נשים ומחשבים: הילי קריזלר, צ'קמרקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: הילי קריזלר, מנהלת טרנספורמציה ראשית בצ׳קמרקס

הילי קריזלר, מנהלת טרנספורמציה ראשית בצ׳קמרקס

שם ותפקיד: הילי קריזלר, מנהלת טרנספורמציה ראשית בצ׳קמרקס.

ותק בתפקיד: שלושה חודשים בתפקיד הנוכחי (וסך הכל שנתיים וחצי בצ׳קמרקס).

תפקידים קודמים: שותפה בקבוצת הייעוץ של  PwC, יזמית ומנכ״לית משותפת של סטארט-אפ, VP Business Planning and FP&A.

השכלה: תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות, תואר שני בסוציולוגיה, שניהם מאוניברסיטת תל אביב, ו-70% דוקטורט במימון (אולי מתישהו כשאהיה גדולה ויהיה לי זמן… אשלים גם את זה…)

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? 

במסגרת תפקידי כמנהלת ושותפה ב-PwC  ייעצתי בין היתר לחברות טכנולוגיה בשלבים שונים של בשלות והתפתחות. האפשרויות הבלתי מוגבלות והיצירתיות המובנות בעולם הזה ריתקו אותי. אחרי כ-15 שנים בעולם הייעוץ בחרתי לשנות מסלול והקמתי סטארט-אפ (מארקטפלייס בתחום הריטייל) עם שותפה. אחרי כמה שנים מטורפות של רכבת הרים, סגרנו את הפעילות, והשלב הבא במסלול שלי היו תפקידי ניהול שונים בחברות פיננסים וטכנולוגיה. כיום אני משמשת כמנהלת טרנספורמציה ראשית בצ׳קמרקס, ומובילה תהליכי טרנספורמציה אסטרטגיים בחברה – החל מהגדרת היעדים והתהליכים וכלה בהוצאתם לפועל.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? 

ביליתי את כל חיי המקצועיים בארגונים ובתפקידים שיש בהם מיעוט נשים, ופעמים רבות אני האישה היחידה בחדר (הפיזי או הווירטואלי) כך שברור שיש בעיה, רק שאני לא בטוחה שהטענה שחוסר נשים בתפקידי מפתח נובע רק מאפליה בתעשייה. אני חושבת שזו תפיסה חד ממדית של המציאות ושהחיים מורכבים הרבה יותר.

הכל מתחיל במי מגיש מועמדות לתפקידים השונים. בעולם הטכנולוגיה, בכל הדרגים, יש ייצוג חסר ברור לנשים. כמובן שיש לכך הרבה מאוד סיבות, שקשורות בחינוך והעדפות מקצועיות של מועמדים מהמגדרים השונים. וכאן מתחיל אפקט של ״ביצה ותרנגולת״, כי כשרוב המועמדים הם גברים, באופן טבעי כך יהיו רוב העובדים, וכשרוב העובדים הם גברים, נשים הופכות להיות יוצאות דופן בנוף הכללי, וההשתלבות שלהן דורשת מאמץ מכוון של הארגון, של הצוות וגם שלהן.

אצלנו בצ׳קמרקס יש ייצוג הולך וגדל של נשים בתפקידים טכנולוגיים וניהוליים, דבר שנותן השראה וביטחון לנשים אחרות להתקדם לתפקידים דומים. מושקעים הרבה מאוד משאבים ומאמצים כדי לעודד גיוון והכלה בצוותים, אבל מה שחשוב יותר, לדעתי, הוא שבתרבות הארגונית שלנו המגדר לא משחק תפקיד, אלא הערך שאותו האדם מביא לתפקיד ולצוות שבו הוא.יא נמצא.ת.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? 

אני תמיד הרגשתי והאמנתי שסיכויי ההתקדמות וההצלחה המקצועית שלי קשורים אך ורק למה שאני מביאה לשולחן, והמגדר הוא משהו שלא משחק אצלי תפקיד. קורה לפעמים, שהעובדה שאני אישה שעוסקת בנושאים שפחות נהוג לראות בהן נשים מפתיעה את הצד השני, ואולי גם גורמת לו להרים גבה, וזה מייצר תחושה קצת לא נוחה. אבל זו תחושה שעוברת מהר מאוד.

אני מביאה לשולחן את הידע, הכישורים, היכולות, הניסיון והיצירתיות שלי, וכן, גם את העובדה שאני אישה, עם תפיסות עולם וזוויות ראייה שמושפעות גם מזה. גם אם לפעמים אני מופתעת לגלות שהצד השני מניח כל מיני הנחות לגביי לפני שהוא מכיר אותי, אחרי כמה דקות של שיחה מקצועית ועניינית, כל עניין המגדר נשכח, ומה שנשאר בחדר זה קבוצה של אנשים, חברים, קולגות, שעובדים יחד כדי להשיג את המטרות שלהם כיחידים וכקבוצה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאורה ניב פרומצ׳נקו

    הילי, את השראה לנשים וגברים כאחת, מגדר שייך לעבר, הצלחה בכל תפקיד תלויה אך ורק במכלול היכולות והידע שלך, יישר כח

  2. מירב

    הילי האלופה! תענוג לקרוא על ההישגים שלך ועל מי שאת

    1. אושרה

      שדה משחת !!!!! זיקקת את מגדר האישה באופן נביא ומדוייק שאפו

אירועים קרובים