"היום כל הטכנולוגיות מתחברות לכלל מקשה אחת"

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי לענות על שאלון, שעוסק בהם ובענף - וקיבלנו תשובות מעניינות ● אורח המדור הפעם: דן ליכטנפלד, מנכ"ל קבוצת Ideo Digital

דן ליכטנפלד, מייסד ומנכ"ל IdeoDigital. צילום: יח"צ

במלאות 70 שנים למדינה, ביקשנו, במערכת אנשים ומחשבים, ממנמ"רים ובכירים נוספים בעולם ההיי-טק לענות על שאלון, שעוסק בהם באופן אישי ובהיי-טק הישראלי בכלל. ביקשנו מהם לספר על ההישגים והפרויקטים הבולטים שביצעו בתפקידיהם, ולחזות מה יהיה בעתיד הענף. המשיב הפעם הוא דן ליכטנפלד, מנכ"ל קבוצת Ideo Digital.

מתי ואיך התחלתם?
"התחלנו ב-2009, סביב פרויקט של בנקאות סלולרית בבנק דיסקונט. אני ודוד גוטמן, שהיה שותף שלי אז, שכנענו את הבנק לעשות פרויקט פיילוט עוד לפני שקמה החברה. עבדנו עם שורה של פרילאנסרים. ותוך כדי תנועה התחלנו להביא עוד עובדים. הצטרף אלינו שותף נוסף – רון מימון – ויחד הקמנו את Ideo Mobile".

מה היה החזון בתחילת הדרך?
"החזון שלנו היה להביא פתרונות של בנקאות סלולרית לארגונים בארץ ובעולם. מכרנו אפליקציות בנקאיות  חדשניות, בהצלחה רבה, לבנק הפועלים וללאומי קארד. המטרה שלנו היתה לספק שירותים פיננסים מכל מקום ומכל מכשיר, לשנע כספים ותשלומים בצורה קלה ומאובטחת, ועד מהרה הפכנו את החזון למציאות".

"השוק התייחס לזה כקוריוז ובהמשך כטכנולוגיה שחייבים לאמץ כדי לעמוד בתחרות. היום מדברים כבר על בנקאות פתוחה, וברגע שהרגולציה תאפשר זאת, נראה בהדרגה יותר ויותר פתרונות פיננסים חוץ בנקאיים, אבל חשוב לזכור כי הזרעים לכל הפריחה הדיגיטלית הזאת נזרעו באותן שנים".

היכן אתם היום?
"היום יש לנו מנעד רחב של פתרונות בכל המגזרים, עם מגוון רחב של טכנולוגיות: מובייל, נייטיב, ריאקט עולמות ה-Web, ה-Angular, ה-Umbraco ו-Magento, כולל פתרונות של שיווק דיגיטלי במטרה לסייע  ללקוחות שלנו לדלוור את המוצרים שלהם ולהגיע ללקוחות".

מה קרה בין לבין?
"ברגע שראינו כי בעולם הבנקאות בישראל אין לנו לאן להתקדם, פנינו למגזר הבריאותי וזכינו בפרויקטים גדולים בשח"ל ובמכבי, כולל פרויקטי בריאות בחו"ל. ראינו כי במגזר הבריאותי יש אתגרים רבים ומורכבות מובנית, בגלל נושאים של רגולציה ואבטחת מידע. הבנו כי המגזר הבריאותי מספק הזדמנות אמיתית וביכולתנו לתת ערך משמעותי למשתמשי הקצה. עוד הבנו כי מדובר במגזר שמבין את הערך הטמון בדיגיטל ומוכן להשקיע בזה".

מה האירועים המשמעותיים בהיסטוריה שלכם?
"ב-2015, קניתי את החלקים של השותפים שלי והחלפתי את שם החברה ל-Ideo Digital. ב-2017 נכנס כשותף יוסי אסא ויחד ביצענו שורה של רכישות של חברות משמעותיות בשוק הדיגיטל – Uteam ,Robin ואופנטק. עם הרכישות השלמנו והעמקנו את כל היכולות שלנו ויחד עם העובדים הוותיקים שלנו אנו מספקים היום פתרונות מתקדמים מקצה לקצה, לכל המגזרים ובכל התחומים".

מי הדמויות המובילות בדרך?
"נועם הנגבי ושי ורדי שהובילו בזמנו את מחלקת ה-IT בדיסקונט ונתנו לנו את ההזדמנות הראשונה, הם שני אנשים שאני זוכר כדמויות מובילות ומאפשרות. גם עופר וויסברג ממכבי עזר לנו לבנות מעמד ולייצר תוצרת מאד משמעותית במכבי, אשר עד היום מהווה את הליבה של פעילות המובייל שלהם. המובילים האחרים בעיני הם העובדים שלנו ובעיקר גרעין של עובדים מסורים שצועדים איתנו יחד כמעט מתחילת הדרך".

מה ההישג הגדול ביותר של ה-IT בישראל לדעתכם?
"מנקודת המבט שלי, ההישג הגדול ביותר הוא להבין את הלקוחות ולהעניק להם את המענה הטוב ביותר, כל יום מחדש. אחד התחומים המתקדמים ביותר הוא זה של בריאות דיגיטלית, וישראל בולטת לטובה ברמה בינלאומית, עם יתרון משמעותי על פני מדינות אחרות. בישראל יש תיקים רפואיים דיגיטליים כבר 15 שנה, בעוד שמדינות אחרות רק עכשיו נכנסות לעולם הזה. העושר של הדטה ושל המידע הרפואי שנאסף בכלי Big Data בישראל – אין שני לו בעולם".

משהו מעניין שיש לכם לומר לקהילת אנשים ומחשבים בישראל?
"אני חושב כי כל מי שעוסק בעולמות הדיגיטל כל כך הרבה שנים, חש כי היום כל הטכנולוגיות מתחברות לכלל מקשה אחת ולמימוש החזון של חוויית לקוח רציפה. האופליין והאונליין מתחברים ומגשימים חזון שבעבר היה רק מנת חלקם של סרטי מדע בדיוני. עולם המידע אקטואלי מאי פעם וכוח המחשוב זול מתמיד – כל אלה יחד מאפשרים קפיצה טכנולוגית מטורפת ותנופה מואצת".

מהן הברכות שלכם ליום הולדתה ה-70 של ישראל?
"יש עדיין מגזרים וארגונים בהם ה-IT לא תפס את הפוזיציה לה הוא ראוי. על רקע זה, אני מאחל ומייחל לכך שהשוק העסקי יתבגר ויפנים את החשיבות הטמונה במערך ה-IT ובדיגיטל. אחרי הכל, זוהי התשתית שתאפשר את קפיצת המדרגה. בנוסף, מיותר לציין, כי אני מאחל לכולנו המשך צמיחה ושגשוג".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד רקח

    החברה האלה עושים עבודה מעולה ..כולנו עובדים עם האפלקציות שהם מפתחים .מאחל לכם המשך הצלחה

אירועים קרובים