הבכירים מסכמים את השנה; והפעם: קרין מאיר-רובינשטין, מנכ"לית IATI

מה עשה האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, שמאגד את תעשיות ההיי-טק ומדעי החיים, בשנה האחרונה ולאן פניו בשנה הקרובה? מנכ"לית האיגוד מסכמת

קרין מאיר-רובינשטין, מנכ"לית IATI - ארגון הגג של תעשיות ההיי-טק ומדעי החיים בישראל. צילום: יורם רשף

סכמי את פעילות האיגוד בשנה האחרונה?
"IATI הוא ארגון הגג של תעשיות ההיי-טק ומדעי החיים בישראל. ב-2016 פעלנו ביתר שאת כדי לחבר ולהדק את הקשר בין הסקטורים השונים בתעשייה ובממשל, למען קידום תעשיית החדשנות בישראל.

אני שמחה לומר שבשנה האחרונה פנו אלינו ממדינות רבות וביקשו ללמוד את מודל הפעילות של IATI, מתוך הבנה ששיתוף פעולה בין הסקטורים מניע תהליכים אסטרטגיים במהירות וביעילות.

ועדות האיגוד היו מעורבות בשנה החולפת בהנעה ובייזום של מספר תהליכים חשובים הנוגעים לתעשייה, ועבדו בשיתוף פעולה הדוק עם משרדי הממשלה. בין היתר, טיפלנו בנושא המיסוי (BEPS) והיינו בין יוזמי המהלך להעברת התיקון לחוק לעידוד השקעות הון – מהלך שיסייע למשוך לישראל פעילות מו"פ טכנולוגיים ורישום קניין רוחני של ענקיות הטכנולוגיה הרב לאומיות.

כמו כן, המשכנו לעסוק בבעיית המחסור במהנדסים ובעובדים מקצועיים בתעשייה, והבאנו את הקול שלה לקידום מספר מהלכים אסטרטגיים שהביאו לפתרונות לטווחים הקצר, הבינוני והארוך של המחסור בעובדים בהיי-טק.

התמקדנו השנה גם בקידום ובהרחבת החינוך הטכנולוגי בישראל, בהגדלת המגוון התעסוקתי ובהגברת ההשקעות המקומיות במגזר הטכנולוגי".

מהם האתגרים שלכם לשנה הקרובה?
"אמנם, רק התחלנו את השנה החדשה, אבל העשייה מבחינתנו ממשיכה ולא נפסקת לרגע. במקביל לפעילות שתוארה לעיל ושבה אנחנו עוסקים ללא הרף, השנה נתמקד בכמה אתגרים שגם בהם עסקנו עד כה.

ראשית, מדינות רבות נושפות בעורפנו ומשקיעות סכומים ניכרים בעידוד פעילות מו"פ בתחומן. לכן, נדרשת עבודה משותפת של הממשלה והתעשייה, כדי לעודד הקמה של מרכזי מו"פ חדשים בישראל והרחבת הפעילות של מרכזים קיימים. אנחנו עוסקים בכך במרץ מול המגזרים הממשלתי והעסקי.

כמו כן, בשנה הקרובה נוסיף לפעול במרץ כדי לעודד את כניסתן לישראל של חברות רב לאומיות גם בתחום מדעי החיים, בעיקר בפארמה ובמכשור רפואי. תעשיית מדעי החיים היא אחד מהענפים הצומחים במשק כיום, עם יותר מ-1,000 חברות, שמעסיקות אלפי עובדים, משקיעות הון רב במו"פ, והן בעלות פוטנציאל להוות קטר צמיחה מרכזי של המשק הישראלי וענף יצוא מוביל. הרחבת הפעילות בישראל של חברות מדעי החיים חשובה לבניית דור חדש של מנהלים ומדענים שמבינים את כללי המשחק הבינלאומיים של חברות ביו-טכנולוגיה גדולות. בעבודה נכונה ומשותפת של הממשלה והתעשייה נוכל לראות את התחום הזה הופך לענף משמעותי מאוד בכלכלת ישראל.

אתגר נוסף ל-2017 הוא הגברת ההשקעות בחברות טכנולוגיה מקומיות מצד הגופים המוסדיים בישראל, שמנהלים יותר מטריליון שקלים. ההשקעה בהן טובה למשקיעים, לציבור החוסכים ולפיתוח התעשיות המתקדמות בישראל, ואנחנו מאמינים שהגדלת ההשקעות של הגופים המוסדיים בהיי-טק תביא לזינוק אדיר בתעשיית החדשנות בארץ.

כמו כן, השנה הקרובה תהיה חשובה מאוד עבור רשות החדשנות, עם מינויו של אהרון אהרון למנכ"ל שלה. אנחנו רואים חשיבות רבה בהצלחת הרשות והעומד בראשה, ובכוונתנו להשקיע כל שיידרש על מנת לסייע בכך ולעבוד איתה בשיתוף פעולה הדוק".

בנימה אישית

לימודים אקדמיים? "אני בעלת שלושה תארים מאוניברסיטת תל אביב: תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות, תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים".
אני מכהנת בתפקיד החל מ…? "הגעתי לתפקיד לפני כחמש שנים, כדי להוביל את המיזוג בין האיגודים השונים ולגבש את האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI)".
מה עשיתי קודם לכן? "הייתי שותפה, מייסדת ומנהלת מחלקת פיתוח עסקי במשרדי עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן ואפרתי גלילי. טרם לכן, בעת לימודיי, מוניתי לתפקיד המבקרת של אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב".

לפנייך 10 נושאים חמים בתעשייה. דרגי את חשיבותם לפי דעתך, מהגבוה לנמוך.
"מתוקף תפקידי, מפרספקטיבה של משרתת ציבור, אני מסתכלת על התעשייה כעל אקו-סיסטם אחד גדול. כמנכ"לית ארגון הגג של תעשיות ההיי-טק ומדעי החיים, תפקידי הוא לראות איך אנחנו משפרים כל הזמן את התנאים שבהם התעשיות האלה פועלות ומתקדמות – הן ברמה הפנים ארצית והן בהיבטים בינלאומיים.

אם בכל זאת להתייחס לנושאים שהוזכרו – הרי שכולם נמצאים בחזית הפיתוח כיום ויש לצפות שבשנה הקרובה נראה סביבם יותר פעילות עסקית משמעותית. מתוכם ראוי לציין בעיקר את הערים החכמות והאינטרנט של הדברים, שבשילוב עם התפתחות בתחומי הדיגיטל, האנליטיקה והמוביליטי, ילכו ויכבשו חלק ניכר ממרחב המחייה והעבודה שלנו, וישנו את חיינו לבלי היכר. די להביט בפרויקט Jarvis של מארק צוקרברג כדי להבין את הכיוון הכללי.

תחומי הסייבר, הדטה סנטר מוגדר התוכנה והתוכנה כשירות יוסיפו להיות קריטיים ולתפקד ברקע, כדי לאפשר את כל החדשנות הזו.

הייתי מוסיפה גם את האוטומוטיב והבריאות הדיגיטלית לתחומים החשובים לשנה הקרובה. אני בטוחה שמצפה לתעשייה הישראלית שנה מאתגרת ומרתקת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים