תוכן שיווקי

בנק ישראל בחר וריטאס

בנק ישראל בחר בתשתית גיבוי שחזור והגנה על המידע מתוך ראייה אסטרטגית שתסייע באתגרים ובצמיחת הארגון לשנים הבאות

03/03/2021 11:09
ליאור ג'ורג'י, מנמ"ר בנק ישראל. צילום: בנק ישראל

בנק ישראל מדווח על סיום פרויקט אסטרטגי של שדרוג מערכות הגיבוי בארגון. הפרויקט יושם בשיתוף מלם תים ומוערך על ידי גורמים בתעשייה בכמה מיליוני שקלים. במסגרת הפרויקט יושמה ארכיטקטורה חדשה לרשת, ושודרגו המערכות בארגון, באמצעות החלפת חומרת הגיבוי ל-Veritas NetBackup Appliance, המעניקה בין היתר גם יכולות אבטחת מידע מתקדמות נגד מתקפות כופרה (Ransomware) ואיומי סייבר.

לדברי ליאור ג'ורג'י, מנמ"ר בנק ישראל, "כארגון פיננסי מוביל ומנחה במדינת ישראל, מערך הגיבוי החדש שלנו מהווה סמן ימני לתחום הניהול וההגנה על המידע של ארגונים ממשלתיים ופיננסיים כאחד. כארגון בעל סביבה מורכבת מאד ותנאים מחמירים, הוא מאפשר לנו לשחזר כל שרת מכל סביבה שהיא בצורה מהירה לאתר הראשי או המשני, ולשמור את המידע לאורך שנים בצורה מאובטחת. הפרויקט חרט על דגלו מספר עקרונות: גיבוי ושיחזור כל סביבות הבנק בכל האתרים; עיצוב ארכיטקטורה שמאפשרת גיבוי ושחזור ללא הפרעה לרשתות הייצור; השגת יכולת ניהול ממקום מרכזי, תוך ניטור של כלל התהליכים ויכולת גיבוי ושחזור מהיר של מידע, שמירת המידע בשרתים בצורה מאובטחת ובניית תשתית גיבויים איתנה לצמיחה של המידע בשנים הבאות.

אביחי מויאל, מנהל מערך הגיבויים והשו"ב באגף תשתיות טכנולוגיות בחטיבת טכנולוגית המידע בבנק ישראל. צילום: בנק ישראל

אביחי מויאל, מנהל מערך הגיבויים והשו"ב באגף תשתיות טכנולוגיות בחטיבת טכנולוגית המידע בבנק ישראל. צילום: בנק ישראל

לדברי אביחי מויאל, מנהל מערך הגיבויים והשו"ב באגף תשתיות טכנולוגיות בחטיבת טכנולוגית המידע בבנק ישראל, "ההגנה על המידע הארגוני והיציבות הן גורם מפתח בהתנהלות הבנק תמיד, קל וחומר בימים אלו שהצפי לתדירות הכופרות (על פי מחקר בינלאומי בקרב מנהלי IT בכירים שנערך לאחרונה) עומד על כ- 11 שניות. לאור האתגרים והמציאות היום יומית החדשה, הבחירה בוריטאס (Veritas) אמנם חשובה מאד לנו כארגון, אבל כמוסד פיננסי מוביל ומנחה את הכלכלה והבנקאות בישראל, זו למעשה בחירה אסטרטגית".

גיבוי כחלק ממערכת התפעול ומנוע החדשנות בארגון

לדברי מויאל גמישות הפריסה (deployment flexibility) של מערכת Veritas NetBackup עזרה לתמוך בארכיטקטורה החדשה לצורכי גיבוי של סביבות מרובות ומבודדות, דבר שהשפיע באופן משמעותי על יישום יכולות מתקדמות אחרות ב-IT, כגון רשת גיבוי Out Of Band, המאפשרות לבנק לבצע גיבויים ושחזורים, בביצועים שלא נראו קודם לכן, וללא הפרעה לרשתות הייצור.

בנוסף, הודות לשילוב האינטגרציה בין תוכנת NetBackup לחומרת NetBackup Appliance קיבל בנק ישראל גם יכולות תמיכה מתקדמות, שמסייעות לו להימנע מהשבתה של מערך הגיבוי באמצעות כלי ניטור פרואקטיבי וטכנולוגיות ML.

"מאז ההתקנה אין ספק שלחבר'ה ב-IT שלנו יש הרבה יותר ביטחון בשימוש, לבנייה, תעוזה וחדשנות. אנחנו משתמשים במערכות שלנו יותר, כי כל פעולה מבוצעת בצורה מהירה יותר באופן משמעותי. הפרויקט הפך מערכת גיבוי ששירתה אותנו רק בשעת חירום, למערכת גיבוי עוצמתית שעובדת ברקע בשקט ומשחזרת שרתים במהירות, לטובת שכפול סביבות, בדיקות ופיתוח.
אין ספק שתשתיות הגיבוי והשחזור שלנו עברו שדרוג משמעותי, והפכו למערכת תפעולית לכל דבר ועניין, ולזרז במימוש חדשנות בארגון", אמר מויאל.

השגת יעדים מרכזיים בפרויקט מורכב

לדברי ג'ורג'י, "בין היעדים המרכזיים לביצוע השדרוג הזה ניתן לציין את צמצום העלויות, שיפור ה-SLA הארגוני – שחזור נתונים ושרתים תוך דקות בכל אתר ובאופן גרנולרי. בנוסף הוקמה רשת ייעודית לגיבויים באתר הראשי והמשני, ללא הפרעה לרשתות הייצור. יעדים נוספו שהוגשמו היו נושא הבקרה והניטור. השגנו ניהול כלל מערך הגיבוי מתוך ממשק ניהול אחוד תחת בקרה וניטור, רכישת Appliance ייעודי עבור הקמת סביבת בדיקות מלאה, שימוש במערכת לטובת בניית סביבות שבר – שחזור שרתי ייצור לסביבות שבר עבור בדיקות ושחזור מידע בצורה המהירה ביותר ושמירת הנתונים לטווח הארוך".

אירועים קרובים