הדטה סנטר של רשות שדות התעופה עולה לירושלים

ברשות הבינו שעדיף ששני הדטה סנטרים שלה לא ימוקמו פיזית זה לצד זה והחליטו להעביר את אחד מהם לבירה ● באירוע שהתקיים שלשום (ג') חגגו אנשי הרשות ושותפיהם את סיומו המוצלח של הפרויקט

12/04/2018 14:48
מיכאל רוף, סמנכ"ל התקשוב של רשות שדות התעופה. צילום: פלי הנמר

ברשות שדות התעופה הרימו שלשום (ג') כוסית לרגל השלמתו המוצלחת של פרויקט מאתגר ומורכב להעברת אחד הדטה סנטרים שלה לירושלים. האירוע נועד להוקיר ולכבד את אלה שעשו במלאכה ולהודות לחברות השותפות על תרומתן.

"היה לנו חזון להרחיק את אחד ממרכזי המחשבים של הרשות משטח נמל התעופה. זה חיוני לתפיסת ה-DRP שלנו. הנהלת הרשות ומועצת המנהלים אישרו את המהלך ותמכו בו", מסר מיכאל רוף, סמנכ"ל התקשוב של רשות שדות התעופה.

לדבריו, "הפרויקט היה אחת הפעילויות המורכבות, המאתגרות והמסוכנות ביותר בתחום תשתיות המחשוב. נוספה לכך הדרישה לבצע את המהלך תוך כדי עבודת הארגון וכמובן שלא להפריע לה. צריך לזכור שבנתב"ג עוברת כמות נוסעים גדולה בכל חודש. לדוגמה, בקיץ אנחנו מגיעים לשני מיליון נוסעים בחודש. כתוצאה מהשלמת המהלך, התווספה לרשות יכולת ברמה האסטרטגית, של מתקן מרוחק ומודרני שמשפר את השרידות שלנו ויאפשר להפעיל שדה בינלאומית נוסף (שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון, שייפתח בחודשים הקרובים) במקרה של השבתה משמעותית בנתב"ג, מכל סיבה שהיא".

רוף ציין כי "החלטנו שאנחנו מובילים ומבצעים את הפעילות בעצמנו והוספנו את בינת, בזק, מטריקס, יבמ, HPE ו-EMC לקבוצה שהשתתפה במהלך. הפרויקט נוהל ובוצע בצורה קפדנית, בדיוק כפי שתוכנן ותורגל לפני כן וללא פגיעה בפעילותו השוטפת של הארגון".

אלון ג'וס, ראש אגף פתרונות תקשוב ברשות שדות התעופה. צילום: פלי הנמר

אלון ג'וס, ראש אגף פתרונות תקשוב ברשות שדות התעופה. צילום: פלי הנמר

אלון ג'וס, ראש אגף פתרונות תקשוב ברשות, ציין בפני האורחים ש-"במציאות של ימינו, המחשוב הארגוני לא יכול לסבול מצב של שני דטה סנטרים שצמודים פיזית האחד לשני. הסיבה לכך היא הצטברות האיומים הביטחוניים. בנוסף לכך, פתיחתו הצפויה של נמל תעופה שני הצריך את המהלך. זהו אירוע ברמה הלאומית ומועצת המנהלים של הרשות תמכה בו מראשיתו. לפני ביצוע המעבר עצמו, ערכנו שישה תרגולים למעבר חלק. האתגר המשלים להעתקת הדטה סנטר היה לוודא שהמהלך לא יפריע לתנועת העוברים בנתב"ג ולא יורגש – וכך היה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים