על ההבדל בין בדיקות יחידה (unit tests) לבדיקות אינטגרציה (integration tests)

12/08/2013 17:56

מאת: גיל זילברפלד, מנהל מוצר Typemock

הרבה מתכנתים שמתחילים לכתוב בדיקות יחידה (unit tests) נתקעים על ההבדל הסמנטי: מה זו יחידת קוד? מתי בדיקת יחידה הופכת לבדיקת אינטגרציה? האם יש גבול דק או מרחב רב בין שניהם? מבחינתי, זה לא סוג המבחן. זאת המטרה שלשמה הוא נועד.

בדיקות אינטגרציה הן דרך נהדרת לדעת שכל מרכיבי הקוד עובדים טוב ונכון ביחד – וזה היתרון המשמעותי של בדיקות מסוג זה. עם זאת, יש להן גם מספר חסרונות:

• בדיקות אינטגרציה הן איטיות
• הן דורשות הכנה מוקדמת ונרחבת (סט-אפ מורכב הכולל מידע מתאים בדטה-בייס, שירותים וכדומה)
• כאשר בדיקת אינטגרציה נכשלת, לתקן ולעשות debugging לוקח זמן רב (זאת עקב שתי הנקודות הקודמות)

בדיקות יחידה (unit tests) מהוות תשובה מנצחת לחסרונות של מבחני אינטגרציה:

• הן מהירות – ניתן להריץ אותן כל הזמן, באופן מתמשך ויומיומי, ולבחון כיצד הקוד מתנהג
• הן דורשות הכנה מינימלית – רק ליחידת קוד, כל דבר אחד מבודד (isolated)
• כאשר בדיקה נכשלת, הזמן שלוקח לבצע תיקונים ו-debugging הוא מינימלי, מכיוון שבדיקת היחידה מתמקדת רק בחלק קטן וספציפי של הקוד, הסט-אפ פשוט וזריז

כל הרעיון העומד בבסיסן של בדיקות יחידה הוא פידבק מיידי ואפקטיבי:

• פידבק מיידי – אין בזבוז זמן בהמתנה לתשובות
• פידבק אפקטיבי – בדיקות היחידה מצביעות באופן מדויק על מיקום הבעיה וסיבת כישלון המבחן, ומכיוון שהן קצרות וקריאות, המרחק בין זיהוי הבעיה לתיקונה הוא מינימלי.

האם באמת אנו זקוקים לשני סוגים של בדיקות? התשובה פשוטה – כן. מתכנת ירצה ליהנות מהיתרונות של כל אחד מסוגי המבחנים הללו. איזה מבין שני הסוגים אפקטיבי יותר? באופן די צפוי, התשובה היא תלוי: תלוי בסוג הבעיה שאתה מחפש לפתור, כמובן. מבחני אינטגרציה הם מתודה נפלאה לוודא שהאפליקציה שלך עובדת כראוי ללא באגים ותקלות. בדיקות יחידה מוסיפות שכבה נוספת של הגנה, באמצעות היכולת לזהות באופן מיידי ושוטף את מקום הבעיות בקוד.

מי מבין שתיהן קלה יותר לכתיבה ולהרצה? באופן כללי, בדיקות יחידה (unit tests) נחשבות לקלות ופשוטות יותר, בשל הסט-אפ המורכב שמבחני אינטגרציה לרוב דורשים. אם מניעת בעיות מלכתחילה היא השיטה מומלצת בכל תחום בחיים, לעומת פתרון בעיות לאחר מעשה, אז תפסיקו לדבג – ותתחילו לכתוב בדיקות!

אודות הכותב
גיל זילברפלד הוא מנהל המוצר של חברת Typemock – The Unit Testing Company. בזמנו החופשי (למרות שאין לו הרבה ממנו) הוא מרצה וכותב על agile, בדיקות יחידה (unit testing) ו-TDD, ולפעמים גם חוטא בהרצאות על עניינים עסקיים ושיווקיים, הקשורים לעולם ההיי-טק ופיתוח תוכנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים