווק פיילוטים ואתרי בטא ישראלים במוסדות בינלאומיים. אנו מנסים להיכנס לעולם הזה, חתמנו כבר על 3 הסכמים בינלאומיים, שגולת הכותרת ביניהם היא הסכם עם CityUKLondon. החזון הוא ליצור רשת, המתחילה בסן פרנסיסקו, עוברת דרך ניו יורק, טורונטו, מלטה, פריז, ישראל, סינגפור וסין – שתחבר את כולן יחדיו".

פאנל לסיכום 2018 ולקראת 2019

לאחר מכן נערך פאנל לסיכום 2018 ולקראת 2019, אותו הנחתה אורית גרינבאום-ליפסקי, מנהלת שיווק, מיקרוסופט ישראל.

אורית גרינבאום-ליפסקי, מנהלת שיווק, מיקרוסופט ישראל. מנחת הפאנל. צילום: ניב קנטור

אורית גרינבאום-ליפסקי, מנהלת שיווק, מיקרוסופט ישראל. מנחת הפאנל. צילום: ניב קנטור

מיטל רביב, ראש תחום פינטק וחדשנות, KPMG, אמרה כי "במבט גלובלי, רואים הרבה השקעות בפינטק. זאת, לצד חברות פיננסיות גדולות הקונות חברות קטנות, בשל הערך המוסף, 'המייל הנוסף' שהן מעניקות לרוכשות. זאת כי החברות הגדולות לא יכולות לנהל ולהכיל את הטכנולוגיות החדשות, ודאי לא בקצב המצופה". לדבריה, "הבנקים נדרשים לספק חוויית לקוח ובידול מול האחרים. עליהם להשתמש בנתונים שבמערכותיהם – שכיום לא נעשה בהם שימוש. לו הם ינצלו רק 5% מהנתונים – זה יעשה להם טוב, עם ניתוח, הצעות ערך מותאמות אישית, והידוק הקשר ללקוחות".

מיטל רביב, ראש תחום פינטק וחדשנות, KPMG. צילום: ניב קנטור.

מיטל רביב, ראש תחום פינטק וחדשנות, KPMG. צילום: ניב קנטור.

רביב סיימה באומרה כי "השנה נראה עוד כמה יוזמות פינטק, כשהסיבה העיקרית לכך היא הקושי להכניס טכנולוגיות חדשות למערכות הלגאסי של הבנקים".

יובל רואש, מייסד משותף ומנכ''ל ביטס אוף גולד. צילום: ניב קנטור

יובל רואש, מייסד משותף ומנכ"ל ביטס אוף גולד. צילום: ניב קנטור

יובל רואש, מייסד משותף ומנכ"ל ביטס אוף גולד, אמר כי "2018 החלה טוב בתחום הקריפטו, עם רוח גבית מ-2017, וראינו הרבה חברות יצירתיות בתחום – אבל בסופה ראינו הרבה חברות נסגרות. למרות זאת, היקפי המסחר בתחום היו גדולים יותר מאשר ב-2016. יש הרבה אקו-סיסטם לתחום הקריפטו, הוא עדיין גדל ואני מאמין שנראה רבות השנה וגם ב-2020".

מירב הראל, שותפה-מנהלת, Fintech Fever. צילום: ניב קנטור

מירב הראל, שותפה-מנהלת, Fintech Fever. צילום: ניב קנטור

מירב הראל, שותפה-מנהלת, Fintech Fever, אמרה כי "שוק הפינטק בשל. אנו רואים קריפטו ובלוקצ'יין, יש פה טכנולוגיות שמחוללות שינוי פרדיגמה משמעותי. כולם מבינים שמשהו גדול קורה – אבל מהות וטיב השינוי עדיין לא ברורים. 2018 היתה שנת זריעה, בשנים הבאות נראה את הקציר שיעשו חברות גדולות".

"אני חושבת שלבנקים יש בעיה בעולם החדש: משך שנים רבות הם שכרו אנשים מסוג מסוים, אנשים טובים – אבל כעת נדרש מהם להתמודד בעולם חדש, ולכך נדרש סוג אחר של עובדים, לצד חינוך העובדים הקיימים", כך לדבריה.

שחר פרידמן, מנהל מרכז החדשנות של ויזה בתל אביב. צילום: ניב קנטור

שחר פרידמן, מנהל מרכז החדשנות של ויזה בתל אביב. צילום: ניב קנטור

שחר פרידמן, מנהל מרכז החדשנות של ויזה בתל אביב, אמר כי "2018 הייתה שנה מעולה לפינטק, היו כמה אקזיטים בתחום והשנה גם היא תהיה טובה". לדבריו, "פעלנו בכמה שדות, ביניהם ויזה השקיעה בפלטפורמה וביכולות של ויזה-נט, המטפלת ב-500 מיליון עסקאות ביום. אנו מביאים יכולות חדשות לשוק, הידוק הקשר שלנו לפינטק מניב חדשנות".

מירב הרנוי, מייסדת ושותפה מנהלת, Moneta VC. צילום: ניב קנטור

מירב הרנוי, מייסדת ושותפה מנהלת, Moneta VC. צילום: ניב קנטורמירב הרנוי, מייסדת ושותפה מנהלת, Moneta VC. צילום: ניב קנטור

מירב הרנוי, מייסדת ושותפה מנהלת, Moneta VC, אמרה כי "2018 הייתה מרגשת – בגלל הרגולטור, נקבעו תקנים לתחום הפיננסי, קמו סטארט-אפים, דברים קרו באירופה. השנה הייתה אבן דרך משמעותית חשובה ויש עוד הרבה שצפוי לקרות בהמשך". לדבריה, "גוגל, אמזון, ושאר ענקיות הרשת מתקרבות להיות בנקים, והן פועלות, בין השאר לרכישת בנקים קטנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים