סוללת מכשיר סלולרי של סמסונג התפוצצה בתוך כיס של משתמש

המכשיר שהתפוצץ, Galaxy Note, גרם לכוויות מדרגה שנייה אצל המשתמש הדרום קוריאני ● מענקית הסלולר נמסר, כי "סוללות ליתיום עלולות להידלק בגלל לחץ חיצוני או שינוי פתאומי בטמפרטורות. אנו חוקרים ומנסים להבין מה קרה"

סוללת מכשיר של סמסונג (Samsung) התפוצצה ועלתה באש בכיס של משתמש – כך דווח בעיתון מקומי בדרום קוריאה, מדינת המקור של יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם. הגבר הובהל לבית החולים עם כוויות מדרגה שנייה.

המקרה אירע בדרום קוריאה, והמכשיר שהתפוצץ, לפי הדיווח, היה Galaxy Note. זהו המקרה השני בשנה האחרונה שסוללה של סמסונג עולה באש בדרום קוריאה. על פי הדיווח בעיתון הקוריאני, ילד נוסף נפצע בצורה דומה במרץ 2012.

למרות שסוללות לתיום-יון ידועות לשמצה בנטייתן להתחמם, לעלות באש או להתפוצץ, הן עדיין משולבות ברוב מכשירי האלקטרוניקה הנישאים. מדובר סמסונג נמסר, כי "סוללות ליתיום עלולות להידלק בגלל לחץ חיצוני או שינוי פתאומי בטמפרטורות. אנו חוקרים ומנסים להבין מה קרה".

ניסיון העבר מוכיח כי גם גאדג'טים ומכשירים סלולריים עלולים להיות מסוכנים. בשנת 2007 אירע מקרה המוות הראשון שיוחס להתפוצצות סוללה של גאדג'ט, בו נהרג רתך סיני בגלל התפוצצות מכשיר סלולרי של מוטורולה (Motorola) בכיס, אשר גרמה לשברים בצלעותיו ולפגיעה בכיס הלב. אותו אדם נפטר שבועיים לאחר פציעתו. ההתפוצצות יוחסה לטמפרטורה הגבוהה ששררה במפעל.

בשנת 2009 דווח גם כן על עובד בחנות מחשבים בסין, שנהרג לאחר שמכשיר סלולר שהוחזק בכיס החזה של חולצתו התפוצץ, גרם לפגיעה קשה בעורק הצוואר שלו, לדימום מסיבי ולמוות. בשני מקרי המוות הללו הובע החשש, כי הסוללות לא היו מקוריות, אלא מתוצרת עלומה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונה

    בגלל זה אסור להדליק ולהשתמש בניידים ובמחשבים ניידים בתחנות דלק. נוסף לכך כנראה שהסוללות לא היו מקוריות...

אירועים קרובים