תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Red Hat Forum Israel 2016, יום ד' 16 בנובמבר, LAGO

Ansible 2.2 מספקת יכולות אוטומציה חדשות עבור קונטיינרים, רשתות ושירותי ענן

מאז שחרור 2.1 Ansible במאי 2016 גדל מספרן של פלטפורמות הרשת הנתמכות על ידי Ansible מ-10 ל-20, ומספרם הכולל של מודולי הרשת הוכפל ואף יותר מכך

15/11/2016 08:38

רד-האט (Red Hat), הספקית הגדולה בעולם של פתרונות קוד פתוח, הודיעה על זמינות כללית של Ansible 2.2, הגרסה העדכנית ביותר של מסגרת אוטומציית IT המובילה בקוד פתוח, שהנה פשוטה, רבת עוצמה, ולא דורשת התקנה בתחנות קצה (agentless).

Ansible 2.2 מביאה שיפורי ביצועים, יכולות אוטומציה מורחבות של קונטיינרים ו-Windows ומספר מודולים חדשים, כולל עבור תשתיות רשת, פלטפורמות ספקי ענן, ותמיכת vault (להצפנת מפתחות וסיסמאות) מורחבת.

פרויקט upstream Ansible הנו אחד מפרויקטי אוטומציה בקוד פתוח הפופולריים ביותר ב-GitHub, עם קהילה פעילה ומעורבת מאוד. מגוון רחב של ארגונים, כולל  חברות פורצ'ן 100 (Fortune 100), משתמשים באוטומציית Ansible כדי להפעיל  סביבות ענן פרטי גדולות ומורכבות.


Ansible מאפשר למפתחים וצוותי תפעול IT לפרוס ביתר קלות ומהירות יישומים וסביבות IT, ומאפשר להם להפחית חסמים בין צוותי IT על ידי אוטומציה של פעולות שגרתיות כגון תצורת רשת, פריסות ענן, ויצירת סביבות פיתוח.

Ansible 2.2 ממשיך את תנופת  פרויקט הקוד הפתוח ומציג מספר תכונות חדשות, כולל:

קונטיינרים

תפקודיות docker_network חדשה מאפשרת למשתמשים לנהל סביבות מכונת docker, ובו בזמן למכן את שכבות הרשת שלהן. בשילוב עם פרויקט ansible-container, יכולים עתה משתמשים לשלוט על יותר היבטים של מהלכי פיתוח ופריסת קונטיינר שלהם, כולל האופן בו קונטיינרים מתקשרים ברשת.

רשתות

חל גידול במספרם של מודולי הרשת של Ansible, מאחר שיותר משתמשים נותנים עדיפות לאוטומציית רשת. מאז שחרור 2.1 Ansible במאי 2016 גדל מספרן של פלטפורמות הרשת הנתמכות על ידי Ansible  מ-10 ל-20, ומספרם הכולל של מודולי רשת הוכפל ואף יותר מכך. מודולי רשת אלה מהווים כיום יותר מ-20% מהמודולים הזמינים ב-Ansible, כולל תרומות רבות מקהילת Ansible ושותפים עסקיים.

Ansible 2.2 מרחיבה את תמיכת אוטומציית הרשת זאת עם:
● תמיכה בהתקני רשת נוספים של מספר ספקים, ביניהם סיסקו (Cisco);  דל (Dell); F5 Networks; ו-Nokia SR-OS.
● תמיכה מורחבת ומשופרת ב-Cisco NX-OS, מספקת מודולים שנועדו להקל על לקוחות לתפעל בדטה סנטר מערכי VxLAN ניתנים לתכנות דרך אוטומציה.

שירותי ענן

Ansible 2.2 מביאה שיפורי ביצועים עבור שירותי ענן, הכוללים את פלטפורמת Azure של מיקרוסופט (Microsoft) ותשתיות ענן VMware. נוספה תפקודיות חדשה עבור ספקי שירותי ענן, כולל Google Cloud Platform ,Amazon Web Services (AWS) וספקי  OpenStack. כמו כן נוספו יכולות חדשות עבור VMware ו-AWS.

Ansible 2.2 מצוידת במודולים חדשים לניהול מכונה וירטואלית של VMware, ותומכת ביכולות AWS חדשות, כולל EFS ,Redshift ו-Lambda.

טים קרמר, מנהל הנדסה של Ansible ברד-האט, אמר כי "אנו שמחים לראות את התוצאות של ההשקעות בצוות הנדסת Ansible Core שלנו, כמו גם את המשך תנופת הקהילה בפיתוח המודולים שלנו. הגידול בצמיחת קישוריות ב-Ansible מרגש, והיא מכסה יותר מ-20% מכלל המודולים שלנו. אנו שמחים לראות את המשך התנופה והמחויבות לבניית פתרונות אוטומציה בקוד פתוח עבור מגוון רחב של לקוחות".

מרי ג'ונסטון טרנר, סגנית נשיא למחקר, תוכנת ניהול מערכות ארגוניות ב-IDC, אמרה כי "כאשר ארגונים שואפים למנף פתרונות ניהול ואוטומציה מבוססי קוד פתוח, מהדורה חדשה זאת של Ansible מספקת את העדכונים ותפקודיות Docker בהם יכולים צוותי  פיתוח להשתמש כדי לשלב יכולות פלטפורמת ענן מרובות, ולגוון את עומסי העבודה שלהם. הגידול במודולי קישוריות גם מוכיח את מחויבות Ansible להביא למשתמשים תפקודיות רשת חדשה בתחום האוטומציה".

אירועים קרובים