תוכן שיווקי

מה אתם יודעים על הסרטון שלכם?

היכולת להפיק את המקסימום מהסרטון השיווקי שהעליתם לרשת, טמונה בשימוש בכלי אנליטיקס שיאפשרו לכם להפוך את הצופים בקליפ ללקוחות שלכם

20/03/2017 08:49
אורן שמולביץ', מנכ"ל סינקופה. צילום: יח"צ

כתב: אורן שמולביץ', מנכ"ל סינקופה

האם הייתם מעלים על דעתכם להפעיל את אתר האינטרנט של העסק\הארגון שלכם בלי להיעזר בכלי אנליטקס דוגמת Google Analytics או SimilarWeb?

האם אפשר לשלוח מייל שיווקי, נאמר באמצעות Mailchimp, מבלי לדעת כמה פתחו את המייל והקליקו על הקישור?

כיום, בעידן השיווק הדיגיטלי, מדובר בשאלות טריוויאליות (יש לקוות לפחות). ברור שלא תסתפקו רק בהשקעה באתר יפה או בהפקת מייל אטרקטיבי, אלא חשוב גם להתבסס על סמך נתונים המגיעים בזמן אמת מהמציאות בשטח ולא "תחושות בטן" כאלה ואחרות. כך ניתן ללמוד מה הפלטפורמות האפקטיביות ביותר למשיכת לקוחות פוטנציאליים, אילו עמודים הם הנצפים ביותר, באיזה שלב הלקוח נטש את האתר וכו', וכך ניתן לבצע שיפורים שיגדילו את האפקטיביות השיווקית ועוד.

למרות זאת, רבים מהארגונים לא מודדים את החזר ההשקעה על סרטוני הווידיאו שכבר הפכו למרכיב מרכזי בתמהיל הפעילות השיווקית. כדי לבצע פעילות אופטימיזציה איכותית ולא רק ניסויים באוויר בסגנון "בואו נעשה עכשיו סרטון על הפיצ'ר הזה ונראה מה קורה", צריך לבנות מודל מדידה מסודר, שאמור לחבר בין הנתונים של האנליטיקס לבין דרגי השיווק ומנהלי מערכות המידע, ולכוון איפה להשקיע, כמה, איך ובאיזו עוצמה.

באמצעות כלי הניתוח של סינקופה, ניתן להבטיח כי הווידיאו לא ייראה מדהים אלא גם יספק תוצאות שיווקיות מעולות ויצירת תוכן שמייצר נאמנות לקוחות ולידים למכירות. הנה מספר דוגמאות לסוגי האנליזות שניתן לבצע, וכיצד המידע יכול לסייע בשיפור הביצועים של סרטוני הווידיאו.

הדשבורד (Dashboard)

דף זה מכיל את גרף סטטוס הווידיאו המצטבר במסגרת זמן שמוגדרת על ידי המשתמש, וכך לעקוב אחר היקף הצפייה בסרטון לאורך זמן ובהשוואה לתקופות שונות וסרטונים אחרים.

מרכיב ה-Watch Time מציג את סך הזמן בשעות אשר משתמשים צפו בסרטון, ומרכיב ה-Unique Views מתייחס למספר המשתמשים באופן בודד ("יוניקים") שהסרט נצפה. ה-Impression מאפשר לדעת כמה פעמים עמוד אינטרנט המכיל את הווידיאו נצפה על ידי משתמש וכך לדעת אילו עמודים הם אפקטיביים יותר ומעודדים תנועה לווידיאו. במקביל, ניתן לקבל חיתוכי מידע שונים, למשל היקף המשתמשים החוזרים (Engagement) וצופים בווידיאו.

כמו כן ניתן ללמוד האם הייתה נקודה מסוימת קבועה שצופים נטשו את הסרטון וכך ללמוד האם יש מקום לערוך את הסרטון שוב או לחדד נקודות מסוימות כדי להגדיל את סיכוי הצפייה במלואם.

Live Feed

לעומת הדשבורד, המציג מידע מצטבר על השימוש בווידיאו, ה-Live Feed מאפשר לקבל דו"ח מדויק ברמת המשתמש מבחינת אזור גיאוגרפי\מדינה, מאיזה עמוד או פלטפורמה דיגיטלית הוא הגיע לצפות בסרטון (למשל, מייל שיווקי שנשלח אליו, פוסט בפייסבוק, באנר ועוד).

בצורה כזו ניתן להבין האם אחוז הצפייה של התנועה הממומנת לסרטון היו בזכות הפרסום בגוגל (Google) לעומת הקמפיין הממומן בפייסבוק (Facebook) שלא הביא תנועה כלל, ולדעת מה מקור הרווח הגדול ביותר על ההשקעה שביצעתם בכל אחד מערוצי הקידום לווידיאו.

נקודה נוספת היא היכולת לדעת מהם דפוסי האינטראקציה של הגולשים עם הסרטון. האם הווידיאו היה ויראלי והמשתמשים אוהבים אותו עד כדי כך שהם שיתפו אותו במדיות החברתיות? האם אתם בודקים את זה? האם אתם יודעים מה בדיוק גרם להם לשתף? באיזה שלב בדיוק הם עשו את זה? מה היו ההשפעות של של שיתוף כזה? האם הוא הביא לקוחות חדשים?

לסיכום, המעקב אחרי ההפצה של המוצר שלכם יכולה לעזור לכם מאוד בהבנה של קהל היעד (אם תדעו מה מלהיב אותם – תוכלו לשים על זה יותר דגש), בשיפור של המוצר עצמו, וכמובן בהורדת העלות שלכם להבאת לקוחות חדשים.

הכותב הינו מנכ"ל סינקופה, המספקת פלטפורמה ליצירת סרטוני וידיאו חכמים.

אירועים קרובים