השגרירים הישראלים ש-"כבשו" את הבמה בכנס סולידוורקס

ליאור עקיבא מ-Seebo ומירון גריבץ ממטה הדגימו, כל אחד לחוד, ממשקים שפיתחו לתוכנת סולידוורקס, שפותחים בפני משתמשיה עולמות חדשים

מימין: ליאור עקביא, מייסד שותף ומנכ"ל Seebo (צילום: נחמה אלמוג), ולירון גריבץ, מקים מטה (צילום: יח"צ)

כמדי שנה בכנס שלה, גם בזה הנוכחי, שהתקיים באחרונה בלוס אנג'לס, הזמינה סולידוורקס (Solidworks) לבמת המליאה לקוחות מתחומים שונים, שעובדים עם תוכנת התיב"מ התלת ממדית שלה. לכבוד הזה יש גם זווית ישראלית, ולאו דווקא בהיבט של לקוחות שייצרו מוצרים באמצעות סולידוורקס, שגם כאלה היו לא מעט – אלא שני יזמים שפיתחו ממשק לתוכנה, שמוסיף ערך למשתמשיה ופותח בפניהם עולמות חדשים.

יצירת מערכת IoT היישר מתוך כלי העיצוב והתכנון

Seebo הוא סטארט-אפ ישראלי ששוכן בשדרות רוטשילד בתל אביב ומעסיק 55 עובדים. ליאור עקביא הוא מייסד שותף והמנכ"ל שלה, והמוצר שפיתחה מאפשר ליצרנים לספק מוצרי אינטרנט של הדברים ולתכנן את המערכת כולה בצורה ויזואלית, באמצעות ממשק לסולידוורקס. Seebo הכריזה בכנס על תוסף לתוכנת סולידוורקס, שמאפשר למשתמשים ליצור מערכת אינטרנט של הדברים שלמה באמצעות כלים של מידול, סימולציה וביצוע בדיקות התנהגות.

גם כאשר המוצר כבר מסופק בשוק, צוותי המוצר מסוגלים לראות כיצד נעשה שימוש בו ובהתאם למידע לקבל החלטות בנוגע לשיפורים ולשדרוגים. התוסף של Seebo מסייע למשתמשים פשוט להפוך את העיצוב שלהם בסולידוורקס למוצר מחובר.

"IoT הופך את עיצוב המוצר מסובך הרבה יותר", אמר עקביא מעל במת המליאה. "יש צורך בכישורים בתחומים כמו קישוריות, ענן, Big Data, אבטחה ועוד רבים נוספים, והמספרים מדברים בעד עצמם – 75% מפרויקטי ה-IoT עדיין נכשלים, בשל העדר כישורים נדרשים. המורכבות החדשה הזאת, משמעותה פחות זמן ויותר כסף, סיכון וטעויות. החברות מבינות שהדרך היחידה להישאר רלבנטיות היא באמצעות יצירת מוצרים בכמעט אפס זמן, ב-100% יעילות ובאבטחה מקסימלית".

הוא פירט כיצד הדבר מבוצע באמצעות התוכנה של Seebo: "לאחר שיש לנו מודל תלת ממדי בסולידוורקס, נפתחת באופן אוטומטי ספרייה של תכונות אינטרנט של הדברים שאפשר לגרור אותן לתוך המודל. לחיצה על מקש 'צור מוצר' פותחת באופן אוטומטי את הפלטפורמה שלנו, מבוססת הענן, שבה ניתן לתאר את מערכת ה-IoT בצורה גרפית ולהוסיף לה לוח מחוונים, שירות ענן ועוד בתוך המערכת שלנו. הדבר מבוצע תוך כדי שיתוף פעולה בין חברי הצוות וגם עם שותפים חיצוניים בתחומי מידע שונים. לאחר הגדרת השימושים במערכת, הפלטפורמה שלנו מייצרת באופן אוטומטי סימולציות, מאפיינים ואנליטיקה".

עוד ציין עקביא שבקרוב תשולב המערכת של Seebo גם בפלטפורמת 3DExperiene של דאסו סיסטמס (Dassault Systems).

לראות את המוצר בזמן אמת – בהולוגרמה

מירון גריבץ הוא ישראלי שהקים את מטה (Meta) – חברה שמייצרת משקפי מציאות רבודה בעמק הסיליקון בקליפורניה, ולפני כשנה הקים מרכז פיתוח ישראלי בהרצליה, שמעסיק כמה עשרות עובדים. הפיתוח של החברה, "הבייבי שלנו", כפי שכינה זאת גריבץ על במת המליאה, הוא "משקפי המטה 2, שיש להם ארבעה חיישנים מתקדמים מאוד מאוד בקדמת מצלמות הלייזר שבמשקפיים".

לדברי גריבץ, "החיישנים האלה סורקים את הסביבה כדי שאפשר יהיה 'להדביק' להם הולוגרמות. מה שנחמד הוא טכנולוגיית האופטיקה שמתחתיהם, כך שאפשר לראות באמצעות המשקפיים האלה שדה עמוק פי שלושה לעומת כל מכשיר של מציאות רבודה על כדור הארץ. בנוסף, הרזולוציה כפולה, כך שמתקבלת תמונת כמעט ריאליסטית של ההולוגרמות, שנראות מול המשתמש בחלל".

"התכונה שאני אוהב במיוחד היא החיבור עם העולם האמיתי", הוסיף. "במילים אחרות – אפשר לראות זה את זה, וגם את ההולוגרמה, מזווית טבעית, ובגודלה הריאלי".

היישום של מטה. צילום: יח"צ

היישום של מטה. צילום: יח"צ

"החידוש שהכרזנו עליו כאן הוא אינטגרציה חדשה של מציאות רבודה עם סוליוורקס. המשתמשים יכולים לייצא את דגם המוצר שלהם מסולידוורקס בפורמט gITF, ואז ניתן לצפות בו באמצעות פלטפורמת הצפייה של מטה. הקובץ המיוצא כולל מידע חשוב מתוכנת העיצוב, כמו חומרים, צבעים, אנימציה ושכבות של המוצר", אמר גריבץ.

בהדגמה שלו מעל במת המליאה הראה גריבץ כיצד האינטגרציה עם סולידוורקס מאפשרת ויזואליזציה כמעט אמיתית של המוצר המתוכנן, וכוללת גם אפשרות של אינטראקציה עם הידיים – לסובב את המוצר, לראות רק חלקים ממנו, לשנות דברים בעיצוב ועוד. "יותר מכך", הוסיף, "השילוב בין שדה הראייה הרחב של המטה 2 יחד עם האינטראקציה באמצעות תנועות הידיים יוצר חוויית עומק מיוחדת, וכעת אפשר לראות הדמיות של המוצרים בתלת ממד ולא רק על מסך דו ממדי. ובכלל, עיצוב המוצר יכול להיעשות בתלת ממד".

הכותבת הייתה אורחת החברה בכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים