מהנדסי mPrest בראשות נתן ברק – בין הזוכים בפרס ביטחון ישראל

שר הביטחון, אהוד ברק, אישר את המלצת ועדת פרס ביטחון ישראל לשנת 2012, לפיה הפרס יוענק לצוות מפתחי מערכת "כיפת ברזל" ● את הפרס יקבלו שמונה מהמהנדסים שעבדו על הפרויקט: מהנדסי מפא"ת, מהנדסי רפאל, מהנדסי mPrest וחיילי מערך ההגנה האווירית בחיל-האוויר, המפעילים את המערכת ● טקס הענקת הפרס יתקיים בספטמבר

שר הביטחון – אהוד ברק, ומנכ"ל משרדו – אלוף (מיל') אודי שני, אישרו את המלצת ועדת פרס ביטחון ישראל לשנת 2012, לפיה הפרס יוענק לצוות מפתחי מערכת "כיפת ברזל". בין הזוכים בפרס – מהנדסי mPrest, בראשות אל"מ (מיל') נתן ברק.

את הפרס יקבלו שמונה מהמהנדסים שעבדו על הפרויקט: מהנדסי מפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון), מהנדסי רפאל – הקבלן הראשי בפרויקט, מהנדסי mPrest – מפתחת מערכת השליטה והבקרה של "כיפת ברזל", וחיילי מערך ההגנה האווירית בחיל-האוויר, המפעילים את המערכת. טקס הענקת הפרס, על שם אליהו גולומב, יתקיים בספטמבר השנה, במעמד ראשי מערכת הביטחון.

"כיפת ברזל" היא הערכת המבצעית היחידה בעולם ליירוט רקטות קצרות טווח. היא הוכרזה מבצעית ב-2011, לאחר שלוש שנות פיתוח, ויירטה כבר יותר מאה רקטות ששוגרו מרצועת עזה לדרום ישראל. המערכת נועדה להגן על מתקנים וערים בישראל מפני טווח איומים בליסטיים בשכבה התחתונה, ומפותחת באחריות מפא"ת, כחלק מתוכנית ההגנה הרב-שכבתית של מערכת הביטחון, הכוללת את "שרביט קסמים" לטווח הבינוני וה-"חץ" לטווח הרחוק.

הפיתוח של מערכות "כיפת ברזל" ו-"שרביט קסמים" הוא באחריות רפאל. במערכת משולב מכ"מ מתוצרת אלתא ומערך שו"ב של mPrest. "כיפת ברזל" כוללת ארבעה רכיבים: מערכת לגילוי הטילים, מכ"ם, מערכת שו"ב, קרון תקשורת ומערכת ליירוט הטילים. mPrest פיתחה שניים מהרכיבים – את קרון התקשורת ואת מערכת השו"ב של "כיפת ברזל".

כיוון שמלכתחילה הייתה ברשות mPrest תשתית גנרית למערכת שו"ב אותה הם פיתחו, הצליחו אנשיה לפתח את ההתאמות ל-"כיפת ברזל" ב-"מהירות שיא", לדברי ברק, של פחות משנתיים. "מדובר בפתרון גנרי וקל לאימוץ והטמעה", אמר ברק, "עם ארכיטקטורה פתוחה, מבוזרת ובעלת יכולת גידול, עם קישוריות מלאה ועבודה ברשת, זמני פיתוח קצרים, וסיכון נמוך".

ברק, מנכ"ל וממייסדי mPrest, שירת בצה"ל יותר מ-20 שנים, ובתפקידו האחרון היה אלוף-משנה ועמד בראש מרכז התיקשוב בחיל הים, שם פיתח את מערכת השו"ב לחיל, ה-"זוהרים". לאחר שחרורו מהצבא הקים את החברה בראשה עומד, ובעליה הנוספים הם ראובן גמזון, אלי ארלוזרוב ואלכס ארלייבסקי. בחברה מועסקים כיום יותר ממאה עובדים.

מתעניינים בצבא וביטחון? הירשמו עכשיו לכנס C5I של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים