"הודות לעושר האינטלקטואלי המקומי – יש הערכה למוח הישראלי בעולם כולו"

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי לענות על שאלון, שעוסק בהם ובענף - וקיבלנו תשובות מעניינות ● אורח המדור הפעם: ניר שלום, מנכ"ל AT&T ישראל

ניר שלום, מנכ"ל AT&T בישראל. צילום: סיון פרג'

במלאות 70 שנים למדינה, ביקשנו, במערכת אנשים ומחשבים, ממנמ"רים ובכירים נוספים בעולם ההיי-טק לענות על שאלון, שעוסק בהם באופן אישי ובהיי-טק הישראלי בכלל. ביקשנו מהם לספר על ההישגים והפרויקטים הבולטים שביצעו בתפקידיהם, ולחזות מה יהיה בעתיד הענף. המשיב הפעם הוא ניר שלום, מנכ"ל AT&T ישראל.

מתי ואיך התחלתם?
"הקשר ההדוק בין ענקית התקשורת המובילה בעולם לבין מדינת ישראל, התחיל לפני 10 שנים ברכישת קבוצת AT&T את מלוא הבעלות על חברה ישראלית קטנה בשם אינטרווייז. באותה תקופה, מנתה אינטרווייז כ-60 עובדים ישראלים, שכולם נקלטו בתוך AT&T כבר במעמד המיזוג. כך למעשה נולד מרכז הפיתוח הישראלי של AT&T – הראשון מסוגו מחוץ לארצות הברית. המרכז, שממוקם בקריית שדה התעופה, גדל, התפתח והתרחב לאורך השנים, וכיום הוא מונה בגאווה גדולה מאות רבות של עובדים".

מה היה החזון בתחילת הדרך?
"רכישת אינטרווייז נועדה להשלים ל-AT&T העולמית את המוצר שהיה חסר לה בפורטפוליו. אך במהרה, החברה למדה להכיר את כוח האדם בישראל והבינה עד כמה הרמה פה גבוהה. לא רק שהמוצר שלנו השתלב בצורה מדויקת בחזון של AT&T, איכות העבודה והדרך שבה אנחנו פועלים הובילו להחלטה לפתוח מרכז פיתוח בישראל. מאז, אנחנו נמצאים בכל תחום שבליבת העשייה של AT&T ומעורבים ישירות בכל אזור אסטרטגי של החברה".

"בשנים האחרונות AT&T מובילה מהלך חשוב מאוד בעולם התקשורת, עם מעבר כמעט מלא מחומרה לתוכנה. בשנה שעברה הצבנו בפני עצמנו יעד: וירטואליזציה של 55% מהרשת שלנו. לא רק שעמדנו ביעד הזה בהצלחה גדולה, כעת אנחנו מתכננים וירטואליזציה של 75% מהרשת עד שנת 2020. אין לי ספק שנעמוד גם ביעד הזה. תהליך וירטואליזציה של התקני חומרה והפיכתם ליישומי תוכנה מאפשרת לנו להגדיל את קיבולת העברת המידע במהירות רבה יותר. כמו כן, הפיכתם לפונקציות רשת וירטואלית מאפשרת ללקוחותינו גמישות חסרת תקדים בניהול השירותים שלהם בזמן אמת כמעט".

"עם קבלת ההחלטה, AT&T הבינה כי עליה לשלוט בטכנולוגיה ולפתח אותה בעצמה בתוך הארגון. הנחת היסוד הייתה כי שליטה מוחלטת בטכנולוגיה תבטיח לה בידול בשוק התקשורת ותאפשר שליטה בתהליכים ובשירותים שהחברה מספקת ללקוחותיה, במקביל לצמצום עלויות. AT&T ישראל, שנולד כארגון תוכנה, השתלב בחזון זה בצורה טבעית לחלוטין".

"מהלך משמעותי נוסף שמובילה AT&T הוא אספקת פתרונות פורצי דרך בתחום הבידור והצפייה בווידיאו. אנו שמחים להיות חלק משמעותי מהעשייה של החברה גם בתחום זה".

מה האירועים המשמעותיים בהיסטוריה שלכם?
"בשנת 2010, קיבלה AT&T שתי החלטות משמעותיות: האחת, להפוך את הקבוצה בישראל למרכז פיתוח רחב, ובכך לאפשר לנו להשתתף בפעילויות פיתוח בכל איזור משמעותי של החברה. החלטה זו היתה הזרז המשמעותי הראשון לגידול של מרכז הפיתוח וכניסתו לאיזורים חדשים. ההחלטה השנייה, הייתה להקים בישראל מרכז חדשנות של AT&T, הראשון והיחיד מסוגו מחוץ לארצות הברית".

"המרכז הוקם בשיתוף פעולה עם אמדוקס ישראל, ומטרתו מחד, לשמש כאמצעי עבור חברות סטארט-אפ ישראליות להציג את המוצרים שלהן ל-AT&T, ומאידך, לאתר טכנולוגיות חדשות ופורצות דרך בשוק המקומי".

"בשנת 2016 השיק מרכז הפיתוח, בשיתוף עם קבוצות פיתוח בארצות הברית, את DirecTV NOW, הפתרון המוביל של AT&T לצריכת וידיאו מעל גבי רשת האינטרנט".

"אבן דרך נוספת ששמחנו לציין בשנה שעברה, יחד עם כל עובדי החברה ובני משפחותיהם, היא יום הולדת עשור לחברה בישראל".

מי הדמויות המובילות בדרך?
"אני חושב שכל עובד שלנו ישמח להעיד ש-AT&T ישראל היא לא רק מקום עבודה, אלה היא גם קהילה גדולה ומשפחתית של אנשים מבריקים ומוכשרים. ההיסטוריה שלנו גדושה ברעיונות מהפכניים, מנהיגים מעוררי השראה ומקבלי החלטות שלא ידעו פחד ברגעים הקריטיים ביותר בחיי החברה".

"לדוגמה, הלל קוברינסקי, שיחד עם צבי פרנק, ייסד את אינטרווייז באמצע שנות ה-90. ההתמחות שלנו באותן השנים הייתה בפתרונות תכנה לשיחות ועידה בארגונים. בשנת 2007, אינטרווייז נמכרה ל-AT&T וההישג הגדול ביותר של קוברניסקי, לדעתי, הוא הפריצה של המרכז בישראל אל מעבר לגבולות המוצר המקורי שלשמו נרכשנו. היום אנחנו ממשיכים לפתח פתרונות בתחום התקשורת ושיחות הוועידה, אך אנחנו במקום אחר לגמרי מבחינת החדשנות והקדמה הטכנולוגית שבה אנחנו פועלים".

"עוד חשוב להזכיר את ג'ון דונובן, מנכ"ל AT&T תקשורת. הוא האיש שמאחורי החזון של AT&T בישראל. לאורך כל השנים ראה ג'ון את הערך המוסף של החברה בישראל ודחף ללא הרף לשילובו של המרכז בפעילויות השונות של החברה. הוא תמיד אומר ששמורה בליבו פינה מיוחדת עבור המדינה שלנו וג'ון מגיע אלינו מדי שנה, כדי להתרשם מההתקדמות שלנו ומפירות השקעתו".

מה ההישג הגדול ביותר של ה-IT בישראל לדעתכם?
ההישג הגדול ביותר של ה-IT בישראל לדעתי, הוא העובדה שהשוק הזה נתפס בתור החדשני ביותר בעולם. אין זה מובן מאליו, שבמדינה קטנה כמו שלנו יירשמו מדי שנה יותר פטנטים טכנולוגיים מברוב המדינות בעולם".

"ישראל  לא התברכה בעושר משאבי טבע, ובכל זאת מצבינו לא רע בכלל, הודות לעושר האינטלקטואלי שיש כאן. האופן שבו הצלחנו למצב את עצמנו בעיני הקהילה הבינלאומית, הכבוד וההערכה שרוכשים כלפי המוח הישראלי בעולם כולו, הם שמובילים לכאן השקעות של מיליארדים, והם גם הסיבה לכך שיותר ממחצית היצוא הישראלי מבוסס על טכנולוגיה".

משהו מעניין שיש לכם לומר לקהילת אנשים ומחשבים בישראל?
"מדעי המחשב זה המקצוע הדינאמי ביותר בעולם. הדברים מתרחשים בקצב מסחרר, במיוחד לאור המהפכה התעשייתית הרביעית, המתחוללת בימינו. אני מאמין שבעתיד הקרוב כל חברה באשר היא, תצטרך להפוך לחברת תכנה. השאלה היחידה כיצד היא תשתמש בתוכנה כדי לייצר את מוצריה או לספק את שירותיה".

"בעידן התוכנה והדטה, כל המהפכות שהולכות לבוא יבואו מהעולמות האלה. בין אם מדובר ברשתות מתקדמות, אינטרנט של הדברים, טכנולוגיות בינה מלאכותית, או Big Data – אין ספק שזו התקופה היפה ביותר בהיסטוריה עבור קהילת אנשים ומחשבים".

ברכה מקורית למדינת ישראל ליום הולדתה ה-70?
"אני לא אוהב לדקלם סיסמאות, אך יש סיסמה אחת שאני כן מאמין בה – אני מאחל לכולנו, שלרגל 70 שנה למדינת ישראל נהפוך להיות משבטים – לעם. אין לי ספק שזה אפשרי ואני יודע שהשינוי תמיד מתחיל מהבית".

"אצלנו, ב-AT&T ישראל, אנו מניפים על דגלנו את ערכי האחווה והכבוד ההדדי. לכן, אנחנו מעסיקים עובדים מכל קצוות החברה הישראלית, ללא הבדלי דת, מוצא או מגדר, וזהו חלק בלתי נפרד מהמודל העסקי שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים