שאול אלוביץ' רכש את השליטה בחברת יס

איש העסקים, שכבר החזיק ב-32.5% ממניות החברה, שילם 250 מיליון שקלים תמורת 18% נוספים ● המניות נקנו מהחברות פולאר, גילת, לידן וקבוצת חרל"פ, במטרה לקבל מחיר טוב יותר עבור אחזקותיו של אלוביץ' בחברה - ממנה חוייב להיפטר לאחר שרכש את בזק ● אורי גלאי, מנכ"ל קבוצת סיגמה השקעות: "אין ספק שאלוביץ' עשה עסקה טובה מאוד"

איש העסקים שאול אלוביץ', שרכש לא מכבר את בזק, הוסיף לפרוטפוליו האחזקות שלו 18% נוספים מחברת הלוויין יס (yes). אלוביץ' כבר החזיק ב-32.5% ממניות החברה, ותמורת העסקה הנוכחית, שהעבירה לידיו את השליטה בה, שילם 250 מיליון שקלים. יס היא חברה ציבורית, ודבר הרכישה נודע מהודעת המוכרים – החברות פולאר, גילת, לידן, וקבוצת חרל"פ – לבורסה לניירות ערך.

ההערכות בשוק הן, כי אלוביץ' איננו מעוניין להשקיע ביס לטווח ארוך, וכי העסקה האחרונה נועדה להקל עליו למכור את החברה. אחזקותיו ביס הן באמצעות יורוקום, ולאחר רכישת בזק חייבה אותו רונית קן, הממונה על ההגבלים העסקיים, למכור את חלקו בחברת הטלוויזיה בלוויין. כעת, מכירת השליטה בחברה – בניגוד לעסקת מניות "רגילה" – אמורה להניב לאלוביץ' מחיר טוב יותר בעבור אחזקותיו.

לדעתו של אורי גלאי, מנכ"ל קבוצת סיגמה השקעות, "אין ספק שאלוביץ' עשה עסקה טובה מאוד. עכשיו, כשהוא שולט בחברה, הוא יוכל למכור את מניותיו בפרמיה גבוהה הרבה יותר. ניתן לצפות, כי אלוביץ' יקבל עבור החלק שרכש עתה הרבה יותר כסף מששילם עבורו".

למרות העסקה, קיים ספק רב בדבר יכולתו של אלוביץ' לעמוד בתאריך היעד שהציבה לו הממונה על ההגבלים העסקיים על מנת להיפטר מאחזקותיו בחברת יס. זאת, מכיוון שמדובר בחברה מפסידה הגוררת אחריה חובות כבדים, ולכן מתקשה אלוביץ' למצוא לה רוכשים. ככל הנראה, הוא ייאלץ לבקש ארכה לתאריך המקורי שניתן לו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים