טוויטר תזהיר לפני לייקים לציוץ שסומן כמכיל מידע מטעה

לפי הרשת המצייצת, כחלק מהמאבק בהפצת פייק ניוז, יזכו בקרוב כל המשתמשים לראות אזהרה כשינסו להעניק לייק לציוץ שתויג כמכיל תוכן שגוי או מוליך שולל ● כזכור, ציוצים של דונלד טראמפ "זכו" באזהרה דומה במהלך קמפיין הבחירות

לבחור מי יכול להגיב לציוץ. טוויטר. צילום: BigStock

טוויטר הודיעה אתמול (ב') דרך חשבון Twitter Support שלה כי היא מתחילה להציג הודעת אזהרה כאשר משתמשים מנסים לתת לייק לציוץ אשר תויג כמכיל תוכן מטעה, שגוי או מוליך שולל.

לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב הרשת המצייצת החלה להציג אזהרות כאשר המשתמשים ניסו לעשות רי-טוויט לציוץ שסומן כבעייתי. אבל כעת החברה הרחיבה את טווח האזהרה הזה, כחלק ממלחמתה בפייק ניוז. השינוי יחל במכשירים מבוססי  iOS ויגיע למכשירי אנדרואיד בשבועות הקרובים.

החברה הסבירה כי מתן הקשר מדוע ציוץ שתויג כמטעה במסגרת כלליה בנוגע לבחירות, לקורונה ועוד הוא חיוני וכתבה כי "הודעות אלו עזרו להפחית את ציטוטי הציוצים הכוללים מידע מטעה ב-29 אחוזים, כך שאנו מרחיבים אותן כדי לשיוצגו כשאתם מקישים על לייק לציוץ שתויג".

מטוויטר נמסר כי אנשים חייבים להקיש על האזהרה כדי לראות את הציוצים, ורק אז יוכלו לצטט אותם, לתת להם לייק, ו/או לצייץ אותם מחדש. מאידך, מנגנון התגובות לציוצים שיזכו לאזהרה יוּשבת ובנוסף הם לא יומלצו על ידי האלגוריתם של  טוויטר ולא יקודמו בפלטפורמה לעוקבים. עוד הבטיחה החברה כי היא גם תפנה את מי שירצה להעניק לייק לציוץ מסומן ומטעה אל מידע אמין אודות הנושא.

תיוגים ואזהרות סביב הבחירות

טוויטר סיפרה כי בין ה-27 באוקטובר עד ה-11 בנובמבר תויגו כמעט 300,000 ציוצים כבעייתיים תחת מדיניות ממשל תקין וטוהר הבחירות שלה. מדובר בתוכן שנוי במחלוקת, או הכולל מידע מטעה בתקופת הבחירות בארה"ב. הנתון הזה מייצג רק 0.2 אחוז מכל הציוצים הקשורים לבחירות בארה"ב שנשלחו בפרק הזמן הזה.

לטענת החברה, 456 מאותם ציוצים כוסו גם על ידי הודעת אזהרה, והיו מוגבלים בתכונות מעורבוּת של המשתמשים, משמע שניתן היה לצטט את אותם ציוצים (Quote Tweets) אך לא לרטווט אותם, לא להגיב להם או להעניק להם לייק.

באוקטובר הוסיפה החברה אזהרות ומגבלות על ציוצים עם התוויית מידע מטעה של אנשי פוליטיקה אמריקנים, על חשבונות מארה"ב אשר להם יותר מ-100,000 עוקבים, או על חשבונות שבהם המשתמשים מפגינים מעורבות משמעותית.

צייץ ונפגע. דונלד טראמפ. איור: BigStock

צייץ ונפגע. דונלד טראמפ. איור: BigStock

נזכיר כי עם זאת נשיא ארה"ב המכהן, דונלד טראמפ, היה בכיר הפוליטיקאים ש"זכה" בכבוד המפוקפק לקבל אזהרות תוכן שכאלו שהוצמדו לציוציו. כבר באוגוסט פרסם טראמפ ציוץ ובו טען כי ההצבעה דרך הדואר, וספציפית התיבות – מסוכנות. טראמפ הזהיר כי התיבות הינן "אסון לביטחון הבוחר" והוסיף כי הן "אינן מחוטאות" מפני קורונה. הוא צייץ: "אז כעת הדמוקרטים משתמשים בתיבות דואר, המהוות אסון לביטחון הבוחר. בין היתר הן מאפשרים לאדם להצביע מספר פעמים. כמו כן, מי שולט בהן, האם הן ממוקמות באזורים רפובליקניים או דמוקרטיים? הן לא מחוטאות מקורונה. הונאה גדולה!"

את הציוץ הזה, בין השאר, בחרה החברה פשוט להסתיר באזהרה שבה נכתב כי הוא מפר את כללי הרשת החברתית לגבי אחריות אזרחית ואחריות בחירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים