נשים ומחשבים: קרן טל, מיין

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: קרן טל, מפתחת Front end בסטארט-אפ מיין

קרן טל, מפתחת פרונט אנד, מיין.

שם: קרן טל.

תפקיד: מפתחת פרונט אנד (Front end) בסטארט-אפ מיין (Mine).

ותק בתפקיד: שנתיים וחצי.

תפקידים קודמים ואיפה: המשרה הראשונה שלי הייתה בסטארט-אפ וקוצצתי בגלל הקורונה והבעיות בשוק.

השכלה: קורס פול-סטאק (Full Stack) בג'ון ברייס, תואר ראשון בפסיכולוגיה.

מצב משפחתי: רווקה + בן זוג + כלבה.

מה הביא אותך לתחום? תמיד הייתה לי תפישה מהירה בטכנולוגיות, חשיבה לוגית וכמותית, אבל האמת שאף פעם לא חשבתי על הכיוון. אחרי לימודי הפסיכולוגיה, הבנתי שאני רוצה לשנות כיוון לתחום צעיר יותר עם תנאים טובים, ולהרגיש שאני נמצאת בחוד החנית, ומה שיותר טוב שזה גם משהו שמאוד עניין אותי ברגע שהבנתי שזאת אופציה.

כשחשבתי על מה ללמוד, פיתוח תוכנה בכלל לא היה על הפרק, תמיד חשבתי שרק גברים שהתעניינו בתחום מילדות הולכים ללמוד את המקצוע. היום אני מאוד שמחה על ההחלטה הזאת.בהמשך הדרך, כשחיפשתי עבודה, הייתי ג'וניורית ובאחת מקהילות הנשים בפייסבוק (קבוצה שלא קשורה לטכנולוגיה או למשרות) פרסמו פוסט מטעם מיין שמחפשים מפתחת שתצטרף לצוות הפיתוח. התרשמתי מאוד שמחפשים בצורה אקטיבית אישה שתמלא את התפקיד, ומשם התחיל הסיפור שלי עם מיין.

ההתנהלות מההתחלה הייתה מדהימה והמוצר בעל אימפקט חיובי, ולכן מאוד רציתי להצטרף ולקדם את הרעיון שהם מובילים. ההזדמנות שניתנה לי כמפתחת שנייה בצוות הפרונט אנד הוכיחה לי שהגעתי למקום הנכון.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? כבר בקורס שעברתי שמתי לב לפער בין כמות הנשים לגברים שבאו ללמוד את התחום. אבל בגלל שהגעתי לתחום בתקופה שבה יש מודעות לנושא של גיוון (Diversity) הרגשתי דווקא שרוצים לתת הזדמנות לנשים. עדיין, רוב הנשים בהיי-טק הן לא בצוותי הפיתוח ואני בטוחה שעדיין ישנם פערים שקיימים ושחשוב שנשים לב אליהם, למרות ההתקדמות בנושא.
אני חושבת ששני הדברים שבסופו של דבר יצמצמו את הפער הם מודעות אקטיבית וחינוך – מודעות של חברות לגייס ולשלב נשים אקטיבית (ובכלל אנשים ממגוון רקעים), כמו גם המודעות של נשים לדרוש ולבקש את מה שמגיע להן (מחקרים מראים שנשים פחות מבקשות קידומים והעלאות שכר), וכמובן חינוך ושילוב של ילדות ונערות בתחומי הטכנולוגיה והמדעים בבתי ספר, חוגים ובצבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים