נשים ומחשבים: סיואר אל אסעד, ורוניס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: סיואר אל אסעד, מומחית אבטחת סייבר בכירה ב-ורוניס

סיואר אל אסעד, מומחית אבטחת סייבר בכירה ב-ורוניס.

שם ותפקיד: סיואר אל אסעד, מומחית אבטחת סייבר בכירה ב-ורוניס (Varonis).

ותק בתפקיד: שנה וחודשיים.

תפקידים קודמים: אנליסטית אבטחה.

השכלה: סטודנטית להנדסת חשמל.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? לאחר שסיימתי את לימודי ה-IB (ר"ת International Baccalaureate) בתיכון ורגע לפני שהתחלתי את התואר הראשון, צפיתי בכתבה בטלוויזיה, שבה הציג מנכ"ל של חברה מוכרת בתעשייה סדרה של 12 אתגרים בלתי פתירים מטעם החברה. בתור אישה סקרנית לאתגרים, נעניתי לאתגר מבלי שהיה לי רקע במחשבים או בסייבר, התחלתי לפתור אותם. כבר בלילה הראשון פתרתי את האתגר הראשון (שנתן לי המון מוטיבציה להמשיך ביתר האתגרים), ואחריו פתרתי עוד כמה אתגרים, ואז הטלפון צלצל וכך בעצם התחילה הקריירה שלי בעולמות הסייבר.

בחורה שעוד לא מלאו לה 18 שבאה מעולמות הפיזיקה והמתמטיקה וגילתה את תחום הסייבר. התאהבתי בו יותר ויותר וכרגע אני נהנית מהעשייה שלי.

איך אני ניגשת לאתגרים? לפני כל אתגר אני מנתחת ומנסה להבין מהם הכלים שאני צריכה בשביל לפתור את האתגר, פונה לאינטרנט ולומדת באופן עצמאי את הכלים האלה חוזרת לאתגר ומשתמשת במה שלמדתי לפתרון השאלה. הלמידה העצמית שעשיתי בתחום גילתה ועדיין מגלה לי עולם ומלואו שהיה חדש עבורי.

הטכנולוגיה לא מפסיקה להתפתח, כך שלתחושתי, האפשרויות לפיתוח וקידום אישי הן לא מוגבלות, מה שאומר שלטכנולוגיה (ובמיוחד לסייבר) ולי עוד יש הרבה זמן יחד.

למה הגעת לתפקיד? תפקידי הנוכחי כמומחית אבטחת סייבר בצוות הפורנזיקה של ורוניס נותן לי את ההזדמנות לפעול בכמה ממדים בעולם הסייבר, דבר שהינו מדהים מבחינתי. מצד אחד- מצד הארגון. לחקור ולהגיב למתקפות הסייבר החדשניות ביותר, בארגונים בסדרי גודל קטנים עד גדולים מאוד, על בסיס יום יומי כמעט. ומצד שני – מצד התוקף, לבצע סימולציות של תקיפות יזומות על הארגונים שאיתם אנחנו עובדים על מנת לחשוף נקודות תורפה ברשת הארגונית שלהם, ובכך להציג למקבלי ההחלטות בארגון כיצד מתפקד מערך ההגנה שלהם ואיך ניתן להגן עליו טוב יותר.

אלמנט נוסף שאני אוהבת בתפקידי הוא המחקר והפיתוח שנדרשים על מנת לתמוך בכל תהליכי העבודה שלנו. לדוגמה, ישנם פרויקטי פיתוח שונים במגוון שפות תכנות, שמטרותיהם להאיץ את תהליכי החקירה והתגובה – למשל, האצת תהליך איסוף ראיות ברשת ומציאת אינדיקטורים זדוניים באופן אוטומטי. העובדה שאני נמצאת בכל הזירות האלה מאפשרת לי להבין טוב יותר את הפרספקטיבות השונות הן של קבוצות התקיפה והן של הארגונים הנתקפים.

בסך הכל, אני חושבת שהאתגר שהתפקיד ב-ורוניס מספק לי,מוסיף הרבה למומחיות ולכישורים המקצועיים שלי, וזה תמיד האינדיקטור העיקרי עבורי להמשיך.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? מניסיוני האישי, לא. לא חוויתי אפליה מסוג זה וגם לא הרגשתי דבר כזה בסביבות העבודה שעבדתי בהן. למעשה, בתעשייה הזאת פגשתי נשים מדהימות בתפקידים בכירים בחברות היי-טק שונות, דבר שתמיד משמח אותי מאוד, ואני מקווה שעוד נשים ישתלבו בעולם ההיי-טק.

אל אף שלא חוויתי אפליה באופן אישי, חשוב לי לסייג ולומר, שאין זה אומר שהאפליה לא קיימת, לצערי, אבל אני לא חושבת שהיא רווחת. טיפ ממני אליכן, נשים יקרות: אם אתן חוות דבר כזה – לא לוותר, מצאו את המקום שלכן וזכרו, אנחנו יכולות להוביל בתחום הזה ולא רק להצליח בו.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? ברמה האישית לא נתקלתי באפליה כלשהי. התמזל מזלי ואני עובדת עם א.נשים שחשוב להם קידום העובד.ת ללא קשר למגדר, ובכך להביא ערך לחברה עצמה ולעזור בהתפתחות האישית של נשים ובכלל.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גבארין סעיד

    כל הכבד סיואר,את אשה למופת ומלאת אנרגיה חיובית דרך הצלחה

אירועים קרובים