יום בחיי: דימה פונדיק, KLA

הוא מנהל מנהל קבוצת האלגורתמים בחטיבת Frontline ב-KLA יבנה ● אבל פונדיק הוא גם אב לשני בנים, ובנוסף הוא לייט בלומר שהחל לגלוש בים ולנגן בלהקת החברה רק בשנים האחרונות

דימה פונדיק, מנהל קבוצת האלגוריתמים בחטיבת Frontline ומנהל קבוצת דטה סיינס, KLA.

הצטרפתי ל-KLA לפני 11 שנה, לאחר שסיימתי תואר שני במדעי המחשב. עבדתי שנים רבות בחטיבת המעגלים המודפסים (PCB), וכיום אני מנהל את קבוצת האלגוריתמים בחטיבת Frontline, ומנהל קבוצת דטה סיינס שמתעסקת בין היתר בלימוד מכונה ו-Deep Learning. אנחנו מפתחים אלגוריתמים מתקדמים, שעומדים בבסיסו של מוצר תוכנה סופר-חדשני המיועד לתעשיית האלקטרוניקה. האלגוריתמים מאפשרים הדפסה של מעגלים מודפסים מורכבים לתעשייה זו. בין טכנולוגיות הייצור החדשניות ביותר עבורן אנו פועלים, ניתן למצוא את ה-ICS – טכנולוגיה המבוססת על מעגלים משולבים, הכוללים יחידות מצע המחברות בין המעגל המודפס למספר רב של שבבים.

ל-KLA יש בארץ אתר נוסף במגדל העמק. KLA אגב היא מובילת שוק עולמית במערכות בקרת תהליכים וניהול תפוקה עבור תעשיית המוליכים למחצה והמיקרו אלקטרוניקה ונמנית על חברות ה-Fortune 500. המוצרים שלנו משפיעים על כל תעשיית האלקטרוניקה מטלפונים ורמקולים חכמים, דרך ממכשירי מציאות רבודה ועד למכונית האוטונומית.

שולחן העבודה של דימה פונדיק ב-KLA.

שולחן העבודה של דימה פונדיק ב-KLA. צילום: פרטי

כך נראה יום בחיי

6:00 – מתעורר. שותה מים, חוטף פרי ונוסע עם בת הזוג שלי לחוף הים ביפו, לגלוש. עונת המעבר עכשיו פחות מתאימה לגלישת גלים, אבל עדיין זה כיף גדול. התחלתי לגלוש בגיל 40, גיל מבוגר יחסית, וזה ממש נחמד למצוא אתגרים חדשים, בכל גיל ובכל מימד של החיים.

7:45 – אוכלים ארוחת בוקר זריזה בים.

דימה פונדיק ובת הזוג בים.

דימה פונדיק ובת הזוג בים. צילום: פרטי

8:30 – כבר במשרד ביבנה, ומתחיל להתאפס על היום שצפוי לי.

9:00 – אני מוביל קבוצה של שישה מומחי אלגוריתמים מוכשרים. הקבוצה מתכנסת לפגישת הבוקר, ואנחנו עוברים על הדברים הפתוחים. ב-KLA אנחנו אוהבים לקחת על עצמנו אתגרים מורכבים, כל חברי הקבוצה עובדים יחד כדי לספק פתרונות באיכות גבוהה, שממוקדים במענה לצרכי הלקוח.

9:30 – בתקופה זו של השנה אני מאוד עסוק, משום שאני עובד על בניית תכניות עבודה לשנה הבאה ומנסה לקדם תהליכים מול ההנהלה. הרבה שיתוף פעולה נדרש כאשר המטרה היא להסתכל קדימה לעבר השנה-שנתיים הקרובות ולדמיין איך העבודה שלנו בקבוצה מתחברת לחזון של החברה כולה ומקדמת את הגשמתו. לשם כך, אני עובד מול מנהלים אחרים, למשל בקבוצות התוכנה והמוצר, וכמובן מול הנהלת הארגון, כדי לכנס ביחד קבוצה מדיסציפלינות שונות סביב מטרה משותפת. 

10:30 – הפוגה. אני נפגש עם חברי ללהקת החברה באולפן המאובזר שלנו בקמפוס. התחלתי ללמוד תופים לפני כחמש שנים, וכעבור שנתיים כבר הצטרפתי ללהקה. בדיוק עדכנו אותנו שאנחנו צרכים להופיע בחנוכה בפני הקולגות שלנו, אז אנחנו נכנסים לתקופה קצת יותר אינטנסיבית של חזרות. היום אנחנו עובדים על קאבר לשיר Englishman in New York של סטינג. כיף.

חדר החזרות של הלהקה בקמפוס ביבנה.

חדר החזרות של הלהקה בקמפוס ביבנה. צילום: פרטי

12:00 – כבר נכנס לפגישת הכנה עם מנהל החטיבה ועם כל המנהלים המקבילים אליי. מטרת הפגישה היום להתכונן לפגישה עם אורסטה דונזלה, סמנכ"ל בכיר ב-KLA העולמית, שצפויה להתקיים בשבוע הבא.

13:00 – ארוחת צהריים. לרוב אני אוכל בחדר האוכל והאוכל שם מצוין, אבל היום אני אוסף חברים ואנחנו הולכים לאכול באור-קפה, יושבים על הדשא, השמש מחממת בדיוק במידה הנכונה. תענוג. אור-קפה הוא בית קפה מיוחד, אותו מפעילה החברה בשיתוף עם עמותת רעות, אשר שמה לה למטרה לשלב אנשים עם מוגבלויות בתעסוקה. כל ארוחת צהריים מסתיימת בסיבוב קצר בפארק שלנו בקמפוס.

דימה פונדיק וחבר לעבודה בארוחת צהריים.

דימה פונדיק וחבר לעבודה בארוחת צהריים. צילום: פרטי

14:00 – חשוב לנו מאוד לקבל פידבק מהשטח. יש לנו פגישה קבועה עם עובד של KLA שנמצא באתר של אחד הלקוחות בעולם, והיא עוסקת, ברוב המקרים, בהתקנה של המוצר. אנחנו שומעים מהעובד בשטח עדכונים, מוצאים פתרונות יצירתיים לאתגרים שהוא מציב וחושבים יחד איך לסייע ללקוח.

14:30 – אני יושב לשיחה שבועית קבועה עם דטה סיינטיסט מהקבוצה שלי. אנחנו יורדים לפרטים הטכניים ועושים סיעור מוחות סביב האתגר הנוכחי שעל שולחנו. לבסוף, אנחנו מחליטים איך להתקדם במחקר בהמשך השבוע.

15:30 – אני מוצא חלון זמן כדי לחקור תשתית של machine-learning orchestration מתקדמת, שאני רוצה להציע לשימוש בקבוצת הפיתוח. אני מקפיד לבדוק את הטכנולוגיות המתקדמות שיש היום בשוק, כדי לשפר ולייעל את העבודה של כל המפתחים שלנו. אני מרים את התשתית בעמדה שלי, ומריץ בדיקה ראשונית, לפני שאני מחליט להמשיך לחקור את זה עם האנשים הטכניים בקבוצה.

16:15 – עם עצמי מול המחשב, סוגר פינות אחרונות להיום.

17:15 – אוסף את הבן הצעיר שלי (נבו בן 5) מהגן, מסתובבים קצת בפארק עם החברים ונכנסים הביתה.

18:00 עכשיו נכנס הביתה הבן הגדול שלי (מיכה בן 10), מזיע מאימון כדורגל, נכנס להתקלח. הבנים אוכלים ביחד יוגורטים ואנחנו מתחילים לשחק טאקי. אחר כך, מתיישבים לראות את החצי השני של המיניונים, שאנחנו חייבים לבן הצעיר. יש לנו קולנוע ביתי עם מסך ענק – הילדים מתים על זה.

ילדיו של דימה פונדיק, נבו בן ה-5 ומיכה בן ה-10, מכינים פנקייקים.

ילדיו של דימה פונדיק, נבו בן ה-5 ומיכה בן ה-10, מכינים פנקייקים. צילום: פרטי

20:00 – הערב אנחנו מכינים פנקייקים. מיכה כבש גול יפה באימון, אז החלטנו להתפנק.

20:30 – מתארגנים לשינה.

21:30 – זה הזמן שלי. אני רואה פרק ב-Crown The ואחר כך נכנס למיטה עם Not Saying Goodbye – ספר נהדר של סופר בשם בוריס אקונין.

23:00 – לילה טוב.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הייטקיסט ותיק

    כתבה נחמדה בסך הכל. נשארו כמה שאלות פתוחות כמו מי מארגן את הילדים בבוקר ומפזר בגן או בית ספר? אתה בפארק רק חצי שעה בערך...האם זה מספיק לבן שלך? בשעתיים הספקתם מקלחות, יוגורט, טאקי וחצי סרט - כל הכבוד על ההספק...יש לך טיפים לתת לנו? איפה אשתך בכל הסיפור? אתה מקדיש גם לה זמן בין כל מה שתיארת פה? בהצלחה.

  2. שואל בשביל חבר

    מי מארגן את הילדים לבית הספר?

  3. צהוב מקנאה

    חיים טוב בהייטקס... 16:15 'סגירות אחרונות'...

אירועים קרובים