רכישת ענק לטאבולה: קונה חברת אי-קומרס ב-800 מיליון דולר

חברת המלצות התוכן הישראלית קנתה את קונקסיטי האמריקנית, ומתכוונת לשלב בפלטפורמה שלה הצעות לרכישות אונליין מהלקוחות של הנרכשת, בהם מייסיס, וולמארט ואי-ביי

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה. צילום: יח"צ

כחודש לאחר שהשלימה הנפקת SPAC מוצלחת בניו-יורק, שבה היא גייסה כחצי מיליארד דולר, טאבולה משתמשת בחלק מהכסף הזה לרכישה: החברה הודיעה בסוף השבוע כי היא קונה את קונקסיטי, שעוסקת בעולם המסחר אונליין, תמורת 800 מיליון דולר, בעסקה שרובה יתבצע במזומן. לאחר השלמת הרכישה תהפוך קונקסיטי לזרוע האי-קומרס של טאבולה.

קונקסיטי היא חברה אמריקנית, שהמטה שלה נמצא בסן פרנסיסקו, והיא פיתחה פלטפורמה שמאפשרת לקונים הפוטנציאליים לקבל המלצות לרכישה אונליין. נראה שהמוצר שלה משלים את זה של טאבולה, שמציעה לאתרים פלטפורמה להמלצות תוכן. השוק החדש שאליו טאבולה נכנסת עם הרכישה הוא בעל פוטנציאל הכנסות גבוה יותר משוק המלצות התוכן, והוא חווה עלייה גדולה בתקופת הקורונה. עובדה שהוא הצליח למשוך גם את עיניו של מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. לא לחינם הוא אמר שהאופק הבא של אינסטגרם – ששייכת לרשת החברתית – הוא הכנסות מתחום האי-קומרס.

בקונקסיטי מדווחים על יותר מ-100 מיליון גולשים בחודש, מעל חצי מיליארד עסקאות בשנה ויותר ממיליארד "נקודות נתונים" (Data points), שמשמשים את הלקוחות שלה כדי לבצע אופטימיזציה לקמפיינים שלהם. על אותם לקוחות נמנים שמות בולטים כגון מייסיס, וולמארט ואי-ביי.

טאבולה הוקמה ב-2006 על ידי אדם סינגולדה. היא החלה לפעול מישראל אך מאוחר יותר העבירה את המטה שלה לניו-יורק. החברה מציגה תכנים מומלצים לגולשים, כאשר ההכנסות מתחלקות בינה לבין האתרים שבהם מוצגות ההמלצות שלה. בשנה שעברה הגיעו ההכנסות שלה ל-1.2 מיליארד דולר. לפי הערכת החברה, ההכנסות שלה יצמחו השנה ב-20%.

בשתי החברות אומרים כי בשנה שהסתיימה במרץ האחרון, ההכנסות של החברה הממוזגת היו עומדות על חצי מיליון דולר. לאחר הרכישה, טאבולה צפויה להכניס לפלטפורמה שלה גם המלצות לרכישות אונליין מהלקוחות של קונקסיטי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים