מנמ"ר, רוצה להצטיין? תוכיח את הערך העסקי של ה-IT

המנמ"ר בשנת 2025 לא נמדד רק בפעילות השוטפת שלו, אלא גם ביכולתו להוביל חדשנות אמיצה, שמשקפת מנהיגות טכנולוגית ומשמשת מודל לחיקוי ● מי יהיו המנמ"רים המצטיינים של השנה?

מי יהיו המנמ"רים המצטיינים?

עולם המחשוב הארגוני ממשיך גם ב-2025 להתנהל בצל משברים, מצב ביטחוני קשוח ואווירת חוסר ודאות מתמשכת. גם השנה, כמו בשנתיים שלפניה, הארגונים מתמקדים בניצול מקסימלי של הערך העסקי באמצעות מערכות דיגיטליות. עיקר הנטל נופל על כתפיהם של המנמ"רים, שמשקיעים מאמצים בחדשנות ובפיתוח יכולות, ושמאיצים את הדיגיטציה של החברות שבהן הם עובדים. בדרך למימוש אתגרים אלה, מנהלי מערכות המידע נדרשים לגלות, יותר מתמיד, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה – או, במילים אחרות, הצטיינות.

ברבעון הראשון של 2026 ייערך אירוע מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים, שיתקיים זו השנה ה-25 ברציפות. במסגרת אירוע זה ייערך גם הטקס המסורתי של הענקת אות המנמ"ר המצטיין. הזוכים ייבחרו על ידי ועדת איתור בראשותו של פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב. גם השנה, הוועדה תחפש את המצוינות והמנהיגות הטכנולוגית אצל המנמ"רים – הן בפרויקטים והן ברמה האישית, כדי לקדם את הובלת הארגון, חוסן ומצוינות בייזום, תכנון, הקמה ויישום, והטמעת שימושי טכנולוגיות מידע בכלל ובמערכות מידע בפרט. המנמ"רים הנבחרים יגיעו ממגזרים שונים, ויהיו כאלה שמשמשים כמודל לחיקוי גם למנמ"רים במגזרים אחרים.

מוקדם יותר השנה הוענקו אותות ההצטיינות ל-2024. הם ניתנו למנמ"רים ממגזרי הממשלה, הביטחון, הפיננסים, הבריאות, הנדל"ן, המסחר והתעשייה, והגיל השלישי. בימים אלה מגבשת ועדת האיתור את הקריטריונים והקטגוריות לתחרות השנה, והם יפורסמו בקרוב.

CIO 100

הענקת אותות הצטיינות על פרויקטי IT ולמנמ"רים מקובלת במקומות שונים בעולם. יש לכך קודם כל חשיבות פנים ארגונית, להבלטת מצוינות ומצוינים, כמודל לחיקוי ליתר העובדים. בנוסף, יש לכך חשיבות חיצונית, עסקית. הקשר בין טכנולוגיה לעסקים מתדהק בכל שנה, וארגון שמצטיין ושמצליח להגדיל את הערך העסקי שלו באמצעות IT מסייע לעצמו בתחרות ומבדל אותו ממתחרים שלא עושים זאת.

המנמ"ר המצטיין לא נמדד בפעילות השוטפת שלו כמנהל של ארגון ה-IT, אלא ביכולתו להוביל חדשנות אמיצה, בקו המחבר בין טכנולוגיה לעסקים. עליו להראות הובלת חדשנות אמיתית, ולהוכיח שהשקעה ב-IT מייצרת ערך עסקי

בארצות הברית מתקיימת מזה כמעט ארבעה עשורים התחרות השנתית CIO 100, שבה מכתירים את 100 הארגונים המצטיינים, שיישמו טכנולוגיה וביצעו פרויקטים ששינו תהליכים, שיפרו וייעלו, כאשר המנמ"רים היו המובילים הטכנולוגיים של התהליכים הללו. שופטי התחרות היוקרתית הזו כתבו בנימוקים לפרסים השנה את הדברים הבאים: "אולי יותר מתמיד, מנהלי מערכות מידע מראים לעמיתיהם, וגם למנהלי הארגונים, כיצד טכנולוגיה יכולה לשנות את הארגונים שלהם ולספק ערך עסקי מוחשי – ומשמעותי".

בין עשרת הפרויקטים הבולטים מתוך ה-100 של השנה אפשר למצוא את פרויקט לקוח 360, ששיפר את שירות הלקוחות של חברה שעוסקת בביטוחים רפואיים משלימים. אגף ה-IT בחברה זו הוביל פרויקט מודרניזציה של תשתיות וניהול שירות הלקוחות הרב ערוצי שלה, שהחליף שירות לא יעיל, שהיה מבוסס על טלפוניה בלבד. בפרויקט זה התבקש פתרון אינטגרטיבי, הדורש חשיבה מחוץ לקופסה, שאותו סיפק מנמ"ר החברה. הוא סיפר: "פרויקט לקוח 360 שינה את האופן שבו אנחנו משרתים את הלקוחות כשהם הכי זקוקים לנו, על ידי יישום פתרון מאוחד, חכם וקל שימוש, ששיפר את מדדי מרכז השירות שלנו – החל מזמן הטיפול בשיחות ועד לשביעות רצון מקצועית".

ארגון אחר קיבל אות הצטיינות על פרויקט וירטואליזציה של רשת החנויות של החברה. צוות ה-IT שלה, בראשות המנמ"ר, פרש משאבי מחשוב מקומיים והטמיע רכיבי אינטרנט של הדברים ב-2,600 סניפיה. זה אפשר ליישומים ושירותים, כולל אפליקציות קריטיות, לפעול באופן מקומי – מה שמייעל ומשפר את השירות בעידן הקמעונאות המודרנית.

פרויקט מצטיין נוסף נערך בחברה בת של ענקית המשקאות פפסיקו, הבעלים של המותג פפסי, שמבצעת את המשלוחים שלה ישירות לחנויות, עם 50 אלף ביקורי לקוחות בכל שבוע. כדי לתמוך בכך, החברה השתמשה ביותר משני תריסר אפליקציות מקוטעות – מה שהוביל למורכבות, אי דיוקים בנתונים, חוסר יעילות ונראות מוגבלת של לוחות הזמנים של הצוות, פערים בכיסוי וחריגים בביצוע. צוות ה-IT של החברה פיתח אפליקציה מאוחדת וטרנספורמטיבית, שעונה על צרכי מנהלי המכירות בשטח, ומבטיחה ניהול יעיל של כוח אדם ושביעות רצון משופרת של הלקוחות. בנימוקי הפרס צוינה לשבח המנהיגות הטכנולוגית של המנמ"ר.

אלה הן רק דוגמאות. ההצטיינות של המנמ"רים היא גם בתחומים כגון אנליטיקה, מעבר לענן, GenAI, סייבר ואבטחת מידע. בכל אחד מהארגונים, בלט מנהל מערכות המידע, שהוביל לשינוי.

השורה התחתונה: המנמ"ר המצטיין לא נמדד בפעילות השוטפת שלו כמנהל של ארגון ה-IT, אלא ביכולתו להוביל חדשנות אמיצה, בקו המחבר בין טכנולוגיה לעסקים. עליו להראות הובלת חדשנות אמיתית, ולהוכיח שהשקעה ב-IT מייצרת ערך עסקי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים