עיריית תל אביב-יפו החלה ביישום וירטואליזציה ליישומים ולתחנות הקצה; ההיקף: מיליוני שקלים

במסגרת הפרויקט, המבוצע באופן פנימי על ידי אנשי ה-IT בעירייה, יוטמעו ב-2,000 מתוך 4,500 תחנות הקצה בעירייה, פתרונות הווירטואליזציה XenDesktop, בשילוב יישומים בסביבת XenApp - כולם של סיטריקס ● איתיאל מעין, CTO העירייה: "המטרה היא לצמצם את העלויות המטורפות של התחזוקה והשדרוג. נחסוך מיליוני שקלים"

אגף המיחשוב בעיריית תל אביב-יפו החל בימים אלה בפרויקט וירטואליזציה של יישומים ותחנות הקצה של משתמשי העירייה. הטכנולוגיה המוטמעת היא של סיטריקס (Citrix), המיוצגת בארץ על ידי קבוצת אמן. היישום החל בסוף 2010 וצפוי להסתיים בסוף השנה הנוכחית. היקפו הכספי של הפרויקט נאמד במיליוני שקלים.

במסגרת הפרויקט, המבוצע באופן פנימי על ידי אנשי ה-IT בעירייה, יוטמעו ב-2,000 מתוך 4,500 תחנות הקצה בעירייה, פתרונות הווירטואליזציה XenDesktop של סיטריקס, בשילוב יישומים בסביבת XenApp של סיטריקס. אלה יהיו על גבי תשתית השרתים הווירטואליים Hyper-V של מיקרוסופט (Microsoft). שאר תחנות הקצה בעירייה, כ-2,500, תישארנה בתצורת העבודה הנוכחית שלהן – 1,500 בטרמינל סרבר ו-1,000 תישארנה תחנות עבודה "רגילות".

מטרת הפרויקט, על פי אנשי ה-IT בעירייה, היא חסכון משמעותי בעלויות תוך שיפור חוויית המשתמש לעובדי העירייה, ללא תלות בציוד הקצה. זאת, בשל פרוטוקול ה-ICA עם יכולות HDX של סיטריקס. כמו כן יוכלו אנשי ה-IT בעירייה לנהל באופן מרכזי את כל תחנות העבודה והיישומים, תחת מערכת ניהול מרכזית מבוססת סיטריקס. זו כוללת אינטגרציה מלאה ל-Microsoft System Center, עם יכולות אבטחת מידע ותמיכה במשתמשים.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר איתיאל מעיין, CTO וארכיטקט ראשי בעיריית תל אביב-יפו, כי "היו לנו כמה שיקולים בדרך לפרויקט. ראשון שבהם הוא העלויות המטורפות של שדרוגי החומרה והתחזוקה. אלה מספקים רק ערך טכנולוגי ולא ערך עסקי למשתמשי הקצה. אנו מוציאים המון כסף על החלפת מחשבי קצה ושדרוגם, בזמן שהלקוח צריך מחשב בשביל לעבוד".

הוא הוסיף, כי "בהיבט הכלכלי נגיע להחזר השקעה מהיר ולחסכון של מיליוני שקלים בהוצאות השדרוג והתחזוקה. נוריד משמעותית את העלות בעלות כוללת, ה-TCO, ונחסוך בשל היעדר הצורך בשדרוג והחלפת מחשבים בשנים הקרובות. בנוסף, הפרויקט יניב חסכון משמעותי במעבר למערכת ההפעלה חלונות 7 (Windows 7)".

לדברי מעין, "העירייה רואה בטכנולוגיה זו את תפיסת המיחשוב העתידית ללקוחות הקצה, תוך שילוב עם תחנות 'לקוח רזה', פתרון שייתן מענה מיטבי להיבטי אבטחת מידע, תחזוקה, זמינות, רמות שירות ועלויות השדרוג השוטפות של ציוד הקצה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חיים

    בתבה שכחו לציין שחצי מזה ינוהל על ידי ג'טרו קוקפיט ועל גבי טרמינל סרברים של מיקרוסופט.

אירועים קרובים