מערכת שו"ב כחול לבן לניהול תשתיות עירוניות הוצגה בברצלונה

מערכת ה-Pulse של אפקון, שעוררה עניין רב בקרב באי התערוכה, "אוספת את המידע מהמצלמות, ממערכות האתראה, מהרמזורים, מהתאורה ומהחנייה, מנטרת אותו למוקד העירוני ומסוגלת לחזות תקלות", אמר אודי ויזנר, מנכ"ל חטיבת התוכנה של החברה

מימין: אודי ויזנר, מנכ"ל חטיבת התוכנה של אפקון; מאיה מנשרוב, מנהלת מוצר בחברה; ושלומי דוקטורי, מנהל הצלחת לקוחות. צילום: פלי הנמר

בין התחומים הבולטים בכנס ובתערוכת העיר החכמה Smart City 2017, שהתקיימו באחרונה בברצלונה, היו שו"ב ואבטחת מידע. התחזיות לפיהן 60% מתושבי העולם יעברו לגור בערים עד 2050 מעמידות בפני ראשי הערים אתגרי ניהול שליטה ובקרה לא פשוטים. זאת, לצד הדהירה המהירה של הטרנספורמציה הדיגיטלית, המביאה עמה אתגרים כגון הענן, ה-Big Data, האינטרנט של הדברים והמובייל.

ברחבי הערים פזורים חיישנים, מערכות התראה, רמזורים ועמודי תאורה רבים, כשכל אחד מהם מזרים ים של נתונים למוקדי הבקרה והשליטה. השאלה הגדולה היא מה עושים עם המידע הזה. פה עולה הצורך במערכות שיודעות לנטר את המידע, לנתח אותו ולהביאו אל המוקד או המוקדים של הרשות, ובכך לסייע להן לקבל החלטות בזמן אמת.

בתערוכה הוצגו פתרונות שונים בתחום השו"ב. אחד מהם, שמשך תשומת לב רבה מצד המבקרים, הוא של אפקון הישראלית, בהובלת מנכ"ל חטיבת התוכנה, אודי ויזנר, שהציגה את מערכת ה-Pulse.

"זוהי מערכת שאוספת את כל המידע מהמצלמות, ממערכות ההתראה, מהרמזורים, מהתאורה ומהחנייה, מנטרת אותו אל המוקד ומסוגלת לחזות תקלות. בכך היא מייעלת את תהליכי השו"ב ברחבי העיר", אמר ויזנר. לדבריו, המערכת לא מסתפקת רק באיסוף נתונים אלא גם חוזה תקלות, ומאפשרת לאנשי התפעול במוקדים העירוניים לייעל את עבודתם ולהגיב במהירות רבה יותר. "אנחנו רואים במערכת הזו כאחד הכלים החשובים ביישום האסטרטגיה של ערים חכמות ברחבי העולם, והיא משרתת את מגמת איחוד הפלטפורמות של מערכות השו"ב, קליטת הנתונים למוקד אחד ושימוש יעיל ומושכל בהם", ציין.

כאמור, מדובר במערכת שו"ב שכולה על טהרת הכחול לבן, ופותחה על תשתיות המבוססות על הענן של מיקרוסופט, Azure. "ביצענו נכון לעכשיו עשרות התקנות ברחבי העולם, שמנטרות רכיבים שונים של תשתית עירונית, תאורה, תנועה, חנייה ועוד", אמר ויזנר.

בחטיבת התוכנה של אפקון מועסקים 25 אנשי צוות ולדברי ויזנר, עלות ההשקעה בפיתוח התוכנה נאמדת במיליוני דולרים. השיווק וההפצה נעשים באמצעות שותפים ברחבי העולם ועל פי החברה, גם בישראל מורגשת התעניינות מצד רשויות מקומיות, שנציגיהן ביקרו בתערוכה ונחשפו למערכת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים