תוכן שיווקי

VDI – לעבוד מהבית, להרגיש במשרד

06/05/2020 11:10
בתקווה שכאן חיפוש העבודה שלכם.ן יסתיים. צילום אילוסטרציה: BigStock

כתב: אלי קול, מנהל לקוחות תחום ענן באזטק טכנולוגיות.

מגפת הקורונה כפתה עלינו מציאות בה כדי להמשיך ולקיים שגרה, העתקנו את מרכז חיינו לבית ואלה מתנהלים ברובם באופן וירטואלי. בימים אלה אנחנו מתחילים לחוות טעימות של חזרה לשגרה, אולם כעת ברור כי הדרך לחזרה מלאה אליה עוד ארוכה וכי שינויים שאימצנו הם פה כדי להישאר.

לאור זאת, בשבועות האחרונים פונים אלינו יותר ויותר לקוחות שרוצים להבין מה האפשרויות שלהם לעבודה מרחוק. לסוגיה הזו יש מספר אספקטים, אולם במאמר זה אני מעונין להרחיב על פתרון פשוט ומהיר, מבוסס ענן, שמאפשר למספר רב של עובדים לעבוד בו זמנית מהבית.

מציאות חדשה מציבה אתגרים חדשים

עבודה מרחוק היא לא דבר חדש, ובעשור האחרון מקובל יותר ויותר שעובדים זמינים ועובדים ממספר משתנה של מקומות, ולא רק מהמשרד. על מנת לאפשר קישוריות לסביבת העבודה מחוץ למשרד, נדרש חיבור VPN.

אולם, במצב הקיים, בו מספר בלתי צפוי (ופתאומי) של עובדים משתמשים בפתרונות מסורתיים כגון VPN, עלול להיווצר עומס על התעבורה או עלולה להיות השפעה בלתי צפויה על רישוי התוכנה. יתר על כן, ייתכן שיישומים מסוימים יהיו רגישים לזמני תגובה איטיים כתוצאה מעומס או חסימה של פיירוול, ולכן לא יתפקדו כנדרש.

ייתכנו גם בעיות עם הציוד הפיזי. יש עובדים שמשתמשים במחשבים נייחים ולא יכולים לקחת אותם כעת הביתה. עובדים אחרים נושאים מחשבים שלא הוגדרו להפעלה מחוץ למקום העבודה. בנוסף, יש עובדים שמעולם לא עבדו מרחוק ולא יודעים להתקין, להגדיר ולהשתמש בקוד VPN.

אזטק טכנולוגיות

אזטק טכנולוגיות

VDI – המשכיות עסקית בשגרה ובחירום

VDI (ר"ת Virtual Desktop Infrastructure) הוא שירות בו שולחן העבודה של המשתמש והאפליקציות שעליו מופעלים מהענן. באופן זה, העובד עובד מהבית ומקבל את סביבת העבודה הארגונית שלו גם כאשר הוא לא במשרד, וזאת על גבי משאבי ענן.

שירות זה נותן מענה מהיר, פשוט וגמיש – הן לדרישות התעבורה שהמערכות השונות צורכות והן לאילוצי החומרה ומיקום העובד. כאשר עובד לא מגיע למשרד, כל שנדרש הוא להגדיר עבורו שולחן עבודה וירטואלי, על סמך הפרופיל שלו. בתוך דקות הוא יכול להתחבר לשולחן העבודה שלו דרך מחשב ביתי, אנדרואיד, macOS או iOS .

בפתרונות ה-"מסורתיים", שרת אחד משותף לאנשים רבים. כתוצאה מכך, כל משתמש "נעול", ומשתמשי הקצה מגבילים את הגישה למשאבים מקומיים. עם VDI, כל משתמש קצה מקבל מערכת הפעלה, משאבים ויישומים משלו והקישוריות היא מהבית לדטה סנטר של הענן.

ל-VDI יתרון משמעותי נוסף: אבטחת מידע. ב-VPN, הנתונים מוגנים בעת המעבר מהמשרד לבית, אולם העובד יכול להעביר אותם הלאה, לכל מכשיר שיבחר – דבר המחייב צעדים נוספים לאבטחת המידע. VDI, בנוסף להיותו מהיר וגמיש, יכול להבטיח כי נתוני החברה יישארו בתוך תחומי החברה.

לסיכום, העצה שלי היא: שימרו על העובדים שלכם בטוחים ומחוברים.

זקוקים לסיוע? אנחנו יכולים לעזור

אם העסק שלכם צריך סיוע או הדרכה הקשורים לעבודה מרחוק, או רוצה להבין את האפשרויות הקיימות שלו, ניתן ליצור איתי קשר במייל זה.

אירועים קרובים