אקסל סולושנס רכשה 55% מ-צ'יפ.פי.סי. לפי שווי של ארבעה מיליון שקלים

הרכישה – מידי נידם תקשורת ושלומי נידם ● צ'יפ פי.סי, שהייתה שווה בעבר 100 מיליון שקלים, הידרדרה בתחילת העשור הקודם, אולם מאז שיקמה את פעילותה

רוכשת. אקסל סולושנס

אקסל סולושנס רכשה 55% ממניות צ'יפ פי.סי. טכנולוגיות מידי נידם תקשורת ושלומי נידם. הרכישה משקפת לנרכשת שווי של ארבעה מיליון שקלים – כך הודיעה הרוכשת היום (א').

על פי ההסכם שנחתם בין אקסל לבין צ'יפ פי.סי. ונידם – שמחזיק בה באופן ישיר וגם באמצעות חברה שבבעלותו – אקסל תרכוש 55% מהון המניות המונפק והנפרע של צ'יפ פי.סי. בתמורה לסך של מיליון שקלים במזומן, לצד הקצאה שתינתן למייסדים, של 1,200,000 מניות רגילות של אקסל, וכן תמורה מותנית של 150 אלף מניות של החברה, שיוקצו בכפוף לתנאי ההסכם. השלמת העסקה צפויה בתוך 45 יום. מימונה על ידי אקסל ייעשה באמצעות מקורותיה העצמיים של החברה והקצאת מניות שלה.

צ'יפ פי.סי. מפתחת, מייצרת ומשווקת חומרה, תוכנה וטכנולוגיה למחשבים רזים ומנוהלים, שפועלים בסביבת וירטואליזציה וענן. היא שותפה עסקית של VMware, מיקרוסופט וסיטריקס. הנרכשת נוסדה בשנת 2000. היא הונפקה בפעם הראשונה ב-2007, אז היא גייסה 25 מיליון שקלים לפי שווי של 60 מיליון – כך שבשיאה, שוויה היה 100 מיליון שקלים. בתחילת העשור הקודם הידרדרה צ'יפ פי.סי ולא הצליחה לעמוד בחובות של כ־75 מיליון שקלים לספקים, בנקים ומחזיקי אג"ח.

פעילות החברה נמכרה ב-2011 לנידם תקשורת, שעוסקת באספקת מערכות מחשוב לארגונים, תמורת 2.2 מיליון שקלים. מאז שוקמה הפעילות שלה והיא פתחה נציגויות במדינות רבות ברחבי העולם. מ-צ'יפ פי. סי. נמסר כי היא סיימה את 2020 עם הכנסות של כ-5.6 מיליון שקלים – גידול של 14% לעומת הכנסות של כ-4.9 מיליון שקלים ב-2019.

"קפיצת מדרגה לצ'יפ פי.סי."

אקסל עוסקת ביבוא, הפצה ואינטגרציה של מוצרים ושירותים מבוססי טכנולוגיות מתקדמות בתחום הטלקומוניקציה, ובכלל זה מוצרים לרשתות תקשורת קווית, אלחוטית ואופטית, מוצרים לתקשורת סלולרית, פתרונות אינטרנט של הדברים, שירותי אבטחת מידע ושירותי ענן. רונן שור, מנכ"ל החברה, אמר כי "רכישת צ'יפ פי.סי., כמו גם רכישות קודמות שביצענו, היא בהתאם ליעדים ולאסטרטגיה העסקית שלנו. להערכתנו, הרחבת פעילות החברה וחברות הבנות שלה, בד בבד עם כניסה לתחומי הפעילות של צ'יפ פי.סי., יאפשרו לנו ליהנות מיתרונותיה של כל חברה בקבוצה, להציע ללקוחות קיימים פתרונות מתקדמים רחבים יותר – ולהגדיל את מגוון הפעילות של הקבוצה".

נידם ציין כי "החיבור עם אקסל הוא טבעי. עסקת הרכישה תהווה קפיצת מדרגה לצ'יפ. פי. סי., שתוביל להרחבת הפעילות בארץ ובעולם, ולפיתוח מוצרים ושירותים חדשים לשוק העסקים הגדולים, וכן ללקוחות הקצה הביתיים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים