יוטיוב תשקיע 25 מיליון דולר בקידום תכני חדשות נורמטיביים

אתר סרטוני הווידיאו הגדול בעולם, אשר נמצא בבעלות גוגל, מתכנן להפעיל מדור חדשות עדכני שמקורותיו מוכרים, וכן להוסיף קישורים חיצונים מוויקיפדיה לתוכן "בעייתי", כמו תיאוריות קונספירציה המופצות דרכו, וזאת כדי להילחם בתופעת הפייק ניוז הרווחת

הנחיתה על הירח

יוטיוב (YouTube) הודיעה היום כי היא פועלת לשיפור חוויית החדשות בעבור המנויים שלה. לצורך כך מתכננת החברה הבעלים, גוגל (Google), להשקיע 25 מיליון דולר בכדי לפתח תכונות חדשות שישפרו את האופן שבו אתר הסרטונים הפופולרי מפיץ אירועים עכשוויים.

לפי דיווחים, חלק מהכסף יושקע בסיוע לארגוני חדשות לבנות פעילות וידיאו יותר זריזה ויעילה בפלטפורמה, וכן מתכננת יוטיוב להוסיף עוד חברים לצוות שלה שתפקידו לתמוך בבעלי אתרי חדשות. בעשותה כן מתכוונת ככל הנראה החברה לחזק את אפיקי החדשות הלגיטימיים והנורמטיביים שפועלים באמצעותה.

לפי הנוהל הנוכחי של אתרי החדשות, כיום כאשר צצות חדשות "חמות", קודם כל נכתבת כתבה ורק אז נערך גם סרטון וידיאו ועולה לאוויר. כתוצאה מהשינוי, בשבועות הקרובים משתמשי יוטיוב בארה"ב יראו תצוגות מקדימות קצרות בתוצאות החיפוש ביוטיוב, עם קישורים למאמר החדשות המלא. משתמשים אחרים מהעולם יראו גם הם תזכורת יחד עם תוצאות החיפוש בנוגע לסיפורים מובילים, ובהן יצוין כי "הפרטים עשויים להמשיך להשתנות".

בנוסף, האתר יקדם סרטונים ממקורות חדשות רשמיים בתוצאות החיפוש שמתחת לכרטיסייה Top News, שמרכזת "חדשות חמות" בדף הבית של יוטיוב. אזור זה יציג סרטונים ממקורות חדשות על אירוע שהתרחש זה עתה.

קישורים לאינציקלופדיה העממית כמקור סמכותי

עוד מוסיף אתר הסרטונים לתכנים בנושאי חדשות שיעלו בו גם הקשר "סמכותי" לדוגמה מוויקיפדיה (Wikipedia), שיאפשר לגולשים לחפש תוצאות על נושאים הקשורים לתיאוריות קונספירציה – כמו למשל, הסברה שהנחיתה על הירח לא באמת התרחשה, שפיגועים ואירועים טרור כגון נפילת מגדלי התאומים או הירי בפארקלנד היו אחיזת עיניים או מבוימים – וללמוד אותם באופן יותר מקיף.

התכונות החדשות זמינות כעת ב-17 מדינות, כולל ארה"ב, בריטניה, צרפת, איטליה, יפן, הודו, מקסיקו, ברזיל, דרום אפריקה, ניגריה ועוד. במהלך החודשים הקרובים, מתכננת יוטיוב להרחיב את מספר המקומות שבהם יוכנסו התכונות ואף להכפיל אותו.

לפי הדיווחים בתקשורת, יוטיוב נוהגת כך מאחר שעכשיו, יותר מתמיד, לנוכח שפע הפייק ניוז והפצת התכנים הכוזבים באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט, העולם דורש גישה לחדשות שעליהן ועל אמינותן ניתן לסמוך. בעוד שהחיפוש במקורות כמו כגון Google News של גוגל מציג את כל הצדדים של כל סיפור, ולא מתמקד במקור או בנרטיב מסוים, יוטיוב תנסה להציג בפני המשתמשים תוכן יותר לגיטימי, וכזה שניתן להאמין לו.

בהתחשב בכך שגם מקורות אמינים לכאורה, כמו וויקיפדיה, הם למעשה תוצאה של פעילות גולשים, וכן שבעצם קשה לדעת מהי האמת הנחרצת בכל נושא ונושא – אולי יהיה בכל זאת חכם יותר בעבור מי שמעוניין ללמוד מצבים לעומק ולהבין אותם לאשורם, להקפיד להכיר את כל הצדדים האינפורמטיביים של כל סיפור וסיפור.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים