נשים ומחשבים: קירה בלקין, סולוטו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: קירה בלקין, ראש צוות אנליזה בסולוטו

קירה בלקין, ראש צוות אנליזה בסולוטו.

שם: קירה בלקין.

תפקיד: ראש צוות אנליזה בסולוטו.

ותק בתפקיד: חודשיים.

תפקידים קודמים: ראש צוות דטה סיינס ואנליזה בסיטיבנק

השכלה: תואר ראשון במדעי המחשב ובלשנות באוניברסיטה העברית.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? למדתי מחשבים בתיכון, אחר כך שירתתי במשך שנתיים ב-8200 בתפקיד טכנו-מודיעיני, משם התואר במדעי המחשב נראה כמו המשך טבעי. אבל האמת היא שבמשך הרבה שנים לא כל כך מצאתי את מקומי בתוך כל העולם הזה. עד שלפני כחמש שנים, באופן די מקרי, הגעתי לתחום הדטה. לראשונה פתאום הבנתי איך זה כשממש מעניין בעבודה.

כאמור, חיפשתי מקום בו יהיה לי מעניין, תהיה לי יכולת להשפיע וסביבת העבודה תהיה נעימה, עם אנשים טובים מסביב. בתחום שלי, יכולת להשפיע קשורה מאוד לדטה. לסולוטו (שנרכשה על ידי אשוריון) יש לקוחות עצומים, הסקייל מאוד גדול, ומכאן שהפוטנציאל להשפעה על קבלת החלטות דרך דטה הוא עצום, יש פתיחות גדולה לנסות גישות חדשות ולחקור כיוונים חדשים. 

בנוסף, לפני שהגעתי היו בחברה אנליסטים, אך לא צוות אנליזה, וזה היה אתגר מעניין – לבנות צוות, להגדיר עבורו מטרות, יעדים, לבחון איך להגיע אליהם. לבסוף, וזה אספקט משמעותי עבורי, הסביבה מאוד נעימה, האנשים, האווירה והתרבות בסולוטו.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שעובדתית במקומות רבים נשים משתכרות פחות, מתקדמות לאט יותר ונוכחותן בתפקידים בכירים פחותה. השורשים והסיבות לכך נעוצים בכל מיני גורמים. חלקם לא קשורים לתעשייה, אלא חברתיים ורחבים יותר. מראש פחות ילדות לומדות מחשבים בתיכון, פחות נשים בוחרות בלימודים במקצועות טכנולוגיים באוניברסיטה. גורמים אחרים קשורים לתעשייה. יש מה לשפר ומודעות לבעיות הקיימות היא הצעד הראשון בדרך.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? הייתי בסיטואציות בהן חשתי ש-לו הייתי גבר הדברים היו מתנהלים אחרת. בסך הכל, אני חושבת שיצא לי לעבוד בסביבה די שוויונית לאורך השנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים