הפנטגון מחפש סטארט-אפים ישראליים לעזרה במלחמה בטרור

משרד ההגנה האמריקני ומשרד הביטחון הישראלי מקיים תחרות סטארט-אפים בשני מסלולים: מסלול כללי וכזה שמוקדש לטכנולוגיות לניווט עירוני ● השווי הכולל של הפרסים: יותר מ-200 אלף דולר

תחרות סטארט-אפים בשירות המלחמה בטרור. צילום אילוסטרציה: BigStock

משרד ההגנה האמריקני, יחד עם משרד הביטחון הישראלי ופורום MIT ליזמות באוניברסיטת תל אביב, השיקו היום (א') תחרות למציאת סטארט-אפים כחול לבן שיש להם טכנולוגיות שיכולות לסייע במלחמה בטרור. הסטארט-אפים הזוכים יקבלו פרסים בשווי כולל של יותר מ-200 אלף דולר.

התחרות, CTTSC3, מאורגנת על ידי CTTSO (ר"ת Combating Terrorism Technical Support Office), מפא"ת ופורום MIT ליזמות. על פי המארגנים, הם בחרו לקיים את התחרות בארץ, זו הפעם השלישית, "בזכות המוניטין של האקו-סיסטם הישראלי, כמו גם המיומנויות של יזמים ישראליים בתחומי אבטחה ולוחמה בטרור". לדבריהם, "התחרות משקפת את התפיסה שלפיה סטארט-אפים יכולים למלא תפקיד מרכזי בלוחמה בטרור, ואף לשנות את חוקי המשחק. זהו איום גלובלי שממשיך להתפתח ולגדול, וככל שהמחבלים נעשים מתוחכמים יותר, חדשנות טכנולוגית הופכת למרכיב קריטי יותר במאמץ לגילויים ולהבסתם".

השנה תתקיים התחרות בשני מסלולים: הראשון הוא מסלול טכנולוגיות כללי, שפונה לסטארט-אפים במגוון תחומי טכנולוגיה, בהם טכנולוגיות מעקב (Surveillance), ניתוח מדיה חברתית, פענוח וידיאו ותמונות, אבטחת סייבר, רחפנים, רובוטיקה, ביטחון אישי, איסוף מידע, וגילוי של חומרי נפץ, זיהום מים ואיומים נסתרים.

המסלול השני מוקדש לטכנולוגיות ניווט עירוני, ומתמקד בטכנולוגיות חדשניות לניווט בסביבה עירונית, ללא GPS – נושא שחשיבותו גוברת עבור כוחות מיוחדים, גופי אכיפה ומקצוענים אחרים בתחום הלוחמה בטרור, שצריכים לפעול בתוך מבנים או בסביבות אחרות שבהן GPS אינו זמין. חברות הפונות למסלול זה עשויות להיות כאלה שמפתחות שירותי מיקום מבוססי משואות, טכנולוגיות המשלבות מפות שהוטענו מראש, טכנולוגיות שמעריכות את מיקום המשתמש באמצעות ניווט לפי חישוב או ספירת צעדים, או כל טכנולוגיה אחרת לניווט בתוך מבנים או בסביבה עירונית.

שני המסלולים פתוחים לסטארט-אפים, יזמים וקבוצות מחקר מרחבי העולם.

"מוצאים בישראל פתרונות שלא מוצאים בארצות הברית"

"בחרנו בישראל כמקום התחרות בשל הרוחב, העומק והיצירתיות של האקו-סיסטם המקומי", אמר אדם טארסי, מנהל התוכנית הבינלאומית במשרד ההגנה האמריקני. "החלק הטוב ביותר ביחסים שלי עם ישראל הוא היכולת למצוא פתרונות שלא הייתי מוצא במדינה שלי".

לדבריו, "מכת הטרור משפיעה על כולנו, ואנחנו יכולים להשתמש במוחות של הסטארט-אפים ובכוח הפיתוחים שלהם. במקביל, הם יכולים לצאת לשוק, לזכות במשאבים ולהצליח בשוק בו הלקוחות העיקריים שלהם, ובמקביל – לתמוך בצרכים של ממשלות ארצות הברית וישראל".

גדעון מילר, יו"ר התחרות, אמר כי היא "מדגימה כיצד ממשלות פונות יותר ויותר לאקו-סיסטם של הסטארט-אפים, שמסוגל לפתח וליישם חדשנות באופן מהיר ומשתלם הרבה יותר מכפי שיכולים לספק קבלני הביטחון הגדולים, שאיתם עבדו הממשלות באופן מסורתי. היא גם משקפת את המגמה של ממשלות לעבור לאימוץ טכנולוגיות מהעולם המסחרי, במקום לפתח פתרונות חדשים מאפס".
הוא הוסיף ש-"התחרות היא הזדמנות ייחודית לסטארט-אפים בשלבים מוקדמים. מלבד סכום הפרס, היא מספקת חשיפה יוצאת דופן למשאבים ולדרישות של גופי מימון פוטנציאליים בממשלת ארצות הברית, כמו גם ללקוחות, משקיעים, ושותפים ברחבי העולם".

הזוכה בתחרות הקודמת, שהתקיימה ב-2016, היה הסטארט-אפ Duke Robotics, שפיתח מערכת נשק רובוטית לגמרי על רחפן, בשם "החייל העתידי". ב-2015 הוענק הפרס הראשון ל-InSoundz – סטארט-אפ שהטכנולוגיה שפיתח יודעת לאתר ולבודד כל צליל שבוחרים, גם בסביבה רועשת והומה במיוחד.

המועד האחרון להגשת מועמדות לתחרות הנוכחית, בשני המסלולים, הוא 9 במרץ. המועמדויות ייבדקו על ידי פאנל של שופטים ממשרד ההגנה האמריקני, משרד הביטחון הישראלי וארגונים אחרים. הסטארט-אפים המבטיחים ביותר ייבחרו להציג מול השופטים בכנס לטכנולוגיות לוחמה בטרור שיתקיים באוניברסיטת תל אביב ב-17ביוני. בנוסף, הפיינליסטים במסלול הניווט יציגו את הטכנולוגיות שלהם במתקן ניסויים המיועד לניווט עירוני בישראל. בכל מסלול, הסטארט-אפ המנצח יזכה בפרס של 100 אלף דולר במזומן, וזה שיגיע למקום השני – ב-10,000 דולר.

למידע נוסף על התחרות והרשמה לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים