תוכן שיווקי

"זיהינו הזדמנות אדירה: לקחת את שירותי המחשוב והאבטחה בארגון עשור קדימה"

כך אמר גידי דגה, מנמ"ר החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי ● זאת, בעקבות פרויקט שיוביטק, שותפת זהב של מיקרוסופט, ביצעה בחברה להטמעת פתרונות אבטחת המידע והגנת הסייבר של הענקית מרדמונד, לצד סביבת העבודה הדיגיטלית Teams

30/06/2020 14:50
גידי דגה, מנמ"ר החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף.

החברה למשק וכלכלה מבית השלטון המקומי (משכ"ל) מציעה לרשויות המקומיות מעטפת כוללת של שירותים בכל תחומי העשייה המוניציפלית. בשלב מקדמי בוצע פרויקט להערכת סיכוני סייבר, במסגרתו בוצעה הערכת מצב מקיפה של סביבת ה-IT ההיברידית – המקומית וסביבת הענן – של החברה.

תהליך הערכת הסיכונים נערך על ידי צוות מומחי האבטחה של יוביטק (U-BTech), בשיתוף צוות המקצוענים של החברה למשק וכלכלה. בין היתר, הוא כלל ראיונות עם אנשי המקצוע הרלוונטיים. במהלך התהליך בוצעו מיפוי מצב אבטחת המידע הקיים והמידע המנוהל הדורש הגנה, בדיקה מקיפה של תשתיות ה-IT השונות בחברה, וכן ניתוח מעמיק של נקודות החוזק והנקודות שדורשות מענה אבטחתי מידי. לאחר מכן הוגשו לאנשי החברה דו"ח ממצאים והמלצות, עם תכנית עבודה מסודרת הכוללת לוחות זמנים ומתווה הפרויקט.

עם סיום הערכת המצב הוטמעו בארגון פתרונות הגנה רחבי היקף בהובלת דימה לוברסקי וצוותו. אלה כללו הגנה על שירותי הענן, על עמדות הקצה ועל שירותי הדוא"ל. זאת, תוך עמידה בקריטריונים מחמירים של אבטחת מידע, מתוקף אופיו של הארגון והדרישות הרגולטוריות אליהן הוא מחויב. החברה למשק וכלכלה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם כלל הרשויות המקומיות בישראל, מצפון ועד דרום, ביישובים קטנים וגדולים כאחד ובצוותא עם כל המגזרים.

רוח גבית מהמאבק בקורונה

המאבק הכלל עולמי בנגיף הקורונה נתן רוח גבית להרחבת הפרויקט: כך, הוטמעו בחברה יכולות מתקדמות לתקשורת פנים ארגונית. בזמן קצר, ותוך התאמת יכולות אבטחת המידע של המערכת לצרכי החברה, עברו כל עובדיה לעבודה שיתופית מיטיבית בסביבת העבודה הדיגיטלית Microsoft Teams. הם עשו זאת לאחר כמה סדנאות והדרכות למיקסום השימוש באפליקציה, בסיוע אנשי יוביטק, שהינה שותפת זהב של מיקרוסופט (Microsoft).

גידי דגה, מנמ"ר החברה למשק וכלכלה, אמר כי "בתהליך שעברנו עם אנשי יוביטק זיהינו הזדמנות אדירה: לקחת את שירותי המחשוב ואבטחת המידע בארגון 10 שנים קדימה. ביצענו קפיצת מדרגה משמעותית ורוחבית. פתרונות הגנת המידע של מיקרוסופט, כמו גם המענה לתקשורת טובה ורציפה בין העובדים, שהוטמעו בארגון בהחלט מציבים אותנו בחזית הטכנולוגיה בעולמות הענן והאבטחה".

שימי כהן, מוביל תחום הגנת הסייבר ופרודוקטיביות ביוביטק. צילום: יח"צ

שימי כהן, מוביל תחום הגנת הסייבר ופרודוקטיביות ביוביטק. צילום: יח"צ

שימי כהן, מוביל תחום הגנת הסייבר ופרודוקטיביות ביוביטק, ציין כי "יחד עם אנשי החברה למשק וכלכלה עברנו דרך מאוד מקצועית ומעניינת. בתקופה קצרה יחסית הצלחנו להביא את תשתיות החברה בענן לרמת אבטחת מידע שעומדת בסטנדרטים המחמירים ביותר". לדברי כהן, "הליך ההערכה, שנעשה בשיתוף עם מיקרוסופט ישראל, אפשר לנו להציג לחברה למשק וכלכלה תמונה מלאה ומעמיקה של מצב אבטחת המידע בחברה, ולתפור עבורה את פתרון ההגנה המתקדם והמתאים ביותר למידותיה. הפתרונות, מבוססי מיקרוסופט, אג'יליים מאוד ומכסים את כל צרכי האבטחה בארגונים".

לדברי מריה בנימין, מומחית פתרונות ענן במיקרוסופט ישראל, "שיתוף הפעולה הפורה בין החברה למשק וכלכלה ויוביטק, אשר בו הושקעו מאמצי חשיבה רבים, אפשר האצת תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, תוך דגש על שיתופיות ואבטחת מידע".

 

אירועים קרובים