היזמים שמאחורי "יזמות על הבר"

צוות של מתנדבים עומד מאחורי הפרויקט, שבמסגרתו יגיעו בימים הקרובים מרצים לברים בתל אביב וידברו על יזמות, חדשנות והיי-טק - על כוס בירה ● ראיינו כמה מהם וביקשנו המלצות על האירועים הבולטים

צוות יזמות על הבר. עומדים: מימין - לירון יאנקונסקי, דרור ווגר, גיל שורקה, נירן אמיר ובן זוגה. יושבים: מימין - גלית אלוני מיטל, ספיר הרשקוביץ, שירה סימונוביץ', עדי מרדכי, עמרי בן סימון, רותם מזרחי ואלינור דנון

השבוע הנוכחי מצוין ברחבי העולם כשבוע היזמות העולמי. במקומות שונים ברחבי העולם מתקיימים מגוון אירועים, בהם משתתפים יזמים, בכירים בענף, אנשי אקדמיה והקהל הרחב.

במסגרת שבוע זה יתקיימו בברים בתל אביב אירועי "יזמות על הבר", שבהם יתארחו 20 יזמים, כולם חוקרים באוניברסיטת תל אביב או בוגריה. הפרויקט הוא פרי שיתוף פעולה של שבוע היזמות הגלובלי ופורום MIT ליזמות בפקולטה לניהול באוניברסיטה.

את הפרויקט התניעו ב-2011 אלה מטלון, יו"רית שבוע היזמות העולמי ומרצה באקדמיה, ולירון גרוסמן, אז יזם צעיר בתחילת דרכו ועוזר הוראה בקורסי יזמות באוניברסיטת תל אביב ובמרכז הבינתחומי בהרצליה.

ההשראה לפרויקט הגיעה מפרויקט דומה בשם "מדע על הבר" של מכון ויצמן. "כשראינו כמה זה תפס", הם אמרו לאנשים ומחשבים, "היה לנו ברור שאנשים ינהרו לברים לשמוע יזמים מדברים על ההצלחות, הכישלונות ומה שביניהם. החיבור עם אוניברסיטת תל אביב היה טבעי".

מאחורי הפרויקט עומד צוות גדול של מתנדבים, ולקראת תחילתו ביקשנו מכמה מהם לחלוק אתנו מחוויותיהם ולהמליץ על האירועים המרכזיים שיתקיימו במסגרת הפרויקט. יצוין כי הכניסה לכל האירועים בשבוע זה חופשית.

שירה סימונוביץ', רכזת יזמות על הבר (בהתנדבות, יש לציין), נמצאת בפרויקט מזה שלוש שנים. ביום יום היא דוקטורנטית למדעי המוח וחוקרת אלצהיימר מאוניברסיטת תל אביב. האירוע שהיא זוכרת בצורה הטובה ביותר מהפרויקט הוא אירוחו על הבר לפני כשנה וחצי את פרופ' אודי וינשטיין, שאותו כינתה "יזם שהוא גם ענק וגם צנוע. מעל ל-200 איש הגיעו אל הבר וגם התקשורת הגיעה לסקר".

"יזמות על הבר" - כך זה נראה בשנה שעברה

"יזמות על הבר" – כך זה נראה בשנה שעברה

גיל שורקה הוא רכז ארצי של רשת היזמות העולמית בישראל ושל שבוע היזמות, שיזמות על הבר הוא חלק ממנו. הוא מצוי בפרויקט מזה שנתיים ובוחר לחלוק אתנו אירוע שהמגיעים אליו ודאי שמחו מאוד: "לפני כשנה השתתפתי במפגש עם יזם שאת שמו לא אגלה. בתחילת האירוע הוא הודיע לכל הקהל – בסביבות 150 איש – שכל השתייה שהם מזמינים עליו. החשבון יצא בסביבות ה-7,000 שקלים".

נירן אמיר, ביום יום מנהלת לקוחות בכירה ב-Moburst, היא מתנדבת מן המניין בפרויקט, מזה כשנה וחצי. היא בוחרת לציין את המפגש עם היזמית רוני רוס: "בשנה שעברה אירחנו אותה על הבר. למפגש הגיעו מתעניינים וסקרנים רבים, התובנות שלה היו חזקות ומאוד התרשמתי ממנה כיזמת וכאישה".

אחרונים בכתבה זו הם שני מתנדבים נוספים מן המניין ב-"יזמות על הבר": עמרי בן סימון, שעוסק בהוראה ובהדרכה, ומעביר סדנאות לעסקים ולקהל הרחב, וספיר הרשקוביץ, מנכ"לית חברת ההשמה הטכנולוגית BAPP ויזמת בתחום משאבי האנוש. שניהם מתנדבים בפרויקט מזה כשנה. "באחד המפגשים אירחנו את יהושע לוינברג, שריתק את הצופים עם סיפורו ונתן טיפים מצוינים. הוא גם הביא צלם וידיאו שצילם את האירוע, ושיתף אותו באינטרנט", ציינו.

המלצות הצוות

יום ראשון, 15.11.2015, 19:30, בקי, אבן גבירול 13 (כל הברים נמצאים בתל אביב).
על הבר: ד"ר גיורא ירון, שיספר איך בונים חברה מצליחה מ-א' ועד ת'. ד"ר ירון הוא מהאבות המייסדים של ההיי-טק בארץ והחברות שייסד נמכרו לחברות ענק בינלאומיות.

יום שלישי, 17.11.2015, 19:30, טנג'יר, יהודה הלוי 93.
על הבר: ד"ר איריס גינזבורג, שתדבר על קהילות חכמות, חדשנות, יזמות ואקדמיה ומה לעזאזל הקשר ביניהם? ד"ר גינזבורג מנהלת את תוכנית ה-MBA עם התמחות בטכנולוגיה, יזמות וחדשנות באוניברסיטת תל אביב.

מוצאי שבת, 21.11.2015, 19:30, דיזיפרישדון, דיזנגוף 121.
על הבר: פרופ' אהוד וינשטיין, שיחלוק עם הקהל את החוויות שלו מימי אנוביט וליבית – שתי חברות שנמכרו לענקיות הטכנולוגיה אפל (Apple) וטקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments).

יום ראשון, 22.11.2015, 19:30, דיזיפרישדון, דיזנגוף 121.
על הבר: יובל טל, מייסד Payoneer והמנכ"ל שלה בשנים 2005-2011. כיום הוא משמש כנשיא החברה. טל ישתף את הקהל בדרך להצלחה באחת מחברות הטכנולוגיה המצליחות בישראל.

למידע על כל האירועים כנסו לעמוד הפייסבוק (Facebook) של הפרויקט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים