אחרי שנה וחצי: מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה, שי לי שפיגלמן – פורשת

שפיגלמן מונתה על ידי השר הקודם, יזהר שי ● לפני כן היא הייתה ראשת מטה ישראל דיגיטלית וכיהנה בתפקידים בכירים במיקרוסופט ישראל ● טרם מונה לה מחליף

שי לי שפיגלמן, המנכ"לית הפורשת של משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. צילום: ניב קנטור

מנכ"לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, שי לי שפיגלמן, הודיעה לשרה אורית פרקש הכהן על החלטתה לסיים את תפקידה ולצאת לדרך חדשה – כך היא ציינה בפוסט שכתבה לפני ימים אחדים בחשבון הפייסבוק שלה. טרם מונה לה ממלא מקום.

שפיגלמן מונתה לתפקיד במאי בשנה שעברה על יד השר הקודם, יזהר שי. מדובר במהלך שגרתי למדי, מאחר שהשרה פרקש הכהן נכנסה לתפקידה לפני כארבעה חודשים, וכפי שמקובל במקרים רבים, כשהשרים מתחלפים – גם מנכ"לי משרדיהם מתחלפים.

במהלך השנה וחצי בתפקיד עבדה שפיגלמן עם שלושה שרים, שכן לאחר ששי פרש מכחול לבן לטובת מפלגתו של השר לשעבר משה (בוגי) יעלון מילא את התפקיד לזמן קצר שר התרבות והספורט (הן בממשלה הקודמת והן בזו הנוכחית), חילי טרופר. שי אמור היה להתמודד במפלגתו של יעלון, תל"ם, בבחירות האחרונות לכנסת, אך זו פרשה מהמרוץ.

"שבע שנים של עבודה מאומצת ומרתקת בשירות הציבורי"

שפיגלמן הגיעה לתפקיד מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה (המילה חדשנות הוספה לשמו עם מינויה של השרה הנוכחית) לאחר שכיהנה כראשת מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי. לפני כן היא עבדה במגזר העסקי ושימשה בתפקידים בכירים במיקרוסופט ישראל – כמנהלת רגולציה וקשרי ממשל, ובהמשך כסמנכ"לית שיווק ואחריות חברתית. כמו כן, היא הייתה חברת הנהלה של מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בארץ. עוד במהלך הקריירה שלה שימשה שפיגלמן כסגנית מנהל מחלקת האסטרטגיה בבנק הפועלים.

בפוסט ציינה המנכ"לית הפורשת כי "אחרי שבע שנים של עבודה מאומצת, משמעותית ומרתקת בשירות הציבורי הודעתי לשרה אורית פרקש הכהן כי אני מבקשת לסיים את תפקידי כמנכ"לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, ואני יוצאת לדרך חדשה".

לדבריה, "כשהגעתי למגזר הממשלתי לא חשבתי שאישאר בו תקופה כל כך ארוכה, אבל התפקידים שמילאתי כמנהלת ישראל דיגיטלית – שם הובלתי את הטרנספורמציה הדיגיטלית בממשלה, והשנה וחצי האחרונות כמנכ"לית המשרד אפשרו לי לעסוק בליבת העשייה והמדיניות הממשלתית בנושאי חדשנות, דיגיטציה וטכנולוגיה. אני מרגישה ממש ברת מזל שזה מה שעשיתי בשנים האחרונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים