חמש חברות זכו במכרז של החברה למשק וכלכלה; ההיקף: 80 מיליון שקלים

החברות שזכו במכרז המחשוב השנתי הן: מטריקס, One1, טלקוד, נס מטח ופרטנר ● השלטון המקומי: "הוזלנו את עלויות המחשוב בכ-30% לכל הרשויות"

החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי

חמש חברות שירותי IT זכו במכרז המחשוב השנתי של החברה למשק וכלכלה שהסתיים אתמול (א') – כך נודע לאנשים ומחשבים.

המכרז השנה כלל, בנוסף למחשבים אישיים לתקשוב בתי הספר, מכרז למערכות אחסון, סייבר ואבטחת מידע ייעודים למגזר המוניציפלי.

במכרז למחשוב אישי לבתי הספר זכו החברות: One1, מטריקס, נס מטח וטלקוד. במכרז לאבטחת מידע וסייבר זכו מטריקס One1 ופרטנר.

לדברי גורמים בשלטון המקומי, השנה כלל המכרז כ-700 פריטים, בהם מחשבים ניידים ונייחים; שרתים; מקרנים; מסכים; מדפסות; ציוד לכיתה חכמה; כוח אדם טכנולוגי מקצועי; שירותי תשתיות; רשת ותקשורת; ושירותי תחזוקה מלאים לציוד חדש וקיים.

החברות שזכו מוכרזות כזכיינות של השלטון המקומי, ובכל פעם שאחת מהרשויות שנעזרות במכרז זקוקה לציוד או שירותים, החברה למשק וכלכלה עורכת התמחרות ביניהן, ועל פי תוצאות ההתמחרות בוחרת כל רשות עם מי לעבוד.

היענות גבוהה למכרז

בחברה למשק וכלכלה הביעו שביעות רצון מהתוצאות וציינו את ההיענות הגבוהה למכרז, אליו ניגשו 12 חברות ביניהן חברות שלא זכו כגון בינת ובזק בינלאומי. עוד מציינים בחברה למשק וכלכלה כי החברות שזכו בפרק המחשוב האישי ו"כיתה חכמה" התחייבו לספק גם כ״א מקצועי ותשתיות מחשוב, תחזוקה שוטפת ורמת שירות גבוהה לרשויות בהן הן זוכות.

מכרז המחשוב לרשויות במתכונת הנוכחית נערך זו השנה החמישית ברציפות, ובמקור הוא נועד לתת פתרון רחב לצרכי המחשוב של רשויות מקומיות וגופי הסמך שלהן, כגון: וועדות לתכנון ובנייה, חברות כלכליות ותאגידי המים. במשך השנים הושם בו דגש על צרכי פרויקטי התקשוב בחינוך וזאת על פי הסטנדרט והנהלים שמכתיב משרד החינוך. השנה הורחב המכרז גם לנושאי הליבה של צרכי ה-IT  של הרשות , כך שלמעשה המכרז מקיף את כל הצרכים של הרשות.

בחברה למשק וכלכלה מסבירים שמטרת המכרזים במתכונתם הנוכחית היא להגביר את התחרות בתחום שירותי המחשוב בשלטון המקומי, ובכך לאפשר לרשויות להוזיל את העלויות. זאת, במיוחד בכל מה שקשור להצטיידות בתי הספר במסגרת תוכניות התקשוב הלאומיות של משרד החינוך.  גורם בשלטון המקומי אמר לאנשים ומחשבים כי הוא מעריך שתוצאות המכרז השנה יוזילו את עלויות המחשוב ברשויות בהיקף של עד 30%, סכום משמעותי ביותר בהוצאות השוטפות של הרשויות. עוד ציין אותו גורם כי למרות שהחוק אינו מחייב את הרשויות להיעזר בחברות שזכו, מספרן של הרשויות שמנצלות את המכרז הולך וגדל מדי שנה.

החברה למשק וכלכלה היא חברה בת של השלטון המקומי והיא הוקמה בשנת 1974, ונחשבת לזרוע הכלכלית הגדולה ביותר של השלטון המקומי המגלגלת תקציבי ענק בכל שנה. החברה עוסקת בכל תחומי העיסוק של הרשויות, בינוי מוסדות חינוך, פיתוח תשתיות מים וביוב, תחבורה, רכש והצטיידות ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים