קודאק הודיעה שתנפיק מטבע וירטואלי; מניית החברה זינקה

חברת הצילום הוותיקה נכנסת לתחום הבלוקצ'יין, ומשיקה פלטפורמה חדשה בשם KodakOne ואת המטבע KodakCoin ● ההנפקה הראשונה תחל בסוף החודש ● בחברה אומרים שהמטרה היא להגן על יוצרי תמונות, צלמים ואמנים

נכנסת לעולם חדש. קודאק

קודאק (Kodak) – ענקית הצילום האיקונית, שהוקמה כבר בשנות ה-80 של המאה ה-19 – החליטה להתאים את עצמה לרוח התקופה ולהצטרף לחגיגות הבלוקצ'יין וה-ICO (ר"ת Initial Coin Offering). החברה הודיעה אתמול (ג') על פלטפורמה חדשה ומבוססת בלוקצ'יין בשיתוף עם Wenn Digital, שתייצר מטבע וירטואלי משלה בשם KodakCoin, ושנועדה "להעצים צלמים וסוכנויות כדי לקבל שליטה רבה יותר בניהול זכויות הצילום שלהם".

הבורסה בניו-יורק הגיבה בהתלהבות להכרזה ומניית החברה עלתה מ-3.15 דולר לפני ההודעה ל-7.1 דולר שלוש שעות אחריה. עם סגירת המסחר עמד ערך המנייה על 6.85 דולר, שמשמעו עלייה של קצת פחות מ-120%.

מרחב בטוח לשמירת זכויות ולהכנסות חדשות

הפלטפורמה החדשה, שמכונה KodakOne, תאפשר למשתמשים לרשום את עבודתם ולרשות אותה – זאת אומרת, לנהל את זכויות הצילומים והעבודות של היוצרים. היא תנצל את KodakCoin בכדי לספק לצלמים אפשרות חדשה להכנסות ומרחב מאובטח להגנה על עבודותיהם.

החוזה החכם המשויך ל-KodakCoin יבטיח שהצלמים יקבלו תשלום מיד עם קבלת העבודה שלהם ברישיון, בנוסף לקבלת נתח מההכנסות הכוללות של הפלטפורמה. כמו כן, הפלטפורמה תמשיך לסרוק את הרשת באופן קבוע בכדי לפקח ולהגן על כתובות ה-IP של האמנים, ולסייע להם בהתמודדות עם שימוש בלתי חוקי בעבודותיהם.

"עבור רבים בתעשיית הטכנולוגיה, בלוקצ'יין וקריפטוגרפיה הם באזזז חם, אבל עבור צלמים, שכבר נאבקים זמן רב בכדי לשלוט על העבודה שלהם וכיצד משמשים בה, מלות הבאזזז האלה הן המפתחות לפתרון של מה שהרגיש כמו בעיה בלתי פתירה", אמר מנכ"ל קודאק, ג'ף קלארק. "קודאק תמיד חיפשה דמוקרטיזציה של צילום והפכה את הרישוי לאמנים להוגן. טכנולוגיות אלה מעניקות לקהילת הצילום דרך חדשנית וקלה לעשות זאת".

הנפקת ה-ICO של המטבע החדש תחל ב-31 בינואר והיא פתוח למשקיעים מוסמכים מארצות הברית, בריטניה, קנדה ומדינות נבחרות אחרות. ההנפקה מבוצעת על פי הנחיות הוועדה האמריקנית לניירות ערך ולבורסות (SEC) באמצעות טוקנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים