נשים ומחשבים: יעל גולדברג כץ, AT&T

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: יעל גולדברג כץ, דירקטור מצוינות מקצועית במו"פ של AT&T בישראל

יעל גולדברג כץ, דירקטור מצוינות מקצועית במו"פ AT&T בישראל.

שם ותפקיד: יעל גולדברג כץ, דירקטור מצוינות מקצועית (Director of professional Excellence), במרכז המחקר והפיתוח של AT&T בישראל.

ותק בתפקיד: אני בתחום ההיי-טק 22 שנה ובתפקיד הנוכחי חמש שנים.

תפקידים קודמים: בשנותיי הרבות בתחום עברתי מגוון רחב של תפקידים – מפתחת תוכנה, ראש קבוצת פיתוח תוכנה, מנהלת פרויקטי פיתוח רוחביים, ראש קבוצת איכות, ממונה על תהליכי פיתוח תוכנה ועוד. הגעתי ל-AT&T  לפני 13 שנים.

השכלה ושירות צבאי: את שירותי הצבאי עברתי ביחידת 180, שהיא יחידת המחשבים של חיל האוויר. אני בוגרת תואר הראשון במדעי המחשב מהמכללה האקדמית תל אביב-יפו, ותואר שני במנהל עסקים, עם התמחות בניהול חברות היי-טק, מהמכללה למנהל.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? החשיפה המרכזית שלי לתחום הייתה בצבא, ובאופן טבעי אחרי שירותי הצבאי נרשמתי ללימודי מדעי המחשב.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק? זה שיש אפליה זאת עובדה. אנחנו רואות את זה מנתונים סטטיסטיים שמתפרסמים. לשמחתי, תשומת הלב לתופעה עלתה בשנים האחרונות לשיח הציבורי, מה שמסייע להקטין תופעה זאת. הן מהפן החוקי והן מהתפתחותה והתפקחותה של התעשייה.

לצערי הרב, אני עדיין שומעת מנשים שחשות אי נוחות בסביבת עבודתן בתעשייה, הן מכיוון שהן מיעוט יחסי בענף, והן מכיוון שאינן מרגישות שמילתן נשמעת באותה רצינות והתייחסות כמו דעות דומות של גברים בסביבתן.

זה כמובן חמור ביותר לשמוע בשנת 2024 שהתופעה עדיין קיימת, ולכן על כולנו להיות קשובים ורגישים לכך יתר על המידה, כדי להוקיע את הדבר מהיסוד.

על כולנו לזהות סימנים ישירים אך גם עקיפים שיכולים להוביל לאיזשהו פן של אפליה, קיפוח, חוסר שוויון ביכולת להביע דעות, להתקדם לתפקידים בכירים יותר וכמובן – בשכר והטבות.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה? לשמחתי, לא נתקלתי אישית אף פעם באפליה מכל סוג שהוא, באף חברה או קבוצה שעבדתי בה או פעלתי כחברה בה. להיפך – התמזל מזלי תמיד להיות בקבוצת נשים חזקות שמובילות את הדרך ואת הטון.

במרכז המחקר והפיתוח של AT&T  בישראל בו אני עובדת ומשמשת כחברת הנהלה, רוב הנהלת החברה הבכירה הוא נשים. זה רק מחזק את התפישה שככל שיכנסו לתחום יותר ויותר נשים, כך התופעה תקטן.

נשים מסייעות ומבינות אחת את השנייה, משרות סביבה בטוחה ושוויונית ויוצרות רשת הגנה וביטחון לצמיחה ולגדילה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים