דליה פלד זכתה בפרס מפעל חיים של אמ"י

פלד, מנכ"לית משותפת של אנשים ומחשבים, היא בין האמנים הזוכים השנה בפרס מפעל חיים של אמ"י, על פועלה לקידום אמנות הקסמים בישראל ● בהודעת הזכייה נכתב כי "לאורך השנים היא שילבה את הקריירה האמנותית בקריירה עסקית" ● בין הזוכים הנוספים: גילה אלמגור, יהורם גאון וטוביה צפיר

דליה פלד, מנכ"לית משותפת של אנשים ומחשבים. צילום: דרור ארצי

דליה פלד, מנכ"לית משותפת של אנשים ומחשבים, זכתה בפרס מפעל חיים מטעם אמ"י (ר"ת איגוד אמני ישראל) – כך הודיע האיגוד. בין הזוכים הנוספים השנה בפרס נמצאים גילה אלמגור, יהורם גאון, טוביה צפיר, עודד קוטלר, הכוריאוגרפית והרקדנית רות אשל, שולי נתן, דליה פרידלנד והשחקן הוגו ירדן.

בשנת 1981 פלד ייסדה יחד עם פלי הנמר, בעלה, את קבוצת אנשים ומחשבים, הפעילה במשך 36 שנים בהפקת אירועים וכנסים לחברות היי-טק ובנושאים חמים בעולם הטכנולוגיה. כמו כן, לקבוצה אתר חדשות טכנולוגיה הגדול בישראל, pc.co.il, ניוזלטר יומי, Daily Maily, ומגזין מודפס, מנהיגים.

פלד היא האישה הקוסמת הראשונה בישראל ואחת היחידות בעולם.

פלד זוכה בפרס בזכות תרומתה הגדולה לקידום אמנות הקסמים בישראל. במשך כעשור היא הייהתה נשיאת אגודת הקוסמים וסגנית – תקופה בה שמה חותם על פעילות האגודה, בעיקר בכנסים השנתיים ובהופעות הגאלה הגדולות, בהן הופיעו טובי הקוסמים ואמני החושים מהארץ ומחו"ל. מפגשי האגודה הראשונים התקיימו לסירוגין בביתה אז – בהרצליה. פלד הוציאה לאור את ספר הקסמים הגדול, שקירב רבים מהקוסמים המוכרים כיום לעולם הקסמים, והם יעידו שהתחילו את הקריירה שלהם עם ספר זה, ופרויקטים נוספים, שהפיקה יחד עם עמיתיה, יורם בר סלע ואלירון טובי, בהם קסמי פיקולו מחלק הקסמים, שצורפו לחפיסות שוקולד של ורד הגליל בשנות ה-80', וכתיבת ספר הקסמים איקס מיקס טריקס.

לפלד מופע ייחודי משלה והיא מופיעה למבוגרים ולנוער בשילוב של קסמים ואמנות חושים (קריאת מחשבות). היא כובשת במקצועיות ובחן רב את מסיבות ימי ההולדת העגולים (20, 60 ועד 120 שנה!).

טקס הענקת הפרס, בהנחיית נתן דטנר, יתקיים ב-6 בנובמבר בהיכל התרבות בפתח תקווה.

פלד אמרה בתגובה לזכייה בפרס כי "אני כמובן גאה ושמחה לקבל את ההוקרה על פעילות רבת שנים בקידום אמנות הקסמים בישראל – תחום מרתק וכיפי, שעבר שינוי עצום בשני העשורים האחרונים".

יו"ר אמ"י, יעקב מנדל, ציין כי "תרומתו של כל זוכה ברשימה המכובדת הזאת לתרבות הישראלית היא אדירה. שחקנים, רקדנים, בדרנים וזמרים שיצרו ועדיין יוצרים במשך עשרות שנים ומעשירים את חיינו כאן באינספור רגעי קסם. זו זכות גדולה לקיים את האירוע הזה בכל שנה ולהודות לבכירי האמנים שלנו, לצד עבודתנו היומיומית לשימור וקידום מעמד האמן בישראל, כך שיקבל את הכבוד וההכרה המגיעים לו 365 ימים בשנה – ולא רק בטקסים ואירועים מעין אלה. ברכות לזוכים".

יצוין כי פלד היא בתו של איש העסקים יהודה אסיא, שהקים וניהל את סוויס-ישראל טרייד בנק, ואחותם של דיוויד אסיא, מייסד ולשעבר מנכ"ל מג'יק תעשיות תוכנה, ודניאלה להבי ז"ל, מייסדת מותג האופנה על שמה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים