תוכן שיווקי

לימודי בינה מלאכותית – כבר בבית הספר

תלמידי בתי הספר נחשפים לטכנולוגיות מתקדמות באמצעות שיתוף פעולה של משרד החינוך ועמותת תעשיידע

06/03/2022 11:29
עידו ופנר, סמנכ"ל טכנולוגיות, ארכיטקט ראשי וחבר הנהלה בקינדריל

מאת עידו ופנר

 

בעשור האחרון עבר עולם החינוך מהפכה בעיקר בתחום הטכנולוגי. תלמידים מגיעים לבית הספר עם מחשבים ניידים, לומדים דרך אפליקציות כמו זום, ואף משרד החינוך בשיתוף פעולה עם תעשיידע דואג לחשוף בפני התלמידים טכנולוגיות מתקדמות, כמו בינה מלאכותית, שירותי ענן מנוהלים, הרצאות ביזמות, וחתירה למצוינות בעזרת כלים טכנולוגיים.

תעשיידע היא עמותה מיסודה של התאחדות התעשיינים ומשרד החינוך, שמהווה גשר בין מפעלים וחברות למערכת החינוך אשר דואגת לשלב תכנים מקצועיים ועדכניים בעיקר בהיבטים הטכנולוגיים.

יעל אביב, מנהלת התוכנית, אמרה שהשילוב של מרצים בכירים בתעשייה כבר בשלבים מתקדמים הינו הכרחי כדי שהתלמידים יוכלו ללמוד ממיטב המרצים בתעשייה ויאמצו מודל לחיקוי. יתרה מכך, אמרה, "ככל שנחשוף את התלמידים בגיל צעיר יותר, כך הם יבינו את החשיבות וילמדו את הטכנולוגיות והכלים המתקדמים של המחר".

חשיפת התלמידים כבר בכיתות הנמוכות לטכנולוגיות מתקדמות כמו בינה מלאכותית, מחשוב קצה, שירותי ענן ואוטומציה נותנת להם ערך מוסף לכל אורך הלימודים והקריירה, במיוחד אם הם יבחרו ללכת לתחומי ההיי-טק השונים.

בהיי-טק יש צורך לא רק במהנדסי פיתוח, אלא גם במנהלי מכירות, שיווק, פיתוח עסקי, אבטחת מידע וכד'. כיום, בינה מלאכותית משתלבת בכל כך הרבה כיוונים, בשיפור תהליכי המכירה, שימור לקוחות, בכלי הגנה מפני מתקפות סייבר, מסייעת בתחומי הרפואה השונים כמו ניתוח אובייקטים ודומה, ולכן כמו שהתלמידים לומדים לימודי ליבה, כך גם ההשקעה בהעשרת התלמידים בטכנולוגיות חדשות ובעיקר בינה מלאכותית צריכה להיות במשקל זהה.

מאזינים להרצאה.

מאזינים להרצאה. צילום: יעל אביב

מה שנותן גוון של אופטימיות הוא, שאם לפני עשור המונח בינה מלאכותית היה זר לתלמידים, כיום השיח שונה בהחלט. התלמידים מגיעים עם רעיונות יצירתיים להקמת חברות סטארט-אפ, מבניית בוטים חכמים לפתרונות Image Recognition.

אנחנו עוברים לעידן שבו כל פעולה אנליטית או כל פעולה אנושית שאנחנו נוהגים לבצע על ידי פרי האינטליגנציה האנושי יוכל להתבצע על ידי אפליקציות ובוטים חכמים, שמריצים מנוע של בינה מלאכותית, ויכולים ללמוד ולהתפתח. יותר מכך, כל הרשתות החברתיות עושות שימוש במודלים שונים כמו: למידת מכונה, למידה עמוקה ו-NLP, שהתלמידים חייבים להכיר כדי שיהיו רלוונטיים לשוק העבודה בעוד עשור.

מדהים לראות איך הדור הבא של המהנדסים מתפתח באמצעות הרצאות טכנולוגיות מתקדמות כחלק מתוכנית הלימודים.

 

הכותב הוא סמנכ"ל טכנולוגיות וארכיטקט ראשי בחברת קינדריל.

אירועים קרובים