יוניקורן חדש נולד: AI21 Labs גייסה לפי שווי של 1.4 מיליארד ד'

חברת ה-GenAI של פרופ' אמנון שעשוע גייסה 155 מיליון דולר באחד מסבבי הגיוס הגדולים של סטארט-אפים כחול לבן מתחילת השנה ● זאת, בניגוד למגמה הכללית - של ירידה בהשקעות בהיי-טק הישראלי

מייסדי AI21 Labs: מימין - פרופ' יואב שוהם, אורי גושן ופרופ' אמנון שעשוע.

בתקופה שבה יש ירידה תלולה בגיוסים של הסטארט-אפים הישראליים, יש חברה אחת שלא מאוד מושפעת מכך: AI21 Labs של פרופ' אמנון שעשוע הודיעה אמש (ד') כי היא גייסה 155 מיליון דולר לפי שווי של 1.4 מיליארד. מדובר באחד מסבבי הגיוס הגדולים של חברה ישראלית השנה, והוא הופך אותה ליוניקורן.

זהו סבב הגיוס השלישי של AI21 Labs, ובחברה אומרים כי הוא יאפשר לה להאיץ את קצב הצמיחה שלה. בין המשקיעים בסבב הנוכחי נמצאות חברות הענק גוגל, אנבידיה וסמסונג, וכן קרנות הון-סיכון כגון פיטנגו, שייסד חמי פרס. הגיוס מביא את סך ההון שגייסה החברה עד כה ל-283 מיליון דולר.

AI21 Labs נוסדה ב-2017 על-ידי היזמים פרופ' יואב שוהם, אורי גושן וכאמור, פרופ' אמנון שעשוע. היא פועלת בעולם הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI), ועשתה זאת עוד לפני ה-"התפוצצות" של הטכנולוגיה הזאת בחודשים האחרונים. המוצר שלה משמש חברות וארגוני אנטרפרייז מישראל ומחו"ל, כולל ענקיות טכנולוגיה ורבות מחברות הפורצ'ן 100.

החברה משתמשת בטכנולוגיית LLM כדי לפתח מודלי שפה טבעית (NLP), ומציעה יישומים וממשקי API קלים לשימוש. ב-AI21 Labs מציינים כי Jurassic-2, מודל השפה שלה, נחשב לאחד ממודלי השפה הגדולים והמשוכללים בעולם. המודל משמש את AI21 Studio – פלטפורמת המפתחים שהחברה מעמידה ללקוחותיה לצורך פיתוח אפליקציות, מוצרים ושירותים דיגיטליים מבוססי שפה ותוכן באמצעות בינה מלאכותית. בנוסף, Jurassic-2 משמש את החברה לצורך הפעלה של אפליקציית Wordtune – עוזר קריאה וכתיבה אישי שמשמש אנשי מקצוע ולקוחות ממגוון רחב של סקטורים בתעשייה כדי ליצור מחדש טקסט, או לקרוא ולסכם אותו בתוך שניות.

גיוס צפוי של 100 עובדים

בשנה החולפת הכפילה AI21 Labs את כוח האדם שלה ליותר מ-200 עובדים. כעת, בעקבות הגיוס החדש, בכוונתה לגייס בשנה הקרובה לשורותיה כ-100 עובדים נוספים. בנוסף, היא פתחה באחרונה משרדים בארצות הברית, במטרה לצרף עוד לקוחות מרשימת הפורצ'ן 500.

לדברי פרופ' שעשוע, "AI21 Labs מאמנת ומפתחת מודלי שפה גדולים, שמונגשים באמצעות פלטפורמה לחברות, ארגונים ומפתחים, ובמקביל מציעה למשתמשי קצה מוצרים מבוססי AI, דוגמת Wordtune. סבב הגיוס הנוכחי מעודד את תהליכי הצמיחה של החברה במטרה להשיג את יעדה: פיתוח השלב הבא של יכולות ה- AI, כך שיתפרסו על פני תחומי עשייה ודעת נוספים. אנחנו מאמינים שבעקבות הגיוס, תהיה לתוכניות הצמיחה של החברה השפעה ברמה הגלובלית, בטווח הזמן הקרוב".

הגיוס של AI21 Labs הפוך מהמגמה בענף ההיי-טק, של ירידה תלולה בגיוסים – בהשפעת התוכנית המשפטית של הממשלה והמשבר הכלכלי העולמי. כך, נתונים שפורסמו בדו"ח של SNPI בחודש יולי האחרון מראים שסך ההשקעות בהיי-טק הישראלי במחצית הראשונה של השנה צנח ב-68% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ועמד על 3.7 מיליארד דולר – הנתון הנמוך ביותר מאז 2018. כמו כן, הדו"ח מראה שבעוד שההשקעות בהיי-טק בארצות הברית ובאירופה מראות סימני ההתאוששות, ענף הסטארט-אפים הישראלי ממשיך לדשדש.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יניב

    מישהו עוד קונה את הבלופים האלו של יוניקורנס? אז הנה הסוד, המשקיעים לא באמת קנו אחוז מהבעלות בסכום המפוצץ של 150 מיליון דולר, אלא מסרו אחוז מהניהול שלהם מחברה אחרת ש*הם* קבעו ששווה מיליארד דולר. ועכשיו גם הם שווים על הנייר מיליארד דולר. ומחר הם *ישקיעו* את אחוזי החזקה שלהם מהחברה הזאת בחברה אחרת והחברה החדשה הזאת תספר שהשקיעו בהם לא נייר שלא שווה כלום (אפילו לא מניה קיימת) אלא יספרו שהשקיעו בהם 150 מיליון דולר תמורת אחוז אחד מהניהול מה שהופך את השווי שלהם ל15מיליאד דולר. שווי חברה צריך להיות נגזרת של הרווחים שלה, לא הרווניו ולא רווח גולמי אלא אך ורק הרווח הנקי בטח שבטח לא נייר מתגלגל לא סחיר שמי שכתב אותו החליט כמה הוא שווה. פשוט בדיחה שחברות עם הכנסה שנתית בכל העולם של 38 מיליון דולר לעומת הוצאות משולשות והפסד נקי של עשאות מיליונים קוראות לעצמן יוניקורן ששווה 8.3 מיליארד דולר כלשלם ההשוואה לחברה כמו בזק יש הכנסה שנתית של 8.9 מיליארד שקל ורווח נקי של כמה מיליונים לא הולכת ועושה מעשה בדיחה ממותגת של יוניקורן עולמי מצליח

אירועים קרובים