נשים ומחשבים: עדי אשור, למינר

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: עדי אשור, ראש צוות פיתוח בלמינר

עדי אשור, ראש צוות פיתוח, למינר.

שם ותפקיד: עדי אשור, ראש צוות פיתוח, למינר.

ותק בחברה: שנה וחצי.

תפקידים קודמים: מפתחת תוכנה ב-למינר.

השכלה ושירות צבאי: הייתי עתודאית בתוכנית "פסגות", וכבר בגיל 18 התחלתי ללמוד בטכניון תואר כפול בהנדסת חשמל ופיזיקה. במסגרת המסלול, התגייסתי בגיל 22 ליחידת 8200 כקצינה, שם ביצעתי מספר תפקידים בתחומי המחקר והפיתוח ובפיקוד על צוותים טכנולוגיים. השתחררתי בדרגת סרן.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מאז ומתמיד נמשכתי למקצועות הריאליים. כבר כילדה קטנה, הדברים שהכי סקרנו אותי היו חידות היגיון ואתגרים מתמטיים והנדסיים. בתיכון למדתי פיזיקה, מחשבים ומוזיקה. אני זוכרת שבגיל 17 התלבטתי אם להמשיך במוזיקה כפסנתרנית מקצועית, או בתחום הפיזיקה. כולם אמרו לי שכדאי שאלמד משהו פרקטי. הכי קרוב שמצאתי לפיזיקה היה מסלול "פסגות" של העתודה האקדמית של צה"ל, במסגרתו לומדים לתואר בפיזיקה ותואר בהנדסת חשמל, ובזמנו בכלל לא הבנתי מה זה אומר. עם הזמן מצאתי תחומי עניין נוספים ובסוף הגעתי לפיתוח תוכנה. מבחינתי, העיסוק בטכנולוגיה תמיד היה טבעי עבורי. 

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני מכירה מסביבי כמה סיפורים של חברות, אבל ברוב המקרים אני לא מרגישה שקיימת אפליה. אני כן מרגישה שאין מספיק נשים בתחום. אני רואה המון מאמץ וניסיון לשלב נשים בתעשייה ולייצר שוויון הזדמנויות, ואכן עם השנים רואים יותר נשים גם באקדמיה וגם בתעשייה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? אני לא חוויתי את זה באופן אישי, תמיד הרגשתי שפרגנו לי והעריכו אותי. לעיתים אפילו הרגשתי שמפרגנים לי יותר ממה שמגיע לי (מישהו אמר תסמונת מתחזה?), אך למדתי עם הזמן להעריך את עצמי ואת מה שאני מביאה.

ב-למינר יש מאמץ רחב לתמוך בנשים בתחום ולגייס נשים. לדוגמה, אירחנו לאחרונה מיט-אפ של קבוצת באות – קבוצה של נשים בתפקידי פיתוח בהיי-טק – במטרה לייצר הזדמנויות הדדיות, לפתח רעיונות וליצור קשרים חדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים