"חל שינוי בסנטימנט כלפי הבורסה"

"התרחש שינוי דרמטי בבורסה, וזאת בשל מערך מהלכים שעשינו - הצלחנו להגיע למצב בו אנו משדרים מסר אחר לגמרי", כך לדברי אמנון נויבך, יושב ראש הבורסה לניירות ערך

אמנון נויבך, יושב ראש הבורסה לניירות ערך. צילום: ניב קנטור

"חל שינוי ביחס בורסה לניירות ערך. הסנטימנט השלילי כלפיה חדל. הגישה ברשות ובבורסה היא ללכת הרבה יותר לקראת החברות", כך אמר אמנון נויבך, יושב ראש הבורסה לניירות ערך.

נויבך דיבר בפתח כנס נושאי המשרה והדירקטורים השנתי של לשכת רואי החשבון בישראל. כנס המועדון הפיננסי, בהפקת אנשים ומחשבים, נשא את הכותרת "השדרה הניהולית – מנהלים היום, מעצבים את המחר", נערך היום (ה') במרכז כנסים אווניו, קרית שדה התעופה.

בשוק ההון השנה, אמר נויבך, "חל שינוי דרמטי בהיקפי המסחר, כמו גם בכמות החברות המגייסות ובהיקפי הגיוסים". כך, ציין, "בשנת 2016, היקף ההנפקות והגיוסים הראשונים, לרבות גיוסי הון, עמד על 6.8 מיליארד שקלים. לעומת זאת, בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2017, הנתון עומד על תשעה מיליארד שקלים".

"הנפקה בבורסה הוא מהלך כדאי"

לדברי נויבך, "גם חל גידול במחזורי המסחר בשוק המניות, בין השאר בשל הסנטימנט החיובי שיש כיום כלפי הבורסה, וגם בשל רפורמה שעשינו בתחום". הוא הוסיף כי "גם חל גידול מתמשך באחזקת המוסדיים והקרנות. זה נבע, כמובן, מהגידול בכמות המניות שנמכרו. בנוסף, חלו שינויים בהתפלגות האחזקות, אשר השפיעו על המחזורים".

לתכנית האסטרטגית של הבורסה לניירות ערך, אמר נויבך, יש שלושה יעדים מרכזיים: "אנו רואים את הבורסה כאפיק מרכזי לגיוס הון. בכוונתנו להרחיב את סל השירותים שלנו. התחלנו כבר בכך. נגוון, בין השאר את סל השירותים, עם שירות רישומים דיגיטלי לחברות. נקים מאגר השאלות. ניתן שירותי משמורת למוסדיים. נמצא מכשירי איגוח נוספים למסחר. כנגזרת מכך נפעל להגדיל את הנזילות בבורסה, כדי שיהיה תמחור נכון ואנשים יחלו להתעניין במסחר".

"התרחש שינוי דרמטי בבורסה", סיכם נויבך, "וזאת בשל מערך מהלכים שעשינו. הצלחנו להגיע למצב בו אנו משדרים מסר אחר לגמרי. אני יוצא בקריאה לציבור רואי החשבון בישראל להיות יותר חיוביים ביחסם לבורסה בשיחות ובהתנהלות שלהם מול הלקוחות. אני קורא להסביר מדוע הנפקה בבורסה הוא מהלך כדאי עבורם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים