תוכן שיווקי

"אסטרטגיות ה-IT משתנות – למיקוד ביכולתו לסייע לארגון לתפקוד יעיל וכלכלי"

08/09/2020 11:02
ערן בראון, סמנכ"ל טכנולוגיות לאזור EMEA בחברת אינפינידט. צילום: טליה אלק

בעידן בו מנהלי ארגונים בונים מחדש את אסטרטגיית תשתיות המחשוב שלהם, ישבנו עם ערן בראון – סמנכ"ל טכנולוגיות לאזור EMEA ואסיה באינפינידט (Infinidat), לשמוע על הקשיים בהם נתקלים הארגונים והסיבות אחריהם.

מה הקושי העיקרי בו נתקלים ארגונים כיום בתחום התשתיות?
בראון: "הקושי העיקרי הוא קושי תקציבי. הרבה ארגונים מקצצים בתקציב ה-IT, ואחרים פועלים כבר חצי שנה בלי תקציב מוגדר. כל הנחות היסוד השתנו, ולכן האסטרטגיות משתנות – במישור העסקי, במישור ההעסקה של עובדים מרחוק ובמישור התשתיות. חוסר הוודאות גורם כרגע לארגונים לבחון טכנולוגיה בצורה שונה, כשהפוקוס הוא על הורדת עלויות ובעיקר דחיית הוצאות על תשתיות כדי לשחרר תקציבים להשקעות יותר אסטרטגיות". 

מה הלקוחות מתעדפים כרגע בעולם האחסון?
בראון: "אחרי גל ענק שהתמקד בעבודה מרחוק, עכשיו הפוקוס עבר לשאלה 'איך מאפשרים לעסק לתפקד בחוסר וודאות כלכלית?', ולכן הדיונים שלנו מול הלקוחות השתנו גם הם: פחות שיחות על פיצ'רים מסוימים, יותר דיון עסקי על היכולת של הטכנולוגיה לסייע ללקוח לתפקד בצורה יעילה וכלכלית, בלי להגיע לחדר המחשב, כולל בזמן תקלות. לצד זאת, ארגונים לא מעוניינים לצבור 'שומן טכנולוגי' בעלות גבוהה, כזה שבתקופה כלכלית טובה אין בעיה להחזיק, אבל בתקופה הנוכחית חייבים להיפטר ממנו, ובוודאי להימנע מלרכוש אותו".

מה הסיבה שארגונים בעבר החזיקו 'שומן טכנולוגי' מיותר בעלות גבוהה?
בראון: "במשך שנים, המשוואה בעולם האחסון הייתה 'רוצה יותר ביצועים – קנה מדיה יקרה יותר', ולכן ארגונים השקיעו המון בפתרונות להוזלת עלויות באמצעות הוצאת מידע ישן (ארכוב) וגיבויים מהאחסון, למרות שמערכי האחסון יודעים לגבות ולשחזר הכי מהר. משם נוצר גם מספר המערכות הגבוה שארגונים מנהלים, והוליד קושי לייצר אוטומציה: כשכל תהליך צריך 'לדבר' עם מגוון רחב של טכנולוגיות, מאבדים את הגמישות העסקית.
לכל אלה הצטרף האיום של הכופרה, שדרש עוד פתרונות, ועוד עלויות, למרות שגם כאן פתרון גיבוי בתוך האחסון (Snapshot) הוא הדרך המהירה ביותר לשחזר מידע. התוצאה – ריבוי מערכות, שומן עודף של טכנולוגיות ועלות גבוהה.
אחד הדיונים הכי נפוצים שלי עם לקוחות היום הוא על הרחבת השימוש ב-Snapshots כדי לצמצם למינימום את הצורך בפתרונות גיבוי וארכוב, שהפכו עם השנים למקור הוצאה הולך וגדל, תוך שהם מתקשים להתמודד עם הגידול בנפחי המידע שיש לגבות. במילים אחרות: השימוש ב-Snapshots, ובעיקר כאלה המוגנים משינויים.
לעומתם, לקוחות אינפינידט עוברים לאורך השנים מהפכה של מעבר לשימוש ב-Snapshots, ובעיקר כאלה המוגנים משינויים (WORM / Immutable) יוצר חיסכון אדיר בעלויות, משפר יכולות תפעוליות ומאפשר לענן הפרטי לספק אוטומציה, שהופכת אותו לחלופה אמיתית לענן הציבורי".

האם זה לא סותר את העובדה ש-Infinidat מציעה פתרונות גיבוי?
בראון: "פתרונות הגיבוי שלנו מכוונים לתת מענה לשני סוגי לקוחות – אלה שהם עוד לא לקוחות Infinidat, ולכן יקר להם מדי להסתמך על Snapshots והם צריכים פתרון גיבוי שעונה על הצורך בזמני שחזור מהירים; ובצד השני נמצאים הלקוחות בעלי הצורך הרגולטורי לשמור את המדיה בפורמטים שונים כדי להקטין את החשיפה לנוזקות, והם מבקשים מאיתנו לשמור ארכיון לאורך זמן על סביבה שונה טכנולוגית מהייצור".

איך ענן פרטי מתחרה בענן הציבורי?
בראון: "הענן הפרטי תמיד היה זול יותר, אבל חסרו לו אוטומציה וזמינות של משאבים. הפישוט של התשתיות מאפשר אוטומציה והורדת עלויות נוספת, אבל 'המרכיב הסודי' נמצא במודל העסקי. בשנה האחרונה אנחנו מעבירים יותר ויותר לקוחות לתמחור אלסטי: אנחנו מספקים ללקוחות שלנו נפחי מידע גדולים מאלה שעליהם שילמו, כדי שיוכלו להשתמש בהם לפי דרישה ובלחיצת כפתור, דבר שמאפשר לעסק גמישות. העסק יכול  לגדול באופן מיידי לנפח מידע גדול מאד, מבלי לשלם על כולו מראש, אלא רק לפי הצורך, ממש כמו בענן רק עם יותר גמישות לשלב בין CapEx ל-OpEx. הלקוחות שלנו הפסיקו לקנות נפחים שאינם בשימוש וכך דחו את ההוצאות".

אירועים קרובים