נשים ומחשבים: שושי שאמיל, קיידנס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שושי שאמיל, מהנדסת יישומים בכירה בחברת קיידנס

שושי שאמיל, מהנדסת יישומים בכירה בחברת קיידנס.

שם מלא: שושי שאמיל, נשואה + 4.

תפקיד: מהנדסת יישומים בכירה (Sr Application Engineer Manager), מובילה צוות של שישה מהנדסי יישומים בחברת קיידנס (Cadence Design Systems).

ותק בתפקיד: 4 שנים בתפקיד ראש צוות.

תפקידים קודמים: בסך הכל 18 שנים בהיי-טק.

תפקיד קודם בקיידנס – מהנדסת יישומים, בסך הכל 8.5 שנים בחברה.

מקום עבודה קודם – מהנדסת חומרה באינטל במשך 9.5 שנים.

השכלה ושירות צבאי: שירות צבאי כטכנאית אלקטרו אופטיקה ותואר ראשון בהנדסת חשמל מהטכניון.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מאז ומתמיד אהבתי מתמטיקה, פיזיקה ומחשבים, וזה מה שלמדתי בצורה מורחבת בתיכון. לתואר ראשון ניסיתי בהתחלה להתקבל דווקא לאדריכלות, אך כשהבנתי שאין לי את הרקע הנדרש באמנות ועיצוב, ויתרתי על חלום האדריכלות והחלטתי להמשיך בתחום הטכנולוגיה וללמוד הנדסת חשמל. נוכחתי לדעת שיש דמיון בין התחומים, כיוון ששניהם כוללים תכנון של מערכת מורכבת.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק? תעשיית ההיי-טק נחשבת לתחום עם רוב גברי, אבל זה לא בהכרח בגלל אפליה. התחום הטכנולוגי נתפש כגברי גם במוסדות האקדמיים וגם בחטיבה ובתיכון, לכן מלכתחילה יש פחות נשים בפקולטות המדעים המדויקים, ופחות נערות שלומדות מקצועות טכנולוגיים בתיכון ובחטיבה, ומכאן הנחיתות המספרית. גם בקרב הנשים שכבר נמצאות בתעשיית ההיי-טק נוצרים לפעמים קשיים ופערים כתוצאה מהרחבת המשפחה. אולם יש גם יתרונות בלהיות אישה בתעשיית ההיי-טק. לצד העומס יש הרבה גמישות ונוחות, ואם יודעים לנהל הכל נכון זה בהחלט יכול להצליח, מה גם שהאבות היום מאוד מעורבים. יכולה להעיד מניסיון אישי שבזכות השותפות והתמיכה מבן זוגי היקר, שגם עובד בתחום, אנחנו מצליחים לשלב הורות וקריירה וכל המשפחה מרוויחה מזה. בנוסף, נשים בסביבה גברית בולטות יותר וקל יותר לזכור אותן. אם למשל הייתה פגישה של 10 אנשים וביניהם רק אישה אחת – בטוח יזכרו אותה ואת מה שהיא אמרה. 

מבחינת קיידנס – החברה פועלת רבות לקידום מעמד האישה בכל התחומים ובפרט בתוך החברה. כ-30% מעובדי החברה בישראל הן נשים. כמו כן, נשים מהוות 26% בקרב ההנהלה. יש גם לא מעט נשים חרדיות שעובדות בחברה במגוון תפקידים. בשנתיים האחרונות התקיימו מספר כנסים ייחודיים לנשים ברחבי העולם, אחד מהם התקיים בירושלים והשתתפו בו 250 נשים מישראל, אירופה, הודו וארה"ב. כמו כן יש פורומים לנשים, הרצאות מקצועיות ופעילויות רבות לקידום נערות בתיכון וסטודנטיות. כל זה מעלה את נושא השוויון המגדרי בתעשייה לסדר היום ועוזר לצמצם את הפער. קיידנס גם מאוד מעודדת את העובדות שלה לקחת חלק פעיל, אני למשל מובילה פורום נשים בחברה ולוקחת חלק בפעילות עם נערות בתיכון.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה? באופן אישי אף פעם לא הרגשתי אפליה נגדי על רקע מגדרי. להיפך, תמיד הרגשתי שאני מקבלת הזדמנות שווה והמון תמיכה. כמו כן, גם אם בהתחלה יכול להיות מישהו קצת סקפטי, כשמתחילים לעבוד יחד ורואים תוצאות, זה מסיר כל ספק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים